weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

Η Mazda δεν θα εγκαταλείψει τον κινητήρα Wankel

Η Mazda δεν θα εγκαταλείψει τον κινητήρα Wankel | Newsit.gr

Θα θυμίσουμε ότι η ιαπωνική εταιρεία ήταν αυτή που αγόρασε από τη γερμανική NSU τα σχέδια του περιστροφικού κινητήρα KKM400, τον βελτίωσε κι έφτιαξε τον μονορότορο 40Α που εξελίχθηκε στον διρότορο L8A και τον 10 Α που τοποθετήθηκε στο Cosmo Sport.

O 13B-MSP Renesis του RX-8 είναι ο τελευταίος περιστροφικός κινητήρας που σχεδίασε η Mazda για μοντέλο παραγωγής, ενώ ακολούθησε το 2007 ο 16Χ Renesis του πρωτοτύπου Taiki Concept.

Η τελευταία εξέλιξη του Wankel ήταν ο Range Extender 330 κυβικών του Mazda2 RE, που παρουσιάστηκε το 2012. Όμως, ο περιστροφικός κινητήρας θα επιστρέψει ως κύρια κινητήρια μονάδα στο κουπέ RX-9 που θα παρουσιαστεί στη λήξη αυτής της δεκαετίας.

Όμως, πριν το RX-9, o περιστροφικός SkyActiv-R θα τοποθετηθεί σε ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό (PHEV) μοντέλο ως κινητήρας επέκτασης αυτονομίας (range extender). Σε ένα μοντέλο που θα είναι δηλαδή ανάλογο του BMW i3 Rex και θα λανσαριστεί στην αγορά το 2019. Την ίδια χρονιά η Mazda θα παρουσιάσει και ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας (BEV), αλλά δεν υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες γι’ αυτό.

Μιλώντας στο Automotive News, επικεφαλής του τομέα κινητηρίων μονάδων, Mitsuo Hitomi, επιβεβαίωσε ότι ο SkyActiv-R θα χρησιμέυει κυρίως ως range extender: «Νομίζω ότι, πιθανότατα, αυτό θα είναι», δήλωσε σε μια τεχνολογική προ-παρουσίαση, στην Ιαπωνία.

Παρότι τα 1,6 λίτρα (2 θάλαμοι x 800 cc) με τούρμπο είναι κάπως υπερβολικά για ένα PHEV με range-extender, η Mazda μπορεί να παρουσιάσει και άλλες παραλλαγές του SkyActiv-R για το μελλοντικό PHEV και το πολυαναμενόμενο RX-9.

Ο Hitomi επιβεβαίωσε ότι η Μazda εξελίσσει κι έναν περιστροφικό κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού «που μπορεί κάποτε να κινήσει ένα σπορ μοντέλο». Κι αυτό ήταν όλο που είπε.

Όσο για τα PHEV και BEV του 2019, το πρώτο προορίζεται για την αμερικανική αγορά, ενώ το δεύτερο προορίζεται για την Ιαπωνία, την Ευρώπη και την Κίνα.

#TAGS MM