Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ ΑΘΗΝΑ· ΟΑΕΔ 12 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Χρειάζομαι πολυβιταμίνες;

Χρειάζομαι πολυβιταμίνες;
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Στην ίδια κατηγορία

Τελευταία ενημέρωση: 12.10.2010 | 10:42
Πρώτη δημοσίευση: 12.10.2010 | 10:27

Τα συμπληρώματα διατροφής είναι μία μεγάλη κατηγορία φαρμακευτικών σκευασμάτων που έχουν ως στόχο την παροχή θρεπτικών συστατικών στον οργανισμό. Οι πολυβιταμίνες ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Κύρια συστατικά των πολυβιταμινών είναι τα μικροθρεπτικά συστατικά, δηλαδή οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία. Όλοι μας χρειαζόμαστε αυτά τα μικροθρεπτικά συστατικά, ωστόσο το σημαντικό ερώτημα είναι κατά πόσο έχουμε ανάγκη τη χρήση των πολυβιταμινών.

Οι ποσότητες των βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να είναι υγιής, στην πράξη είναι πολύ μικρές. Επομένως, για την πλειοψηφία των ατόμων, των οποίων η διατροφή χαρακτηρίζεται από ποικιλία, δεν κρίνεται αναγκαία η χρήση τέτοιων συμπληρωμάτων διατροφής.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες ομάδες ανθρώπων για τους οποίους η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής είναι απαραίτητη. Πρέπει όμως, η επιλογή του συμπληρώματος διατροφής να γίνει με τη βοήθεια του γιατρού μας γιατί η υπερδοσολογία των μικροθρεπτικών συστατικών μπορεί να προκαλέσει τοξικότητα στον οργανισμό.

Ποιοί είναι εκείνοι για τους οποίους κρίνεται αναγκαία η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής; Σας παραθέτουμε ορισμένες από τις κυριότερες ομάδες ατόμων:

- άτομα με κλινικά τεκμηριωμένη έλλειψη βιταμινών
- έγκυες (φυλλικό οξύ, σίδηρος, ασβέστιο όχι πάντα)
- ηλικιωμένοι (βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη D)
- φυτοφάγοι (βιταμίνη Β12, βιταμίνη Α,D και σίδηρος όχι πάντα)
- αθλητές (μαγνήσιο, πρωτεΐνη, κ.α. ανάλογα με το άθλημα)
- αλκοολικοί (βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β2, βιταμίνη Β6)

Αποτελεί γεγονός πως όλο και συχνότερα, τα τελευταία χρόνια, οι ειδικοί συστήνουν τη λήψη κάποιου συμπληρώματος διατροφής. Ωστόσο, από επιστημονικής απόψεως δεν έχει ξεκαθαριστεί κατά πόσο είναι «λειτουργικά». Δηλαδή, ορισμένες βιταμίνες όταν λαμβάνονται μέσω της τροφής φαίνεται να έχουν μία ευεργετική δράση στον οργανισμό, ωστόσο όταν η ίδια η βιταμίνη λαμβάνεται μέσω ενός συμπληρώματος δεν διατηρεί πάντα την ιδιότητά της.

Συμπερασματικά, για άτομα που είναι υγιή και η διατροφή τους είναι υγιεινή, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, δεν χρειάζεται να πάρουν κάποιο συμπλήρωμα διατροφής. Για όσους ανήκουν σε κάποια από τις παραπάνω ομάδες ατόμων, να πάρουν συμπλήρωμα διατροφής μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού τους.

Καλαμάρη Ασπασία-Σοφία
MSc Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook