Ειδήσεις ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΤΖΟΚΕΡ· ΚΑΙΡΟΣ 24 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Επιτέλους αποφασίζουν άρση του καμποτάζ!

Επιτέλους αποφασίζουν άρση του καμποτάζ!
(ΦΩΤΟ EUROKINISSI)
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 06.07.2010 | 14:25
Πρώτη δημοσίευση: 06.07.2010 | 09:40

Μπορεί να είναι ένα μήνα έτοιμο και θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη, ωστόσο το νομοσχέδιο για την άρση

του καμποτάζ θα συζητηθεί μόλις σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο για να πάει στη συνέχεια για ψήφιση στην Βουλή.

Οι καθυστερήσεις αυτές έχουν στερήσει πολλά έσοδα από την ελληνική οικονομία και μάλιστα εν μέσω της τουριστικής περιόδου!

Οι βασικές διατάξεις :


- Οι εταιρείες διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων θα δεσμεύονται ότι θα προσλαμβάνουν ένα μίνιμουμ αριθμό Ελλήνων ναυτικών της τάξης των 30 ατόμων που θα πρέπει να απασχολούνται σε κάθε ξένο κρουαζιερόπλοιο που θα ταξιδεύει στα ελληνικά νερά.

- Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες θα υπογράφουν σύμβαση τριετούς ή πενταετούς διάρκειας με το Ελληνικό Δημόσιο, βάσει των οποίων θα δεσμεύονται το πλοίο να εκτελεί πλόες διαρκείας μεγαλύτερης των 72 ωρών, προσεγγίζοντας τουλάχιστον εντός Ελλάδας τρία λιμάνια με ελάχιστη παραμονή στο καθένα έξι ωρών και τον ίδιο αφετήριο - τερματικό λιμένα.
Οι εν λόγω συμβάσεις θα ανανεώνονται αυτόματα.

- Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης την επιβολή ειδικού τέλους ανά επιβάτη με το οποίο θα χρηματοδοτείται ένας νέος φορέας απασχόλησης ναυτεργατικού δυναμικού, ο Οργανισμός Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ).

Από τις ρυθμίσεις αυτές, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από το συνάλλαγμα που θα εισρέει στη χώρα σε ετήσια βάση μετά την επικείμενη άρση του καμποτάζ στον χώρο της κρουαζιέρας υπολογίζονται σε 1,16 δισ. ευρώ.

Μόνο να σκεφτεί κανείς οτι τα έσοδα των μόλις 65 ευρώ που αντιστοιχούν για κάθε επιβάτη ενός κρουαζιερόπλοιου που προσεγγίζει ένα ελληνικό λιμάνι και παραμένει σε αυτό για μερικές ώρες (transit), περίπου εννεαπλασιάζονται και γίνονται 574 ευρώ στην περίπτωση που τα λιμάνια της χώρας χρησιμοποιούνται πλέον ως βάση για πολυήμερη κρουαζιέρα.

Παράλληλα με βάση επιστημονική μελέτη αποδεικνύεται ότι κάθε δαπάνη 1 εκατ. ευρώ από τον κλάδο της κρουαζιέρας δημιουργεί πολλαπλάσια επιχειρηματική παραγωγή 2,7 εκατ. ευρώ και 22 νέες θέσεις εργασίας.

Με την άρση του καμποτάζ, διαφωνεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Ο γραμματέας της Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς έχει επανειλημμένως υποστηρίξει ότι οι ναυτικοί δεν είναι κατά της άρσης του καμποτάζ και το μόνο που ζητούν είναι να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτικών και παράλληλα να μπει φρένο στην ανασφάλιστη και φτηνή εργασία στα πλοία.

 



   Διαδώστε αυτό το άρθρο