Τρίτη, 16 Απρ.
21oC Αθήνα

Πάνος Ευσταθίου: Με το βλέμμα στον Πολίτη

Σε συνέντευξή του στο Newsit ο τ. Πρόεδρος του Οργανισμού Αντιμετώπισης Καθημερινών Προβλημάτων Δρ. Παναγιώτης Ευσταθίου αναφέρεται στο πολυδιάστατο έργο του Οργανισμού.

 Περιγράφει τη διαδικασία υποβολής και τα στάδια επίλυσης ενός αιτήματος, ενώ προτρέπει τους δημότες να απευθύνονται στον Ο.Α.Κ.Π.: διότι, όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζει «εμείς αισθανόμαστε το δημότη ως το φυσικό μας σύμμαχο στη μεγάλη προσπάθεια, που κάνουμε».

-Κύριε Ευσταθίου, ποιος είναι ο ρόλος του Οργανισμού Αντιμετώπισης Καθημερινών Προβλημάτων στην προσπάθεια του Δήμου Αθηναίων για τη βελτίωση της καθημερινότητας του δημότη;

Η ίδρυση και λειτουργία του Οργανισμού Αντιμετώπισης Καθημερινών Προβλημάτων υπήρξε μία προεκλογική δέσμευση του Δημάρχου κ. Νικήτα Κακλαμάνη. Και πράγματι, από τους πρώτους μήνες της θητείας του ο Δήμαρχος προχώρησε στην άμεση υλοποίηση αυτής της δέσμευσης. Ο Ο.Α.Κ.Π. ξεκίνησε τη λειτουργία του, αρχικά σε πιλοτικό στάδιο τον Ιούλιο του 2007, ενώ από τις αρχές του 2008 «πέρασε» πλέον στo στάδιο της κανονικής λειτουργίας.
Ο Ο.Α.Κ.Π. αποτελεί ένα συντονιστικό όργανο των Διευθύνσεων του Δήμου. Τι σημαίνει αυτό για τον Αθηναίο δημότη; Σημαίνει ότι έχουμε δημιουργήσει ένα ευρύ δίκτυο «πυλών εισόδου» των αιτημάτων των δημοτών. Με άλλα λόγια, ο δημότης μπορεί είτε τηλεφωνικώς είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είτε με άλλους τρόπους να υποβάλλει ένα αίτημα, σχετικά με τα προβλήματα καθημερινότητας, στον Ο.Α.Κ.Π. Εμείς το καταγράφουμε, το κωδικοποιούμε και άμεσα το διαβιβάζουμε, προς επίλυση, στην αρμόδια Διεύθυνση. Παρακολουθούμε τη διαδικασία και είμαστε –ανά πάσα στιγμή- έτοιμοι να ενημερώσουμε το δημότη σε ποια «φάση» της πορείας επίλυσης βρισκόμαστε. Kαι το σημαντικότερο: όταν λυθεί το πρόβλημα, ενημερώνουμε το δημότη τηλεφωνικώς ή με e-mail.

-Μπορείτε να μας παραθέσετε κάποια στοιχεία σχετικά με το έργο  του Οργανισμού Αντιμετώπισης Καθημερινών Προβλημάτων;

Θα σας αναφέρω τα αδιαμφισβήτητα αριθμητικά στοιχεία, όπως αυτά παρουσιάστηκαν και στην πρόσφατη ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αποκλειστικό θέμα τον απολογισμό πεπραγμένων για τη διετία 2008-2009. Μόνο για το 2009, τα υποβληθέντα αιτήματα προς τον Ο.Α.Κ.Π. ανήλθαν σε 106.866. Από αυτά, διεκπεραιώθηκαν τα 93.409 (δηλαδή ποσοστό 87.41%), ενώ σε εκκρεμότητα παρέμειναν μόλις τα 13.457 (ποσοστό 12.59%).
Όμως, πρέπει να επισημάνω και ένα ακόμα αποδεικτικό στοιχείο του έργου μας: τα υποβληθέντα αιτήματα για το 2009 είναι σχεδόν τριπλάσια σε σύγκριση με τα αιτήματα, που είχαν υποβληθεί στο πρώτο διάστημα της λειτουργίας του Ο.Α.Κ.Π. Όπως αντιλαμβάνεστε αυτή η εντυπωσιακή αύξηση σημαίνει πως –κατά μεγάλο ποσοστό- όσοι δημότες απευθύνθηκαν στον Ο.Α.Κ.Π. έμειναν ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες μας με αποτέλεσμα να «διαφημίσουν» το έργο μας και σε άλλους δημότες. Διότι, το καλύτερο μέσο προβολής για τον Ο.Α.Κ.Π. είναι οι εντυπώσεις και τα σχόλια του ίδιου του δημότη.

