Ειδήσεις ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΤΖΟΚΕΡ· ΚΑΙΡΟΣ Λιακάδα 28 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Συχνές πτήσεις;

Συχνές πτήσεις;
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Στην ίδια κατηγορία

Τελευταία ενημέρωση: 09.02.2011 | 11:15
Πρώτη δημοσίευση: 27.01.2011 | 10:32

Ένας συχνός προβληματισμός για όσους ταξιδεύουν συχνά, είναι το τι θα πρέπει να καταναλώσουν για να μην έχουν δυσάρεστες συνέπειες.

 Οι διατροφικές σας επιλογές πριν και κατά τη διάρκεια μίας πτήσης, μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα προσαρμογής του οργανισμού σας στις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες.

Όπως ίσως να γνωρίζετε ήδη, ένα από τα πρώτα οργανικά συστήματα που επηρεάζεται κατά την πτήση, είναι το κυκλοφορικό σύστημα. Από τις πιο εμφανής επιρροές του υψομέτρου είναι η κατακράτηση υγρών. Αυτό σημαίνει ότι πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης πρέπει να αποφύγετε τρόφιμα και υγρά που προκαλούν πρηξίματα.

Τέτοιες τροφές είναι όλες όσες περιέχουν αλάτι (έτοιμα σνακ, κρουασάν, αλατισμένοι ξηροί καρποί, μπισκότα, αλμυρά κράκερ, τυριά) αλλά και το αλκοόλ (ανεξάρτητα από το αν είναι κρασί, μπύρα ή ουίσκι).


Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να προσέξετε, για να μην έρθετε σε δύσκολη θέση, είναι η αποφυγή τροφών που δημιουργούν αέρια ή τροφών με έντονη γεύση (πχ κρεμμύδι, σκόρδο). Το κουνουπίδι, τα όσπρια και το λάχανο, αποτελούν τροφές που προκαλούν την παραγωγή αερίων και έτσι καλό θα ήταν να τα αποφύγετε.


Επιπλέον, προκειμένου να αισθάνεστε ευεξία καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης θα πρέπει να φροντίσετε να αποφύγετε τροφές με πολλά μπαχαρικά ή τηγανητές. Ο λόγος είναι γιατί πολύ απλά πρόκειται για δύσπεπτες τροφές με αποτέλεσμα την πρόκληση δυσφορίας και ορισμένες φορές αναπνευστικής δυσχέρειας.


Αν η πτήση σας διαρκεί πολλές ώρες, τότε πρέπει να επιλέξετε τροφές που απελευθερώνουν αργά την ενέργεια στον οργανισμό, έτσι θα καθυστερήσετε το αίσθημα της πείνας. Αυτές οι τροφές ονομάζονται χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη και είναι τροφές με αυξημένο περιεχόμενο φυτικών ινών (πχ μη επεξεργασμένο ρύζι, ψωμί σίκαλης, κ.α.).


Τέλος, μην παραλείπετε την επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού σας και την κατανάλωση συχνών, μικρών και ισορροπημένων γευμάτων.

Καλαμάρη Ασπασία-Σοφία
MSc Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

 

 

 




   Διαδώστε αυτό το άρθρο