Ειδήσεις SURVIVOR· ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΚΑΙΡΟΣ Συννεφιά 22 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Μανιτάρια, γιατί να τα προτιμήσεις

Μανιτάρια, γιατί να τα προτιμήσεις
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Στην ίδια κατηγορία

Τελευταία ενημέρωση: 14.10.2010 | 11:14
Πρώτη δημοσίευση: 14.10.2010 | 10:35

Το μανιτάρι που εμείς γνωρίζουμε και καταναλώνουμε είναι ουσιαστικά το ορατό μέρος των μυκήτων που αναπτύσσονται κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.

Στην Ελλάδα συναντούμε κυρίως το λευκό μανιτάρι και το μανιτάρι πλευρώτους.

Οι Έλληνες δεν φημιζόμαστε για την μυκοφιλία μας, εν αντιθέση με τους Γάλλους και τους Ισπανούς, μήπως όμως θα έπρεπε να το ξανασκεφτούμε και να αρχίσουμε να τα καταναλώνουμε πιο συχνά;

Συνήθως τα κατατάσσουμε στην κατηγορία των λαχανικών, αν και η θρεπτική τους ανάλυση διαφοροποιείται από αυτά. Πιο συγκεκριμένα, τα μανιτάρια έχουν πολύ λίγες θερμίδες (για αυτό άτομα που ακολουθούν μία διατροφή απώλειας βάρους μπορούν να τα καταναλώνουν άφοβα) ενώ δεν περιέχουν καθόλου χοληστερόλη και ελάχιστα άλλα λίπη και νάτριο.
Οι πρωτεΐνες που περιέχουν είναι υψηλής βιολογικής αξίας, όπως και του κρέατος.

Επιπροσθέτως, η κατανάλωσή τους αποδίδει στον οργανισμός μας βιταμίνη Β12, φυλλικό οξύ, παντοθενικό οξύ, βιταμίνη C, βιταμίνη D, σίδηρο, ψευδάργυρο, φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο, σελήνιο και χαλκό. Το μανιτάρι λοιπόν είναι τόσο ξεχωριστό γιατί χωρίς να παρέχει λίπος, προσφέρει στον οργανισμό μας σχεδόν ό,τι του προσφέρει και το κρέας. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι τόσο δημοφιλή ανάμεσα στους χορτοφάγους.

Επιπλέον, σύμφωνα με πρόσφατα αποτελέσματα επιστημονικών ερευνών η κατανάλωση μανιταριών ενισχύει την άμυνα του οργανισμού και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου. Μάλιστα, σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική φάνηκε ότι τα άσπρα μανιτάρια μπορούν να συνεισφέρουν στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού.

Τελευταία, έχει αρχίσει να μελετάται και η σχέση του με την πρόληψη του καρκίνου του προστάτη, όμως ακόμα τα αποτελέσματα των ερευνών δεν έχουν δώσει μία σαφή εικόνα.
Μήπως αλλάξατε γνώμη για τη κατανάλωσή τους;

Καλαμάρη Ασπασία-Σοφία
MSc Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος




   Διαδώστε αυτό το άρθρο