-Κατά συνέπεια, διατηρείτε «ανοιχτούς διαύλους» επικοινωνίας με τους δημότες;

Ασφαλώς. Και όχι μόνον αυτό. Εμείς αισθανόμαστε το δημότη ως το φυσικό μας σύμμαχο στη μεγάλη προσπάθεια, που κάνουμε. Τον θέλουμε δίπλα μας, να επικοινωνεί μαζί μας για να επισημαίνει προβλήματα, να καταθέτει τις υποδείξεις ή ακόμα και τα παράπονά του.
Έχουμε επιτελέσει μέχρι στιγμής ένα πολύ σημαντικό έργο. Όμως, η Αθήνα είναι μία μεγάλη πόλη και, όπως συμβαίνει σε κάθε μεγάλη πόλη ανά τον κόσμο, είναι φυσικό να παρουσιάζονται προβλήματα και αρρυθμίες. Για αυτό κι εμείς τονίζουμε ότι η προσπάθεια για τη βελτίωση της καθημερινότητας του δημότη είναι αδιάκοπη. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συνεργασία μας με τους εθελοντές του προγράμματος “Pin Project”, το οποίο αποτελεί μία σημαντική δράση του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» με αντικείμενο την καταγραφή και την αποκατάσταση των επικίνδυνων οδικών σημείων της πόλης μας.
Δεν επαναπαυόμαστε αλλά επιδιώκουμε, ημέρα με την ημέρα, να βελτιωνόμαστε σε κάθε τομέα. Και επαναλαμβάνω ότι σε αυτή την προσπάθεια, θεωρούμε τον Αθηναίο δημότη ως το φυσικό μας σύμμαχο.  

-Ναι, αλλά αρκεί μόνο η «ενεργοποίηση» του δημότη;

Ποτέ, δεν ισχυριστήκαμε κάτι τέτοιο. Και ως απόδειξη αυτού, μπορώ να σας δώσω ένα παράδειγμα: όπως προανέφερα, οι δημότες υποβάλλουν τα αιτήματά τους στον Ο.Α.Κ.Π. Εμείς από την πλευρά μας δεν αρκούμαστε απλώς στο «να αναμένουμε» την υποβολή αιτημάτων. Έχουμε δημιουργήσει την Ομάδα Άμεσης Ανταπόκρισης, δηλαδή ανθρώπους του Ο.Α.Κ.Π., που –εκτός του άλλου έργου τους- «οργώνουν» την πόλη με στόχο να εντοπίζουν και να καταγράφουν προβλήματα. Δηλαδή, διαθέτουμε ως Ο.Α.Κ.Π. έναν πρόσθετο μηχανισμό εντοπισμού προβλημάτων της καθημερινότητας.

– Πέραν των προαναφερόμενων δράσεων, έχετε να επιδείξετε έργο και σε κάποιους άλλους τομείς;

Ο Οργανισμός Αντιμετώπισης Καθημερινών Προβλημάτων έχει να επιδείξει πολυδιάστατο έργο με αυταπόδεικτο όφελος για τον Αθηναίο δημότη. Να σας αναφέρω συνοπτικά μερικά «σημεία»: πρώτα απ’ όλα η Πολιτική Προστασία. Ήδη λειτουργεί το Κέντρο Επιχειρήσεων (Κ.ΕΠΙΧ.) του Δήμου Αθηναίων στην έδρα του Ο.Α.Κ.Π., στη Λιοσίων 22. Έχουμε εκπονήσει σειρά Επιχειρησιακών Σχεδίων για την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων, που μπορεί να προέλθουν από ακραία καιρικά φαινόμενα ή φυσικές καταστροφές. Μάλιστα, τα Επιχειρησιακά μας Σχέδια έχουν καταστεί πρότυπο και
για άλλους Δήμους ανά την επικράτεια, που ζητούν να ενημερωθούν για αυτά. 

Επίσης, έχουμε μία ιδιαίτερη δραστηριότητα σε θέματα, τα οποία άπτονται της διαφύλαξης της δημόσιας υγείας στην πόλη μας. O Ο.Α.Κ.Π. σε συνεργασία με το Διαπολιτισμικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων διεξήγαγε το Μάιο του 2009 μία μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης των μεταναστών σχετικά με την αντιμετώπιση του ιού της νέας γρίπης. Επίσης, σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας και τη Διεύθυνση Προληπτικής Ιατρικής και Υγείας του Δήμου Αθηναίων οργανώθηκαν τα Εμβολιαστικά Κέντρα του Δήμου.

Εν κατακλείδι, δικός μας κύριος στόχος παραμένει να συνεχίσουμε το έργο μας, ώστε –μέσα από σωστή στρατηγική και σκληρή δουλειά- η Αθήνα να γίνει μία πόλη πιο φιλική και πιο λειτουργική για το δημότη και τον επισκέπτη.

Εκλογές Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε