Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Λιακάδα 12 Αθήνα Αναλυτικά

Αρχίζει ο διαγωνισμός για τα περιφερειακά αεροδρόμια - Θα τα νοικιάσουν μέχρι 35 χρόνια

Αρχίζει ο διαγωνισμός για τα περιφερειακά αεροδρόμια - Θα τα νοικιάσουν μέχρι 35 χρόνια
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 07.03.2013 | 18:09
Πρώτη δημοσίευση: 07.03.2013 | 18:07

Μέσα στο Μάρτιο θα ξεκινήσει ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση με συμβάσεις, που θα διαρκούν έως 35 χρόνια, των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, το ελληνικό Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο των αεροδρομίων που θα αξιοποιηθούν από ιδιώτες, καθώς και θα διατηρηθούν όλα τα αεροδρόμια σε όλα τα νησιά, ανεξαρτήτως μεγέθους. Η διάρκεια παραχώρησης είναι, κατ΄ ελάχιστο, 30- 35 χρόνια, ώστε να διατηρηθούν οι χρεώσεις σε ανταγωνιστικά επίπεδα, ενώ θα δίνεται και η δυνατότητα παράτασης.

Τα αεροδρόμια θα ομαδοποιηθούν, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία τόσο εκείνων που είναι υψηλού ενδιαφέροντος, όσο και των υπόλοιπων.

Ποια αεροδρόμια θα παραχωρηθούν


Στην πρώτη ομάδα θα περιλαμβάνονται αεροδρόμια από το Αιγαίο και γενικότερα από τη βορειανατολική Ελλάδα και στη δεύτερη ομάδα, αεροδρόμια από τα νησιά του Ιονίου και ορισμένα από την ηπειρωτική χώρα.

Πιο αναλυτικά, στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας και Χανίων και μπορεί να προστεθούν και τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Άραξου και Καλαμάτας. Στη δεύτερη ομάδα, τα αεροδρόμια Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω και Ρόδου και ενδέχεται να προστεθούν τα αεροδρόμια Καρπάθου, Χίου και Λήμνου. Το αεροδρόμιο Αγχιάλου θα είναι «μπαλαντέρ», δηλαδή μπορεί να το επιλέξει ο επενδυτής της πρώτης ή της δεύτερης ομάδας.

Εξαιρείται από την παραχώρηση, το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου, διότι «απευθύνεται σε διαφορετικό επενδυτικό κοινό».

Καταργούνται ή συγχωνεύονται 110 διευθύσεις και 14 τμήματα της ΥΠΑ

Ο κ. Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Γιάννη Εμίρη, εξήγγειλε την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας επισημαίνοντας πως οι αποκρατικοποιήσεις και οι συμβάσεις παραχώρησης «δεν γίνονται μόνον για ταμειακούς λόγους, αλλά πρωτίστως για αναπτυξιακούς».

Την ορθή εκτέλεση των συμβάσεων παραχώρησης των αερολιμένων και της τιμολογιακής πολιτικής θα παρακολουθεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία θα μετεξελιχθεί σε ρυθμιστική και εποπτική Αρχή, με αρμοδιότητες σχετικές με την ασφάλεια και τον έλεγχο ποιότητας. Η ΥΠΑ ενισχύεται και αποκτά την αρμοδιότητα να παρακολουθεί την ορθή εκτέλεση των συμβάσεων παραχώρησης και της τιμολογιακής πολιτικής.

Θα καταργηθούν ή θα συγχωνευθούν με νόμο δέκα διευθύνσεις και 14 τμήματα της υπηρεσίας. Πάντως, όπως διεμήνυσε ο υπουργός, δεν τίθεται θέμα απόλυσης ή μετάταξης των υπαλλήλων της.

Σε ό,τι αφορά τα ανταλλάγματα για το Δημόσιο, όπως είπε ο κ. Εμίρης, θα υπάρξει συμβατικό εφάπαξ αντάλλαγμα, όπως επίσης και ποσοστό από τα έσοδα, το οποίο θα πρέπει να αποδίδεται κάθε χρόνο.

Για τα τέλη, προβλέπεται ότι, σε πρώτη φάση, θα παραμείνουν αμετάβλητα και, στη συνέχεια, εφόσον ο παραχωρησιούχοι επενδύσουν στην αναβάθμιση των υποδομών των αεροδρομίων- όπως θα προβλέπεται και από τη σύμβαση- τότε θα δίνεται η δυνατότητα να αυξηθούν, παραμένοντας ωστόσο στον μέσο όρο ανταγωνιστικών αεροδρομίων.

Τη διαχείριση των αεροδρομίων για τα οποία δεν θα επιτευχθεί η παραχώρηση χρήσης τους, θα αναλάβει μία νέα εταιρία υπό δημόσιο έλεγχο (ΑΕΔΙΠΑ). Η εταιρεία αυτή θα στελεχωθεί με αποσπασμένους υπαλλήλους της ΥΠΑ και θα ξεκινήσει να λειτουργεί τρεις μήνες μετά το πέρας της διαδικασίας παραχώρησης και θα έχει αρχική διάρκεια 20 έτη, με δυνατότητα επέκτασης. Σε δεύτερο χρόνο και με στόχο να διατηρήσει την απρόσκοπτη και αδιατάρακτη λειτουργία των αεροδρομίων, θα μπορεί να παραχωρήσει τη διοίκηση και λειτουργία της σε ιδιωτικό φορέα, με τη σύναψη Σύμβασης παραχώρησης της Διοίκησης και Διαχείρισης.

Η εταιρία θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και θα χρηματοδοτηθεί από:
- Τα έσοδα από τη χρήση που θα καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρίες.
- Τα έσοδα από εμπορική εκμετάλλευση των εγκαταστάσεών της.
- Τα έσοδα από ένα ειδικό τέλος που θα εισπράττεται από τα αεροδρόμια, η χρήση των οποίων έχουν δοθεί προς αξιοποίηση σε ιδιώτες επενδυτές.
 
Σε ό,τι αφορά το «σπατόσημο», όπως είπε ο υπουργός, προβλέπεται η δημιουργία ενός νέου τέλους που θα το αντικαταστήσει, το 2014 και το οποίο θα επεκταθεί και στα αεροδρόμια που παραχωρούνται, προκειμένου να καλύπτουν το κόστος λειτουργίας όσων αεροδρομίων δεν αξιοποιηθούν από ιδιώτες, αλλά και το κόστος χρηματοδότησης των άγονων γραμμών.
 

Διαβάστε

Στουρνάρας: Δε περπατώ στο δρόμο μόνος, δε βγαίνω έξω με τους φίλους μου

Τα τέσσερα αγκάθια με την τρόικα

Αθανασόπουλος: Δεν πουλάμε σε ασύμφορες τιμές

Τις αποκρατικοποιήσεις λιμανιών συζήτησαν Σαμαράς – Μουσουρούλης




   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook