Τρίτη, 23 Απρ.
21oC Αθήνα

Αυξήσεις 30% στα εισιτήρια των μέσων μεταφοράς – 24ωρη απεργία την Τετάρτη

EUROKINISSI
EUROKINISSI
Ενώ οι πολίτες και οι οδηγοί θα πρέπει να “εφοδιαστούν” με υπομονή την Τετάρτη λόγω της 24ωρης απεργίας σε όλα τα μέσα μεταφοράς το υπουργείο Υποδομών αυξάνει έως και 30% τις τιμές των εισιτηρίων.

Με ένα σύστημα ζωνών αλλά και με αυξήσεις τουλάχιστον 30% στην τιμή του ενιαίου εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας προσπαθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να εξυγιάνει τις χρεωμένες ΔΕΚΟ.
 
Μάλιστα σκοπεύει να αλλάξει και το χρόνο διάρκειας της ισχύος του εισιτηρίου.
 
Το οριστικό ύψος της αύξησης στην τιμή του εισιτηρίου θα καθοριστεί μετά την ολοκλήρωση της αναλογιστικής μελέτης αλλά δεν θα είναι λιγότερο από 1,30 ευρώ την ώρα που βρίσκεται στο 1 ευρώ!
 
Την προαναγγελία έκανε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας στο περιθώριο συνάντησης με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Πλούταρχο Σακελλάρη που είχε αντικείμενο τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών έργων.
 
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο αρμόδιος υπουργός, το οριστικό ύψος της αύξησης στην τιμή του εισιτηρίου θα καθοριστεί μετά την ολοκλήρωση της αναλογιστικής μελέτης – αν και επισήμανε ότι τουλάχιστον δεν θα είναι λιγότερο από 1,30 ευρώ. Επίσης, ανέφερε ότι εξετάζεται η αναθεώρηση του χρόνου ισχύος του εισιτηρίου, που σήμερα είναι στα 90 λεπτά.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες της “Ναυτεμπορικής” ο ΟΑΣΑ εξετάζει την εφαρμογή ζωνικού συστήματος για τα εισιτήρια των ΜΜΜ. Το ζωνικό σύστημα, το οποίο θα περιλαμβάνει όλο το νομό Αττικής, δύναται να χωριστεί σε 2-3 ζώνες, με 3η και τελευταία ζώνη περιοχές, όπως η Σαρωνίδα και το Λαύριο. Άλλωστε, γι’ αυτό το λόγο, ο εξαγγελθείς Μητροπολιτικός Φορέας για τις Αστικές Συγκοινωνίες περιλαμβάνει τόσο τα ΚΤΕΛ όσο και τον Προαστιακό Αθηνών.
 
Επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών αποτελεί, το 2012, το 50% των μετακινήσεων να γίνονται με ΜΜΜ, έναντι 30% που είναι σήμερα. Αύξηση των εισιτηρίων (στο μνημόνιο με το ΔΝΤ γίνεται σαφής αναφορά για αύξηση των τιμολογίων των ελλειμματικών ΔΕΚΟ) θα επέλθει από 1.1.2011 και όπως είπε ο κ. Ρέππας θα φτάσει τουλάχιστον στο 1,30 ευρώ, ενώ στόχος είναι να ανταμείβονται εκείνοι που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ συχνότερα. Με βάση κοστολογικά κριτήρια, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι αυξήσεις θα περάσουν με την εφαρμογή του ζωνικού συστήματος.
 
Με δεδομένο τις κυβερνητικές εξαγγελίες ότι το ύψος της επιδότησης του κόστους λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών δεν θα ξεπερνάει το 50%, από 75% που είναι σήμερα, γίνεται αντιληπτό ότι το λογαριασμό θα κληθεί να επωμισθεί το επιβατικό κοινό με δυσμενείς όρους.
 
Οποιαδήποτε όμως και αν είναι η εξέλιξη, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προτίθεται να παρουσιάσει το νομοσχέδιο αναδιάρθρωσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εντός του μηνός και το πρώτο τρίμηνο του 2011 να ψηφισθεί στη Βουλή, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίησή του.
 
24ωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν την Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου οι εργαζόμενοι σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Με λίγα λόγια δεν θα κινηθεί τίποτα! Και μάλιστα φαίνεται πως δεν θα κινείται και τίποτα στους δρόμους αφού κάθε φορά που απεργούν τα Μέσα Μεταφοράς γίνεται το έλα να δεις και οι οδηγοί των ΙΧ μένουν ακινητοποιημένοι για ώρες στους κεντρικούς δρόμους.
 
Σε ό,τι αφορά τις μετατάξεις στον ΟΣΕ, ο υπουργός διευκρίνισε ότι υπάρχει ένας νόμος με δεδομένες μετατάξεις 2.351 εργαζομένων. «Εάν δεν εφαρμοστεί ο νόμος, ο ΟΣΕ θα κλείσει» επανέλαβε για ακόμα μία φορά ο κ. Ρέππας.
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε