What's hot? ΚΑΙΡΟΣ· ΑΜΦΙΠΟΛΗ· ΣΦΙΓΓΑ· ΡΥΘΜΙΣΗ ΧΡΕΩΝ Διαύγεια 13 Αθήνα Αναλυτικά

Τηγανέλαιο, το νέο ντίζελ;

Μέγεθος κειμένου
Τηγανέλαιο, το νέο ντίζελ;
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI

Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 10.07.2011 | 17:19
Πρώτη δημοσίευση: 10.07.2011 | 16:55
Διαδώστε το:

Παγκόσμια καινοτομία που αναπτύχθηκε στη Θεσσαλονίκη μετατρέπει το χρησιμοποιημένο τηγανέλαιο σε φθηνό και άκρως αποδοτικό καύσιμο, το οποίο μπορεί να καλύψει έως και το 10% των αναγκών της χώρας σε ντίζελ!

Όπως αναφέρει το voria.gr η καινοτομία αναπτύχθηκε στα εργαστήρια του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) στη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα, πριν από τέσσερα χρόνια η ερευνητική ομάδα του Ινστιτούτου Τεχνικής Χημικών Διεργασιών (ΙΤΧΗΔ) του ΕΚΕΤΑ με επικεφαλής την Στέλλα Μπεζεργιάννη είχε την ιδέα να χρησιμοποιήσει το τηγανέλαιο, που καταλήγει κατά τόνους στα σκουπίδια, για την παραγωγή βιοντίζελ δεύτερης γενιάς.

Οι προσπάθειες της ομάδας, με τη χρηματοδότηση από το κοινοτικό πρόγραμμα «Life+»,  οδήγησαν σε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Το βιοντίζελ που κατάφεραν να παράξουν είναι φθηνότερο, πιο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά και καλύτερης απόδοσης.

"Μπορούμε να παράγουμε βιοντίζελ από κάθε είδους χρησιμοποιημένο λάδι (πχ σπορέλαιο, ελαιόλαδο, ηλιέλαιο κοκ). Έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάθε τηγανέλαιο που αυτή τη στιγμή πετιέται στα σκουπίδια για την παραγωγή βιοντίζελ. Μάλιστα από το σύνολο του αρχικού προϊόντος το 92% μετατρέπεται σε βιοντίζελ, ενώ το υπόλοιπο 8% σε μαζούτ", λέει η κα Μπεζεργιάννη.

"Το βιοντίζελ που παράγεται μέσα από τη διαδικασία που έχουμε αναπτύξει είναι καθαρή καύσιμη ύλη. Έτσι έχει κατά 16% καλύτερη απόδοση από τα συμβατικά καύσιμα, ενώ εξασφαλίζει και εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 10%. Επίσης επιβαρύνει αισθητά λιγότερο το περιβάλλον", προσθέτει.

Με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς, η Ελλάδα εκτιμάται ότι κάθε χρόνο απορρίπτει 280.000 τόνους χρησιμοποιημένου τηγανέλαιου.

Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε 2 εκατ. βαρέλια βιοντίζελ που αποτελούν το 9,5% των αναγκών της χώρας μας σε ντίζελ ετησίως.

Αυτό σημαίνει πως η Ελλάδα θα μπορούσε με μια μόνο μέθοδο να πιάσει τον στόχο που έχει τεθεί από την ΕΕ για παραγωγή του 10% του συγκεκριμένου καυσίμου από Ανανεώσιμες Πηγές μέχρι το 2020.

Επιπλέον, αφού η πρώτη ύλη για την παραγωγή του βιοντίζελ είναι τα απορρίμματα των νοικοκυριών, το νέο καύσιμο θα είναιπροφανώς φθηνότερο από το συμβατικό, καθώς η εκάστοτε εταιρεία διύλισης θα επιβαρύνεται μόνο με το κόστος της περισυλλογής των απορριμμάτων και της παραγωγής.

Η καινοτομία έχει προκαλέσει το έντονο ενδιαφέρον πολλών επιχειρήσεων του χώρου και ήδη υπάρχει συνεργασία της ομάδας με τα Ελληνικά Πετρέλαια για το νέο καύσιμο.

Σημειώνεται ότι η ομάδα του ΙΤΧΗΔ ήδη συνεργάζεται με το δήμο Θεσσαλονίκης για την τροφοδοσία με καύσιμα του πρώτου απορριμματοφόρου που θα καίει βιοντίζελ με πρώτη ύλη το τηγανέλαιο.

Το όχημα θα κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους της πόλης το 2012, όταν θα έχει επιτευχθεί ο στόχος για παραγωγή 2 τόνων βιοντίζελ στο πλαίσιο του έργου.

Η ερευνητική ομάδα απέσπασε για τη δουλειά της βραβείο καινοτομίας στον διαγωνισμό «Η Ελλάδα Καινοτομεί!», που διοργάνωσαν την Τρίτη από κοινού ο ΣΕΒ και η Eurobank EFG.




   Διαδώστε αυτό το άρθρο