Πέμπτη, 28 Μαρ.
18oC Αθήνα

EPLO: Η πρόσβαση των μεταναστών σε υγεία και εκπαίδευση το θέμα του συνεδρίου

EPLO: Η πρόσβαση των μεταναστών σε υγεία και εκπαίδευση το θέμα του συνεδρίου

Τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες στην προσπάθειά τους να έχουν πρόσβαση σε υγεία και εκπαίδευση κατέδειξε η πρώτη ημέρα του διήμερου συνεδρίου που διοργανώνει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου (EPLO) στο ΕΒΕΑ.

Τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες στην προσπάθειά τους να έχουν πρόσβαση σε υγεία και εκπαίδευση κατέδειξε η πρώτη ημέρα του διήμερου (17,18/1) συνεδρίου «Ο μετέωρος βηματισμός της μεταναστευτικής πολιτικής στην Ελλάδα της κρίσης» που διοργανώνει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Σύμφωνα με τις παρουσιάσεις των ακαδημαϊκών και ειδικών επιστημόνων που βασίστηκαν σε ποσοτικά και εμπειρικά ερευνητικά δεδομένα, σχετικά με τη δημόσια υγεία, παρατηρείται ότι οι οικονομικές και οι υγειονομικές συνέπειες της κρίσης, που πλήττουν περισσότερο τις πλέον ευάλωτες ομάδες, όπως είναι οι μετανάστες, έχουν αυξήσει τις ανάγκες για προγράμματα και δράσεις που θα τους βοηθήσουν. Ιδιαίτερα, οι παράνομοι μετανάστες έχουν περιορισμένη πρόσβαση στο σύστημα υγείας. Είναι απαραίτητη, λοιπόν, «η ενδυνάμωση και η διευκόλυνση της πρόσβασης των μεταναστών στην υγειονομική περίθαλψη καθώς και της παροχής της, μέσω πληροφοριών για τις διαθέσιμες υπηρεσίες υγείας και για το νομικό πλαίσιο πρόσβασης σε αυτές».

Όσον αφορά στο ζήτημα εκπαίδευσης των μεταναστών, τονίστηκε ότι «στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό που γίνεται δεν λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των μεταναστών και κρίνεται, μεταξύ άλλων, επιτακτική η εναρμόνιση της ελληνικής πραγματικότητας με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς κοινωνικές πολιτικές».

Επισημάνθηκε εξάλλου, ότι «η συνεχώς αυξανόμενη ρατσιστική συμπεριφορά στο χώρο του ελληνικού σχολείου και της κοινωνίας καθώς και της ανασφάλειας που συνοδεύει την ελληνική κρίση, επιβάλλει τη διεξοδικότερη μελέτη του ρόλου της σχολικής μονάδας ως διδακτική πρακτική των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της καλλιέργειας ενός θετικού κλίματος συνύπαρξης Ελλήνων μαθητών και μεταναστών». Αναφορικά με την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, σημειώθηκε ότι «χρειάζεται η βελτίωση της κρατικής πολιτικής πιστοποίησης της ελληνομάθειας γιατί σήμερα λειτουργεί ως εμπόδιο, ως ένα ακόμη κριτήριο αποκλεισμού».

Ιδιαίτερα, για την «ομαλή ένταξη και προσαρμογή (ημι)νομάδων Τσιγγανοπαίδων στο σχολικό περιβάλλον και την αποδοχής τους από αυτό, επιβάλλεται η βελτίωση της διδασκαλίας της επίσημης γλώσσας, η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών όσον αφορά στη γλώσσα , τις πολιτισμικές αξίες και στις ιδιαιτερότητες των Ρομά, διατηρώντας την τριπλή αποστολή του σχολείου να διδάξει, να εκπαιδεύσει να κοινωνικοποιήσει».

Στο συνέδριο μίλησαν επίσης, εκπρόσωποι των μεταναστευτικών κοινοτήτων από τη Συρία, την Αίγυπτο, το Μπανγκλαντές, τις Φιλιππίνες, τη Νιγηρία και το Πακιστάν και αναφέρθηκαν στα προβλήματα εργασίας, στέγασης, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, ρατσιστικών επιθέσεων και ενημέρωσης που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΑΛΛΑ Σ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε