Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Λίγα Σύννεφα 12 Αθήνα Αναλυτικά

Ευρωπαϊκή «Ηλιακή» αμαξοστοιχία στο Βέλγιο

Ευρωπαϊκή «Ηλιακή» αμαξοστοιχία στο Βέλγιο
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Στην ίδια κατηγορία

Τελευταία ενημέρωση: 30.03.2012 | 12:22
Πρώτη δημοσίευση: 30.03.2012 | 12:22

Τραίνα των βελγικών σιδηρόδρομων SNCB, χρησιμοποιώντας ρεύμα που παράγεται από τα πάνελ της στέγης της «ηλιακής σήραγγας» στη γραμμή Παρίσι – Άμστερνταμ, κινούνται αφήνοντας μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα χωρίς να υπολείπονται σε ταχύτητα από τα «κοινά τρένα».

Η αμαξοστοιχία χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια από το φωτοβολταϊκό σύστημα που είναι εγκατεστημένο πάνω από το τούνελ μήκους τριών χιλιομέτρων στη γραμμή Παρίσι – Άμστερνταμ με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια σειρά δοκιμαστικών εφαρμογών κίνησης τραίνων που χρησιμοποιούν το ρεύμα των φωτοβολταϊκών πάνελ. Ο πρώτος τέτοιος συρμός είχε καλύψει δοκιμαστικά μια απόσταση 25 χιλιομέτρων λίγο πριν την Αμβέρσα χρησιμοποιώντας ρεύμα από τη στέγη της «ηλιακής σήραγγας».
Πρόθεση της SNCB είναι η επέκταση των φωτοβολταϊκών και σε άλλα σημεία με σκοπό την  πλήρη ηλεκτροδότηση των αμαξοστοιχιών με «πράσινο ρεύμα».
 
Οι συλλέκτες ηλιακής ενέργειας καλύπτουν μια επιφάνεια 50 στρεμμάτων και παράγουν ενέργεια 3.300 μεγαβάτ ανά ώρα, που ισοδυναμεί με το ρεύμα που καταναλώνουν 1000 νοικοκυριά σε ένα χρόνο. Το ρεύμα που παράγεται θα τροφοδοτεί τις 4000 αμαξοστοιχίες (συμβατικές ή υψηλής ταχύτητας) που περνούν από το Βέλγιο, αλλά θα επαρκεί και για τον ηλεκτροφωτισμό άλλων σηράγγων και την σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Το πρόγραμμα ηλεκτροδότησης μέσω της ενέργειας που παράγουν τα 16.000 πάνελ στοίχισε 16 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτήθηκε από τους βελγικούς σιδηρόδρομους SNCB.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία Enfinity χάρις στη χρήση ηλιακής ενέργειας θα ελαττωθεί η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με 47 εκατ. κιλά διοξειδίου του άνθρακα από τους συρμούς των τρένων.
Όπως σημειώνει όμως η εταιρεία θα χρειαστεί η επέκταση των φωτοβολταϊκών και σε άλλα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου (σταθμοί και κενές εκτάσεις παραπλεύρως των γραμμών) προκειμένου να εξασφαλιστεί η πλήρης ηλεκτροδότηση όλων των συρμών με ρεύμα από ηλιακή ενέργεια.



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook