Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΡΑΜΠ· ΙΤΑΛΙΑ Συννεφιά 10 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Αλκοτέστ και στους... καπετάνιους!

Αλκοτέστ και στους... καπετάνιους!
ΦΩΤΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΘΝΟΣ"
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 28.06.2010 | 11:10
Πρώτη δημοσίευση: 28.06.2010 | 11:10

Σκάφη του Λιμενικού εντείνουν τις περιπολίες τούς καλοκαιρινούς μήνες στον Σαρωνικό και προχωρούν σε εντατικούς ελέγχους των σκαφών αναψυχής.

 
Η σειρήνα του πλωτού 385, ενός δυνατού «φουσκωτού» του Λιμενικού, «σκίζει» τον αέρα. Ένα μικρό ταχύπλοο, που πλέει με μεγάλη ταχύτητα, σε απόσταση περίπου μισού μιλίου από την ακτή του Αγίου Κοσμά, αντιλαμβάνεται το σήμα και αρχίζει να μειώνει ταχύτητα.
 
Ο κυβερνήτης του καταλαβαίνει ότι έπεσε σε θαλάσσιο «μπλόκο».
 
Τα δύο σκάφη πλησιάζουν κοντά το ένα το άλλο με μειωμένη ταχύτητα. Δένουν ένα ή δύο σχοινιά.
 
«Καλημέρα σας, παρακαλώ πολύ τα χαρτιά σας», λέει ο ένας από τους δύο λιμενικούς, που επιβαίνει στο «φουσκωτό» και ξεκινάει ο έλεγχος, που συνεχίζεται λίγο μετά και με τη διενέργεια αλκοτέστ.
 
Σ’ αυτά τα «μπλόκα» εκτός από το αλκοτέστ και τον έλεγχο για το εάν έχει ο κυβερνήτης του ταχυπλόου άδεια χειριστή, οι λιμενικοί εξετάζουν πολύ προσεκτικά τα σωστικά και τα πυροσβεστικά μέσα του σκάφους, αλλά και το εάν υπάρχει ασφαλιστήριο.
 
«Από πέρυσι έχει φανεί πως ο κόσμος ενημερώνεται στα λιμεναρχεία και αποφεύγει τις παραβάσεις.
 
Μπορούμε να πούμε ότι σε περισσότερους από το 90% των ελεγχομένων δεν βεβαιώνεται παράβαση και σε αυτό έχουν συντελέσει και τα αυστηρά πρόστιμα που προβλέπονται ειδικά σε περιπτώσεις υποτροπής», μας εξηγεί αξιωματικός του Λιμενικού, καθώς παρακολουθούμε τον έλεγχο από το πλωτό 030.
 
Ετσι, και στη συγκεκριμένη περίπτωση το ελεγχόμενο σκάφος βρίσκεται να είναι σε όλα εντάξει, οπότε του επιτρέπεται να συνεχίσει το ταξίδι του στον Σαρωνικό, όπου χθες ξεκίνησαν ουσιαστικά οι καλοκαιρινές αποδράσεις και υπήρχε μεγάλη κίνηση από ταχύπλοα, θαλαμηγά και ερασιτεχνικά αλιευτικά σκάφη.


ΦΩΤΟ εφημερίδα "ΈΘΝΟΣ"ΦΩΤΟ εφημερίδα "ΈΘΝΟΣ"
Το Λιμενικό Σώμα με διαρκείς ελέγχους εξετάζει πρωτίστως τα θέματα ασφάλειας, όπως είναι η τήρηση των αποστάσεων από λουόμενους, αλλά και η ύπαρξη σωστικών μέσων σε κάθε σκάφος.
 
«Ο έλεγχος των σκαφών απαιτεί προσοχή. Μπορεί τις περισσότερες φορές να είναι μια τυπική διαδικασία, όμως ποτέ δεν ξέρεις πώς μπορεί να αντιδράσει ένας ελεγχόμενος. Γι’ αυτό είτε πηγαίνουν κοντά δύο σκάφη είτε εάν είναι ένα πρέπει να βρίσκεται όλο το πλήρωμα σε εγρήγορση», εξηγεί στο «Εθνος» ο ανθυπασπιστής ΛΣ, Ανδρέας Τσέλης, ύπαρχος του ΠΛΣ 030, που εκτελούσε, χθες, χρέη κυβερνήτη στο σκάφος.
 
Οι λιμενικοί βέβαια με την εμπειρία τους ξέρουν εξαρχής τι θα αντιμετωπίσουν.
 
«Αυτός που είναι σε όλα εντάξει φαίνεται: Σταματάει αμέσως. Άλλος κάνει ότι δεν κατάλαβε και προσπαθεί ν’ απομακρυνθεί. Φυσικά, είναι και πολλοί που δεν καταλαβαίνουν αμέσως τι ζητάμε και ενώ κάνουμε σινιάλα μας χαιρετάνε και απομακρύνονται....», διηγείται λιμενικός, που έχει πάρει μέρος σε πολλούς ελέγχους.
 
Πάντως, από τη στιγμή που θα διαπιστωθεί παράβαση, δίνεται «κλήση» και ο κυβερνήτης πρέπει να αποταθεί στο λιμεναρχείο που είναι λεμβολογημένο το σκάφος. Ετσι, οι λιμενικές Αρχές γνωρίζουν πότε ένας κυβερνήτης είναι υπότροπος.
 
Σ’ αυτές τις περιπτώσεις οι κυρώσεις είναι εξαιρετικά αυστηρές, με πρόστιμα που ξεπερνούν και τις 2.000 ευρώ.
 
 
Κανόνες κυκλοφορίας - Τι «απαγορεύεται» στα ταχύπλοα
 
Για όσους χρησιμοποιούν ταχύπλοο μέσο αναψυχής πρέπει να ξέρουν γενικά ότι η χρήση του απαγορεύεται:
 
1. Όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
2. Πριν από την ανατολή και μετά τη δύση του ήλιου.
3. Εάν ο χειριστής δεν ξέρει καλό κολύμπι.
 
Επίσης απαγορεύεται:
 
Να πλησιάζει σε απόσταση μικρότερη των 200 μέτρων από το σημείο, που συνήθως φτάνουν οι κολυμβητές.
Να παραβιάζει τις πλωτές σημαδούρες με το πορτοκαλί χρώμα, που δείχνουν την περιοχή λουομένων.
Τέλος, πρέπει ο χειριστής να θυμάται ότι πρέπει πάντα να φορά ειδικό σωσίβιο ή σωσίβια ζώνη ανάλογα με το μέσο που χρησιμοποιεί.
 
Εάν οδηγώντας ταχύπλοο σκάφος θέλει κάποιος να τραβήξει θαλάσσιο σκι πρέπει:
 
1. Να γνωρίζει ότι η ιπποδύναμη του σκάφους πρέπει να είναι ανάλογη με το βάρος του σκιέρ.
2. Να χρησιμοποιεί το κατάλληλο σχοινί για να μπορεί να αντεπεξέλθει στη δύναμη που δημιουργείται από την ταχύτητα του σκάφους.
3. Να ελέγχει την καταλληλότητα του σημείου πρόσδεσης του σχοινιού του σκάφους.
 
Σε κάθε περίπτωση πρέπει ο χειριστής ταχύπλοου να ακολουθεί διαδρομή χωρίς υφάλους, νησίδες, βράχια, αγκυροβολημένα σκάφη και δεν πρέπει να διασταυρώνει την πορεία του με παραπλέοντα σκάφη, γιατί υπάρχει κίνδυνος για ατύχημα. Επίσης απαγορεύεται να μπαίνει το ταχύπλοο με τον σκιέρ μέσα στον χώρο των λουομένων.
 
 
Από την εφημερίδα “Έθνος”
 
 


   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook