Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Συννεφιά 12 Αθήνα Αναλυτικά

Μαγνήσιο, απαραίτητο στην άσκηση

Μαγνήσιο, απαραίτητο στην άσκηση
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Στην ίδια κατηγορία

Τελευταία ενημέρωση: 13.10.2010 | 11:00
Πρώτη δημοσίευση: 13.10.2010 | 10:43

Το μαγνήσιο αποτελεί ένα μικροθρεπτικό συστατικό το οποίο κατέχει ρόλο κλειδί στον μεταβολισμό και στην παραγωγή ενέργειας.

Είναι το τέταρτο πιο άφθονο ανόργανο στοιχείο του ανθρώπινου οργανισμού, ενώ περίπου το 50% του μαγνησίου του οργανισμού εντοπίζεται στα οστά.

Παρόλο που το μαγνήσιο απαντάται σε πληθώρα τροφών, εντούτοις έχει παρατηρηθεί πως ακόμα και στις ανεπτυγμένες χώρες, ένα σημαντικό ποσοστό ατόμων δεν λαμβάνουν το μαγνήσιο που χρειάζεται ο οργανισμός τους. Η ανεπαρκής πρόσληψη μαγνησίου έχει σχετιστεί με αυξημένο αριθμό τραυματισμών και καταγμάτων σε ηλικιωμένα άτομα και σε χρόνιους ασθενείς.

Αυτό το θρεπτικό συστατικό όμως είναι σημαντικό και για όσους ασκούνται αφού σχετίζεται με τις αθλητικές επιδόσεις. Μάλιστα, σύμφωνα με αποτελέσματα μελέτης, οι άνδρες και οι γυναίκες με τα υψηλότερα επίπεδα μαγνησίου στο αίμα είχαν μεγαλύτερη μυϊκή δύναμη στα χέρια και στις κνήμες, καθώς και μεγαλύτερη έκταση γονάτων και αστραγάλων.

Τα παραπάνω αποτελέσματα της έρευνας είναι λογικά αν σκεφτεί κάποιος πως το μαγνήσιο συμβάλλει στη διατήρηση της κανονικής μυϊκής και νευρικής λειτουργίας, στη σύσπαση και χαλάρωση των μυών, στη ρύθμιση του μεταβολισμού της γλυκόζης, στη σύνθεση πρωτεϊνών, στον μεταβολισμό, στην παραγωγή και στη μεταφορά ενέργειας.

Εάν λοιπόν ασκείστε και νιώθετε ότι δεν αποδίδεται ίσως να φταίει η ανεπαρκής λήψη μαγνησίου. Άλλα συμπτώματα έλλειψης είναι η ευερεθιστικότητα, η ανορεξία, η κούραση, η αϋπνία, η αδυναμία, οι μυϊκές συσπάσεις, η ταχυκαρδία, κ.α. Οι σοβαρή έλλειψη μαγνησίου ωστόσο μπορεί να οδηγήσει σε μουδιάσματα, παρατεταμένες συσπάσεις μυών, ψευδαισθήσεις και παραλήρημα.

Για να αποφύγεις όλα τα παραπάνω αλλά και για να αποδίδεις στη άσκηση, φρόντισε να καταναλώνεις τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο όπως είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα μη επεξεργασμένα δημητριακά, οι ξηροί καρποί, το κρέας και το γάλα.

Καλαμάρη Ασπασία-Σοφία

MSc Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος






   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook