Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Λιακάδα 13 Αθήνα Αναλυτικά

Πρωτοποριακή μεγάλη «σκάλα» φώτων από τη Volvo

Πρωτοποριακή μεγάλη «σκάλα» φώτων από τη Volvo
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 12.03.2013 | 13:50
Πρώτη δημοσίευση: 12.03.2013 | 13:50

Η Volvo παρουσίασε στη Γενεύη μια νέα τεχνολογία που αφορά τα φώτα των αυτοκινήτων της. 

Πρόκειται για μια νέα υψηλή δέσμη φώτων η οποία είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων. Η νέα τεχνολογία, με το διακριτικό τίτλο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων (Active High Beam Control), διαθέτει ένα πρωτοποριακό μηχανισμό που αποτρέπει πλήρως το συχνά επικίνδυνο φαινόμενο της στιγμιαίας «τύφλωσης» των αντίθετα διερχόμενων οδηγών και ενόχλησης αυτών που προπορεύονται. Αυτό επιτυγχάνεται με αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης.
 
Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγο

Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!

Η πληροφορία σχετικά με την απαραίτητη σκίαση μεταδίδεται σε έναν προηγμένο μηχανισμό προβολικής τεχνολογίας, που είναι ενσωματωμένος στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου. Ένας μικροσκοπικός κύλινδρος με μεταλλικά τμήματα διαφόρων μεγεθών, προσφέρει τη δυνατότητα μεταβλητής σκίασης της φωτεινής δέσμης σε διάφορες θέσεις, ακριβώς στο βαθμό που χρειάζεται!

Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων, που καλύπτει και μοτοσικλετιστές που κινούνται είτε στην ίδια είτε στην αντίθετη κατεύθυνση, χρησιμοποιεί λαμπτήρες Xenon. Η τεχνολογία έχει πεδίο λειτουργίας ακόμα και για πολύ χαμηλές ταχύτητες, έως και τα 15 χλμ./ώρα και θα είναι αρχικά διαθέσιμη στα νέα Volvo S60, V60 και XC60.




   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook