Ειδήσεις SURVIVOR· ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΚΑΙΡΟΣ Μερικά Σύννεφα 26 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Μήπως τελικά το περπάτημα αδυνατίζει περισσότερο από το τρέξιμο;

Μήπως τελικά το περπάτημα αδυνατίζει περισσότερο από το τρέξιμο;
Διαδώστε αυτό το άρθρο
Τελευταία ενημέρωση: 16.07.2010 | 19:12
Πρώτη δημοσίευση: 25.06.2010 | 13:28

Πολλές φορές αναρρωτιώμαστε: "Μα αφού κάνω πολύ γυμναστική γιατί δεν χάνω;"

 

Η κατάλληλη διατροφή αλλά και η κατάλληλη γυμναστική αποτελούν τις καλύτερες λύσεις. Πρόσφατα μετά από έρευνες βρέθηκε ότι η απώλεια λίπους έχει άμεση σχέση με τους παλμούς (χτύπους) της καρδιάς – καρδιακή συχνότητα.

 Βρέθηκε ότι ο οργανισμός δουλεύοντας με ένα ποσοστό της Μέγιστης Καρδιακής Συχνότητας που αυτό είναι το 60-70% της Μ.Κ.Σ., ουσιαστικά χρησιμοποιεί ενέργεια από το λίπος του.

 
Η μέγιστη καρδιά συχνότητα όμως έχει άμεση σχέση με την ηλικία

 

Πώς υπολογίζουμε την Μέγιστη Καρδιακή Συχνότητα;

Η μέγιστη καρδιακή συχνότητα υπολογίζεται κατ’ εκτίμηση με βάση τον «Ηλικιακό τύπο» ως εξής:

Μέγιστη καρδιακή συχνότητα (Μ.Κ.Σ) = 220 – ηλικία

 

Καρδιακή συχνότητα και ένταση άσκησης

 

50 - 60% της Μ.Κ.Σ είναι η ζώνη χαμηλής έντασης.

Η ζώνη χαμηλής έντασης έχει κάποια οφέλη για την υγεία.

 

60 - 70% της Μ.Κ.Σ είναι η ζώνη της χαμηλής προς μεσαία έντασης.

Αυτή είναι ωφέλιμη για την βελτίωση της υγείας, της φυσικής κατάστασης και για την απώλεια βάρους.

 

70 - 85% της Μ.Κ.Σ είναι η ζώνη της μεσαίας προς υψηλή έντασης.

Είναι αποτελεσματική για το χτίσιμο της αερόβιας ικανότητας και γενικής αντοχής ιδιαίτερα για άτομα που γυμνάζονται με μεγάλη συχνότητα.

 
Παραδείγματα φαίνονται στο παρακάτω πίνακα

 

Ηλικία

Μέγιστη καρδιακή συχνότητα (Μ.Κ.Σ)

220–ηλικία

50–60% της Μ.Κ.Σ

εδραίωση της υγείας

60–70% της Μ.Κ.Σ

ενεργοποίηση του μεταβολισμού των λιπών

70–85% της Μ.Κ.Σ

βελτίωση φυσικής κατάστασης

20

200

100-120

120-140

140-170

25

195

97-117

117-136

136-165

30

190

95-114

114-133

133-161

35

185

92-111

111-129

129-157

40

180

90-108

108-126

126-153

45

175

87-105

105-122

122-148

50

170

85-102

102-119

119-144

55

165

82-99

99-115

115-140

60

160

80-96

96-112

112-136

65

155

77-93

93-108

108-131

 

 

 

Για παράδειγμα ένα άνθρωπος ηλικίας 30 ετών, αν γυμνάζεται σε 114 – 133 καρδιακούς παλμούς, τότε ένα μεγάλο ποσοστό της ενέργειας που καταναλώνει προέρχεται από το λίπος του.

 

Η παρακάτω γραφική παράσταση δείχνει την κατανομή των ενεργειακών πηγών για το χαλαρό τρέξιμο (jogging) και το περπάτημα. 

 
Όπως βλέπετε στη 2η στήλη από τις 300 θερμίδες που καταναλώθηκαν στα 40 λεπτά περπάτημα, οι 180 θερμίδες προήλθαν από λίπος, ενώ στην 1η στήλη, από τις 300 θερμίδες που καταναλώθηκαν σε 30 λεπτά jogging, ΜΟΝΟ οι 105 θερμίδες προήλθαν από τα λίπη.
 

Επιμέλεια άρθρου:

Ιωάννης Σουπιός , Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Σπυριδούλα Νταφλάκη, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

 

 

Tags:

   Διαδώστε αυτό το άρθρο