Σάββατο, 20 Απρ.
20oC Αθήνα

Ένα δισεκατομμύριο ευρώ θα ξοδέψουμε για το… Μουντιάλ!

Ένα δισεκατομμύριο ευρώ θα ξοδέψουμε για το… Μουντιάλ!
Πίτσες, σουβλάκια, μπύρες και μια καινούργια τηλεόραση 40 ιντσών. Αυτά συνθέτουν το σκηνικό κάθε μεγάλης ποδοσφαιρικής διοργάνωσης. Τι κι αν έχουμε κρίση ο Έλληνας θα πληρώσει για να… απολαύσει την Εθνική Ομάδα.

 

Στην οθόνη της τηλεόρασης οι φιγούρες των παικτών εναλλάσσονται με τα πλάνα της κάμερας από την εξέδρα. Στο τραπεζάκι μπροστά από τον καναπέ, ανοικτά δύο κουτιά με πίτσα και μπόλικες μπίρες. Λίγο πιο δίπλα, ανακατεμένα, κουπόνια του Στοιχήματος. Οι φίλαθλοι οπαδοί παρακολουθούν τον αγώνα φορώντας φανέλες και καπέλα της εθνικής ομάδας που υποστηρίζουν. Αυτή θα μπορούσε να είναι η εικόνα ενός μέσου σαλονιού τις ημέρες του Μουντιάλ, με αγορές ειδικά για την περίσταση και την καλύτερη παρακολούθηση των αγώνων, τουλάχιστον κατά τα ελληνικά πρότυπα.
 
Ένας ολόκληρος οικονομικός κύκλος ξεκινά ήδη πριν από το πρώτο σφύριγμα και τη σέντρα των αγώνων. Συνολικά για όλα αυτά τα προϊόντα και τα αγαθά που η παραπάνω σκηνή περιελάμβανε, ο Έλληνας οπαδός και φίλος του ποδοσφαίρου θα ξοδέψει πάνω από 1 δισ. ευρώ παρακαλώ!
 
Σύμφωνα με το “Βήμα” μόνο στο Στοίχημα και τηρουμένων των αναλογιών με τις πιο πρόσφατες μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις, του Μουντιάλ του 2006 και του Εuro του 2008, αναμένεται να τοποθετηθούν περίπου 400 εκατ. ευρώ, στο έτοιμο φαγητό τουλάχιστον 200-250 εκατ. ευρώ, στην αγορά αθλητικών ειδών, με άμεση ή έμμεση αναφορά στο Μουντιάλ, στις ποδοσφαιρικές ομάδες που συμμετέχουν και στους παίκτες ακόμη 20-30 εκατ. ευρώ.
 
Παράλληλα τονώνεται και η κυκλοφορία στα καταστήματα και στο Διαδίκτυο, προϊόντων, δώρων ή βιβλίων που αναφέρονται είτε αποκλειστικά είτε σε μεγάλο βαθμό στη «στρογγυλή θεά», ενώ τουλάχιστον 300-350 εκατ. ευρώ αναμένεται να διοχετευθούν στην αγορά νέων τηλεοράσεων και στην εγκατάσταση ηχοσυστημάτων, κυρίως από ιδιοκτήτες μεγάλων καφέ και σημείων συνάντησης σε κεντρικές ή πολυσύχναστες συνοικίες και δρόμους.
 
Η δυσμενής μάλιστα κατάσταση που επικρατεί στα πορτοφόλια έχει ωθήσει όλες τις εταιρείες οι οποίες έμμεσα ή άμεσα εμπλέκονται στη «βιομηχανία» αυτή με το έντονο αθλητικό χρώμα να προχωρούν σε σημαντικές προσφορές.
 
Έτσι, για παράδειγμα, στον χώρο των ηλεκτρικών ειδών προβάλλονται εκπτώσεις, μειώσεις τιμών, απορροφήσεις κόστους μεταφοράς ή φόρων, προσφορές για την αγορά ή τοποθέτηση δύο ή περισσότερων συσκευών τηλεόρασης πολλών ιντσών. Μεγάλες αλυσίδες φαστ φουντ, κυρίως πιτσαρίες, ακόμη και συνοικιακά σουβλατζίδικα προσφέρουν δωρεάν φαγητό ή ποτά ανάλογα με το κόστος της παραγγελίας, προσφορές στη δεύτερη ή τρίτη παραγγελία μέσα στην ίδια εβδομάδα ή εντός δεκαημέρου, μειώσεις ακόμη και 40%-50% στις τιμές των δημοφιλέστερων ειδών τους, προνομιακές τιμές για αυτοπρόσωπη παραλαβή της παραγγελίας από τα καταστήματα κ.ά.
 
Για να γίνει αντιληπτό πάντως το μέγεθος του τζίρου αυτών των καταστημάτων, σύμφωνα με έρευνα της Εurostat, η οποία αναφερόταν στην ποσότητα έτοιμου φαγητού που καταναλώνουν οι κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στο κόστος του ανά χώρα, ο Ελληνας ξόδευε 600 εκατ. ευρώ ετησίως σε αυτόν τον τομέα, με περίπου το 1/3 του ποσού αυτού να δαπανάται σε ημέρες ποδοσφαιρικής αγωνιστικής δραστηριότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα είχε λάβει χώρα το 2008, χρονιά του Εuro, με τη δεύτερη συνεχόμενη συμμετοχή της Εθνικής που, σύμφωνα με υπολογισμούς αλυσίδων έτοιμου φαγητού, αύξησε τον τζίρο τους κατά 30% τις ημέρες που αγωνιζόταν η ομάδα του Οτο Ρεχάγκελ σε σχέση με τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου.
 
Γενικά τις ημέρες του Εuro 2008 οι πιτσαρίες και τα σουβλατζίδικα είδαν το ταμείο τους να γεμίζει κατά 20%-25% περισσότερο σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε