Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 8 Αθήνα Αναλυτικά

Συνεργασία Πανεπιστημίων και Επιχειρήσεων - Το Α και το Ω

Συνεργασία Πανεπιστημίων και Επιχειρήσεων - Το Α και το Ω
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Στην ίδια κατηγορία

Τελευταία ενημέρωση: 12.09.2012 | 16:35
Πρώτη δημοσίευση: 12.09.2012 | 16:35

"Πού θα βρουν οι οικονομίες τις δεξιότητες και την καινοτόμο κουλτούρα που απαιτούνται; Μόνο ένα μέρος υπάρχει: η εκπαίδευση και δη, η ανώτατη εκπαίδευση".

Τα λόγια αυτά βγήκαν από τα χείλη του Καθηγητή Sir Tim Wilson, πρώην Πρύτανη του University of Hertfordshire και Προέδρου του Μεικτού Διοικητικού Συμβουλίου του IST College, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην εκδήλωση τη Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου στην Οικία του Βρετανού Πρέσβη Dr David Landsman OBE.

Η εκδήλωση, που διοργανώθηκε από το IST College σε συνεργασία με το University of Hertfordshire, είχε ως θέμα

«Συνεργασία Πανεπιστημίων και Επιχειρήσεων – στην καρδιά μίας σύγχρονης οικονομίας»

Ο Sir Tim Wilson, σύμβουλος της Βρετανικής κυβέρνησης σε θέματα που αφορούν στο «επιχειρείν» και στην επιχειρηματικότητα στα πανεπιστήμια, παρουσίασε τα κύρια ευρήματα της ανασκόπησής του αναφορικά με τη συνεργασία πανεπιστημίων και επιχειρήσεων, “Business – University Collaboration”, ανασκόπηση η οποία του ανατέθηκε από την Βρετανική κυβέρνηση με σκοπό την εισήγηση προτάσεων έτσι ώστε να γίνει η Μ. Βρετανία «η καλύτερη χώρα παγκοσμίως στη συνεργασία πανεπιστημίων και επιχειρήσεων». Αξίζει να αναφερθεί ότι ήδη πολλές από τις προτάσεις της ανασκόπησης αυτής, έχουν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούνται.

O Sir Tim Wilson αναφερόμενος στην ανάγκη πολυμορφίας στην ανώτατη εκπαίδευση, τόνισε «Δεν είναι όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ίδια. Ούτε όλες οι επιχειρήσεις χρειάζονται τις ίδιες υπηρεσίες από τα πανεπιστήμια. Δεν χρειαζόμαστε το Cambridge να εφοδιάσει τη βιομηχανία με αποφοίτους που διαθέτουν τεχνικές εργαστηριακές δεξιότητες ή είναι μηχανικοί δικτύων. Χρειαζόμαστε το Cambridge για να προκαλεί τα όρια της γνώσης και να είναι ένα ερευνητικό πανεπιστήμιο παγκόσμιας κλάσης. Χρειαζόμαστε το Cambridge προκειμένου να εκμεταλλευτούμε τη δυναμική του και να προσελκύσουμε επενδύσεις μέσω της καινοτομικής του κουλτούρας».

Στη συνέχεια, ο Sir Tim Wilson υπογράμμισε ότι «Σε ένα οικονομικό μοντέλο είναι χρήσιμο να εξετάζουμε τα πανεπιστήμια ως παρόχους υψηλού επιπέδου δεξιοτήτων, έρευνας και καινοτομίας. Οι χρήστες είναι οι οργανισμοί που παράγουν τον πλούτο. Μια αποτελεσματική και αποδοτική αλυσίδα εφοδιασμού είναι εκείνη όπου υπάρχει συνεχής ανατροφοδότηση μεταξύ του παρόχου και του χρήστη. Γιατί θα πρέπει τα πανεπιστήμια να είναι διαφορετικά; Οι φοιτητές μας προσδοκούν με τη φοίτησή τους στο πανεπιστήμιο να βελτιώσουν τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας τους. Πώς λοιπόν μπορούμε να εγγυηθούμε ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί εάν δεν εξετάσουμε μαζί με τις επιχειρήσεις τις απαιτούμενες δεξιότητες και γνώσεις; Πώς θα μπορέσουν οι απόφοιτοί μας να εξελιχθούν, εάν τα πανεπιστήμια δεν συνεργάζονται με τις εταιρίες για να μάθουν τις ανάγκες τους»;

Τονίζοντας τη σημασία της αλυσίδας εφοδιασμού ο Sir Tim Wilson ανέλυσε στη συνέχεια τα τέσσερα θεμελιώδη τμήματα που την απαρτίζουν: την ανάπτυξη των δεξιοτήτων, την ανταλλαγή γνώσης, την αξιοποίηση της έρευνας και την προώθηση του επιχειρείν και της επιχειρηματικότητας.

«Οι απόφοιτοι χρειάζονται δεξιότητες προκειμένου να αυξήσουν την απασχολησιμότητά τους και να διασφαλίσουν θέσεις εργασίας έτσι ώστε να ξεκινήσουν τη σταδιοδρομία τους. Οι δεξιότητες αυτές χωρίζονται σε ειδικές δεξιότητες και γενικές δεξιότητες. Είναι δεδομένο ότι οι απόφοιτοι θα αποκτήσουν ειδικές δεξιότητες με τις σπουδές τους. Όλοι όμως οι φοιτητές πρέπει να αναπτύξουν γενικές δεξιότητες απασχολησιμότητας, εφόσον είναι εκείνες που κρίνονται απαραίτητες για μία επιτυχημένη καριέρα»
επισήμανε ο Sir Tim Wilson.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα παραδείγματα όπως προγράμματα πανεπιστημίων που έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να βοηθήσουν τους φοιτητές να βελτιώσουν τις γενικές δεξιότητες απασχολησιμότητας, αλλά και στη σημασία του να παρέχεται εκπαίδευση πάνω στις υπηρεσίες των επιχειρήσεων, καθώς και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής οξυδέρκειας των φοιτητών. «Τα πανεπιστήμια έχουν την υποχρέωση να βοηθήσουν τους φοιτητές τους να κατανοήσουν πώς να ιδρύσουν μία εταιρία, καθώς και τις αρχές λειτουργίας μιας επιχείρησης. Πολλά πανεπιστήμια διαθέτουν κέντρα επώασης επιχειρήσεων προκειμένου να παρέχουν στήριξη στους φοιτητές τους ως προς την ίδρυση της επιχείρησής τους. Άλλα πανεπιστήμια παρέχουν συστήματα καθοδήγησης στις τοπικές επιχειρήσεις και δίνουν βραβεία για ιδέες και επιδόσεις. Το IST College, για παράδειγμα, βραβεύει νέους ανθρώπους στο πλαίσιο του διαγωνισμού επιχειρηματικότητας και καινοτομίας Crazy Business Ideas. Άλλα πανεπιστήμια παρέχουν ευκαιρίες σπουδών και εργασίας, άλλα ζητούν την επικύρωση των προγραμμάτων τους από τις επιχειρήσεις έτσι ώστε οι φοιτητές τους να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας» τόνισε ο εισηγητής.

Αναφερόμενος στην έρευνα, ο Sir Tim Wilson υπογράμμισε τη σημασία αξιοποίησης της έρευνας, φέρνοντας παραδείγματα στρατηγικών σχέσεων που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μεταξύ πανεπιστημίων και επιχειρήσεων. «Η Rolls Royce έχει 16 μεγάλες ερευνητικές συνεργασίες με πανεπιστήμια της Μ. Βρετανίας, η GSK έχει 12. Οι επιχειρήσεις πάνε οπουδήποτε στον κόσμο για να βρουν την καλύτερη, σύμφωνα με τις ανάγκες τους, έρευνα».

Κλείνοντας ο Sir Tim Wilson επισήμανε την τεράστια πρόοδο που έχει σημειωθεί στην αλλαγή της κουλτούρας των πανεπιστημίων της Μ. Βρετανίας, στη δημιουργία δικτύων μεταξύ επιχειρήσεων και πανεπιστημίων. «Τα τελευταία δέκα χρόνια, μέσω της συνεργασίας με τις επιχειρήσεις, έχει σημειωθεί τεράστια πρόοδος στη βελτίωση της συμβολής του πανεπιστημιακού τομέα στην οικονομία. Αλλά, προς το παρόν, αυτό που κάνουμε είναι να ξύνουμε την επιφάνεια. Εάν η Ανασκόπησή μου έχει τον αντίκτυπο που εύχομαι να έχει, η επόμενη θα είναι ο μάρτυρας μίας τόσο στενής συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων και επιχειρήσεων που θα είναι δύσκολο να διακρίνουμε τα όρια».

Ποιό είναι το IST College

Το IST College, το πρώτο επιχειρησιακό κολλέγιο στο χώρο της Ελληνικής εκπαίδευσης, ιδρύθηκε το 1989 με στόχο την παροχή υψηλής ποιότητας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και την άμεση σύνδεσή της με την αγορά εργασίας. Διατηρεί από το 1992 συνεχή σύμβαση δικαιόχρησης (franchise) για την αποκλειστική υλοποίηση προγραμμάτων σπουδών στην Ελλάδα, για την απόκτηση τίτλων σπουδών Bachelor’s και Master’s που χορηγούνται απευθείας από το University of Hertfordshire, ένα από τα πρότυπα επιχειρησιακά πανεπιστήμια της Μ. Βρετανίας.

Το IST College, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη συνεργασία του με το βραβευμένο ως το καλύτερο επιχειρησιακό πανεπιστήμιο της Μ. Βρετανίας, University of Hertfordshire, στοχεύει στη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την προαγωγή της επιχειρηματικότητας μέσα από:

Την προσφορά ακαδημαϊκών προγραμμάτων, Bachelor’s & Master’s, που συνδυάζουν τη θεωρία με τη διεθνή μεθοδολογία και πρακτική ενώ ταυτόχρονα απαντούν και είναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της ελληνικής πραγματικότητας και της αγοράς εργασίας.
Την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας και συναντίληψης με το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) με σκοπό τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων και της οικονομίας γενικότερα.
Την οργάνωση σειράς ενεργειών για τους φοιτητές – διαλέξεις, παρουσιάσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις, διαγωνισμούς σε συνεργασία με επιχειρήσεις και οργανισμούς, με στόχο την επαφή των φοιτητών του IST College με το εργασιακό περιβάλλον και τον επιχειρηματικό κόσμο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα διάδοσης του επιχειρηματικού πνεύματος αποτελεί ο διαγωνισμός επιχειρηματικότητας και καινοτομίας με τίτλο «Crazy Business Ideas» που διοργάνωσε το IST College για 2η συνεχή χρονιά με στόχο να δώσει την ευκαιρία σε νέους απ’ όλη την Ελλάδα να αναδείξουν τις ιδέες τους για ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία, αλλά και να τις μετουσιώσουν σε επιχειρηματική πράξη. Φέτος, μετά την μεγάλη επιτυχία του περυσινού διαγωνισμού, το Crazy Business Ideas τέλεσε υπό την Αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.).


Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το IST: www.ist.edu.gr
Περισσότερες Πληροφορίες:
Τάνια Κωφίδου
Marketing & Communications Director
210-4822222
kofidou@ist.edu.gr


   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook