Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΜΠΑΜΑ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Συννεφιά 12 Αθήνα Αναλυτικά

Τα «Πράσινα μοντέλα» και η 82η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης 2012

Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Στην ίδια κατηγορία

Τελευταία ενημέρωση: 27.03.2012 | 19:35
Πρώτη δημοσίευση: 27.03.2012 | 19:35

Εντυπωσιακό στον βαθμό που συμβαίνει, αλλά σίγουρα αναμενόμενο για τις εποχές που βιώνουμε, το μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνουν κοινό και κατασκευαστές για τα πράσινα λεγόμενα μοντέλα αυτοκινήτων. Ενδιαφέρον που καταγράφηκε και στην φετινή 82η έκθεση αυτοκινήτου στην Γενεύη.

Η 82η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο Palexpo που καταλαμβάνει 110.000 τ.μ., αποκάλυψε 140 παγκόσμιες και πανευρωπαϊκές πρεμιέρες, όλων των κατηγοριών, από supercars, έως μοντέλα παραγωγής, πρωτότυπα που σημαδεύουν το μέλλον, όπως και τεχνολογίες σε θέματα ασφάλειας, οικολογίας, κατανάλωσης.
Περισσότεροι από 260 εκθέτες και 30 κορυφαίοι κατασκευαστές από όλο τον κόσμο έδειξαν τις δημιουργίες τους στο κοινό, που είχε την ευκαιρία να τις απολαύσει από τις 8 έως τις 18 Μαρτίου.

Στην έκθεση παρουσιάστηκε μια ευρύτατη γκάμα νέων μοντέλων, τόσο υβριδικών όσο και ηλεκτρικών, από την πλειοψηφία των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου παγκοσμίως. Στόχος οι χαμηλές εκπομπές ρύπων, όσο και η κατανάλωση, καθώς και η επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής αυτονομίας.
Τα νέα αυτά μοντέλα χωρίζονται πάντα σε δυο βασικές κατηγορίες. Σε εκείνα που θα κυκλοφορήσουν μέσα στην χρονιά (θα μπούνε δηλαδή άμεσα στην παραγωγή) και στα άλλα που ναι μεν παρουσιάστηκαν στην έκθεση, αλλά ακόμη αποτελούν πειραματικά η οραματικά μοντέλα και που δεν προβλέπεται να παραχθούν.
Το κυριότερο είναι πως στην φετινή έκθεση φάνηκε καθαρά, πως έχει πια εδραιωθεί από όλους τους κατασκευαστές και ρυθμιστές των εξελίξεων στον συγκεκριμένο χώρο, η παράμετρος «οικολογικές ευαισθησίες», δίπλα στις παραδοσιακές της ασφάλειας, της ταχύτητας και της οικονομίας.
Η «πράσινη» παράμετρος στην αυτοκινητοβιομηχανία, δεν αντιμετωπίζεται πλέον «επιπόλαια» και με όρους μάρκετινγκ μόνο, όπως αυτή είχε καταγραφεί ως πρώτη αντίδραση έως τώρα.

Γι΄αυτό και οι τωρινές προτάσεις αφορούν μικρά κυρίως αυτοκίνητα πόλης, τα οποία συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις και δεν υπόσχονται επιδόσεις που σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να επιτύχουν.
Ένα τέτοιο «πράσινο» μοντέλο λοιπόν, κέρδισε και το βραβείο «Car of The Year» για το 2012, σε σύνολο 35 υποψηφιοτήτων, που αξίζει να τονίσουμε ότι για πρώτη φορά ανακοινώθηκε φέτος στη Γενεύη.
Με 330 ψήφους από 59 κριτές, το Opel Ampera κατέκτησε την φετινή διάκριση, καταφέρνοντας να σημειώσει διαφορά 49 ψήφων από το δεύτερο Volkswagen Up που κατάφερε να συγκεντρώσει 281 ψήφους, ενώ το Ford Focus ήρθε στην Τρίτη θέση συγκεντρώνοντας 256 ψήφους.
Το μοντέλο της Land Rover, Range Rover Evoque κατέκτησε την τέταρτη θέση μαζί με τα Fiat Panda, Citroën DS5 και Toyota Yaris.
Κατά την παραλαβή του βραβείου ο γενικός διευθυντής της Opel Karl-Friedrich Stracke δήλωσε πως «είναι μια από τις πιο περήφανες στιγμές στην καριέρα μου». Το βραβείο παρέλαβε μαζί με την πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Chevrolet Ευρώπης, Susan Doherty, μιας και το «δίδυμο» μοντέλο του Ampera, Chevrolet Volt, το οποίο πωλείται εδώ και 18 μήνες στις ΗΠΑ, κέρδισε το αντίστοιχο βραβείο Βορείου Αμερικής για το 2011.


Βασικά χαρακτηριστικά του νέου Ampera

 

  • Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο απεριόριστης αυτονομίας, της Ευρώπης
  • 40-80 km μηδενικών εκπομπών με κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια
  • Περισσότερο από 500 km εκτεταμένης αυτονομίας με τη χρήση της γεννήτριας
  • Οδήγηση με ροπή 370 Nm
  • Μειωμένες εκμπομπές ρύπων (κάτω από 40 g/km CO2)
  • 5-θυρο και 4-θέσιο με πορτμπαγκάζ 310 λίτρων


   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook