Ειδήσεις ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΤΖΟΚΕΡ· ΚΑΙΡΟΣ Λιακάδα 34 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Μηχανότρατες τέλος, από 31 Μαίου

Μηχανότρατες τέλος,  από 31 Μαίου
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Στην ίδια κατηγορία

Τελευταία ενημέρωση: 01.04.2010 | 11:18
Πρώτη δημοσίευση: 01.04.2010 | 11:00

θα οφείλουν να δραστηριοποιούνται σε απόσταση τουλάχιστον τριών ναυτικών μιλίων από την ακτή ή σε βάθος 50 μέτρων....


Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της επιτρόπου Μαρίας Δαμανάκη απέναντι στη Συνομοσπονδία Αλιέων Ελλάδος, οι 330 μηχανότρατες θα πρέπει από 31 Μαίου να στραφούν προς άλλο τύπο αλιείας, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία».

Οι μηχανότρατες εξακολουθούν ακόμη και σήμερα την ανεξέλεγκτη δραστηριότητά τους στα παράλια της Ελλάδας.

Είναι μεγάλη πληγή για το θαλάσσιο περιβάλλον της χώρας, εμποδίζοντας την ανάκαμψη των παράκτιων οικοσυστημάτων και των μικρών πληθυσμών των ψαριών.

Από την 1η Ιουνίου, η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά δεδομένα, αφού σύμφωνα με τις δηλώσεις της κ. Δαμανάκη, «οι τριετείς παρεκκλίσεις, χάρη στις οποίες η δραστηριότητα των μηχανοτρατών συνεχίζει και μέχρι σήμερα στη χώρα μας, λήγουν οριστικά την 31η Μαΐου 2010. Ως εκ τούτου αμέσως θα πρέπει να υπάρξει συμμόρφωση και να εφαρμοστεί στην Ελλάδα ο κοινοτικός κανονισμός για τον τομέα της αλιείας και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος».

Οι συγκεκριμένες τράτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν στο εξής δίχτυα με άνοιγμα ματιού 40 χιλιοστών αντί 16 χιλιοστών που χρησιμοποιούν σήμερα.

Επίσης, θα οφείλουν να δραστηριοποιούνται σε απόσταση τουλάχιστον τριών ναυτικών μιλίων από την ακτή ή σε βάθος 50 μέτρων.

Σε κάθε περίπτωση, όχι σε απόσταση μικρότερη του 1,5 ναυτικού μιλίου από την ακτή.

Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Αλιέων Ελλάδος, Δημήτρης Κοτσόργιος δήλωσε ότι «οι αντιδράσεις, που μέχρι σήμερα επέτρεψαν τη δραστηριότητα των μηχανοτρατών, έχουν να κάνουν με άσκηση μικροπολιτικής, που σκοπεύει να εξυπηρετήσει κάποιους Ελληνες ψαράδες».

«Είναι πραγματικά ένα έγκλημα χωρίς τιμωρία, αφού το εργαλείο αυτό κουρεύει τις θάλασσες και καταστρέφει το γόνο και τις φυκιάδες, τις οποίες αποψιλώνει. Είναι μια πρακτική σε πλήρη αντίθεση με μια πολιτική που σχετίζεται με τη διασφάλιση των φυσικών οικοσυστημάτων και του θαλάσσιου περιβάλλοντος», πρόσθεσε ο ίδιος.

«Τα σκάφη του ελληνικού αλιευτικού στόλου, είναι περίπου 17.000, από αυτά οι μηχανότρατες είναι 330. Αυτές θα πρέπει να περιορίσουν τη δραστηριότητά τους σε δίχτυα, παραγάδια κ.λπ., με τα οποία ήδη δουλεύουν. Δεν θα υπάρχει με λίγα λόγια θέμα ανεργίας ούτε και θα πλήττεται η αγορά από την έλλειψη αλιευμάτων, αφού τα αλιεύματα των μηχανοτρατών έχουν πρόβλημα διάθεσης στην αγορά και συχνά πετιούνται στις ιχθυόσκαλες.

Το γεγονός αυτό επισημαίνεται και από τη μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ του 2001. Επίσης περισσότερα από 30 είδη ψαριών απορρίπτονται από τις μηχανότρατες νεκρά στη θάλασσα με μεγάλες επιπτώσεις στη βιοποικιλότητα αυτών των περιοχών.

Στο παρελθόν έχουμε κάνει πολλά συλλαλητήρια, ακόμη και δωδεκαήμερη απεργία πείνας κάτω από το υπουργείο Ανάπτυξης για το συγκεκριμένο εργαλείο. Τα συμφέροντα όμως και η εξυπηρέτηση των ημετέρων δεν άφηναν να εφαρμοστούν οι κανονισμοί.

Με το κοινοτικό πρόγραμμα Pesca το 2001 αποσύρθηκαν 200 μηχανότρατες, οι υπόλοιπες όμως συνεχίζουν και δρουν ανενόχλητες. Σκεφτείτε ότι ακόμη και η Τουρκία τις έχει καταργήσει το 2001 για να προστατέψει το θαλάσσιο περιβάλλον», επισήμανε ο κ. Κοτσόργιος.



   Διαδώστε αυτό το άρθρο