Σάββατο, 20 Απρ.
14oC Αθήνα

Έρχεται το φθινόπωρο ο «Πράσινος Δακτύλιος» στο κέντρο της Αθήνας

Έρχεται το φθινόπωρο ο «Πράσινος Δακτύλιος» στο κέντρο της Αθήνας
Ελεύθερα θα κυκλοφορούν τα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στην πρωτεύουσα, ενώ για τα υπόλοιπα θα ισχύει το σύστημα των μονών-ζυγών

Για την 1η Οκτωβρίου, το αργότερο, μετατίθεται η εφαρμογή του «Πράσινου Δακτυλίου», σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες από το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Αιτία της (νέας) παράτασης είναι η ανάγκη να τακτοποιηθούν όλα τα διαδικαστικά προβλήματα για τη σωστή εφαρμογή του μέτρου. Ο «Πράσινος Δακτύλιος» επρόκειτο να τεθεί σε εφαρμογή την 1η Σεπτεμβρίου 2012.
 
Το βασικότερο θέμα που απασχολεί τους αρμόδιους είναι αν τα οχήματα που θα κινούνται ελεύθερα στον Δακτύλιο, θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με το ειδικό πράσινο σήμα, όπως αναφέρει η κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τον περασμένο Μάιο.
 
Η αρχική άποψη στο ΥΠΕΚΑ ήταν πως δεν χρειάζεται η τοποθέτηση σήματος και η τήρηση των περιορισμών κυκλοφορίας θα μπορεί να ελέγχεται από τους τροχονόμους. Η σκέψη ήταν να εκδοθεί νέα υπουργική απόφαση που θα ερμήνευε τον νόμο και θα περιείχε ιδιαίτερα αυστηρές ποινές για όσους παραβιάσουν τον «Πράσινο Δακτύλιο».
 
Σύμφωνα ωστόσο με πληροφορίες της εφημερίδας “Έθνος”, το συναρμόδιο υπουργείο Μεταφορών όπως και η Τροχαία, θεωρούν πως θα ήταν προτιμότερο να υπάρξει σήμανση.
 
Με την εφαρμογή του «Πράσινου Δακτυλίου» τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο της πόλης (μικρό Δακτύλιο), ενώ για τα υπόλοιπα θα ισχύει το μέτρο των μονών-ζυγών, όπως σήμερα. Απαγορεύεται παράλληλα η κυκλοφορία στον μεγάλο δακτύλιο των παλαιών φορτηγών και πούλμαν. Η ρύθμιση αυτή θα τεθεί σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο 2013, μέχρι τότε θα υπάρξει μεταβατική περίοδος.
 
Πιο συγκεκριμένα:
 
Χωρίς περιορισμούς θα κυκλοφορούν στον μικρό Δακτύλιο: α) τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα με τεχνολογία κινητήρα Euro 5 και Euro 6 ή μεταγενέστερη εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 gr/km, ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν, β) τα υβριδικά οχήματα, που κινούνται με ηλεκτρισμό και συμβατικό καύσιμο, καθώς και τα οχήματα που χρησιμοποιούν αέριο καύσιμο (υγραέριο ή φυσικό αέριο), τεχνολογίας Euro 4, τα οποία εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km.
 
Απαγορεύεται η κυκλοφορία στον μεγάλο Δακτύλιο των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων και των λεωφορείων, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα προ της 1.1.1990. Στην απαγόρευση δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας, η Λ. Κηφισού και η Λ. Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα από τη διασταύρωση με τη Λ. Κηφισού μέχρι την οδό Αχιλλέως.
 
Η διάταξη τίθεται σε εφαρμογή την 1η Σεπτεμβρίου 2013. Μέχρι τότε η απαγόρευση ισχύει για τα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν από την 1.1.1984.
 
 
Ο μικρός και ο μεγάλος Δακτύλιος θεσμοθετήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας ΄80 με αρχές της δεκαετίας του ΄90, στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ισχύουν ακόμα όπως τότε, παρ’ όλες τις μεγάλες κυκλοφοριακές αλλαγές των τελευταίων χρόνων, ιδίως στα όρια του μεγάλου Δακτυλίου. Το ΥΠΕΚΑ δεν αντιμετωπίζει θέμα αναθεώρησης των ορίων των δύο δακτυλίων, με την ευκαιρία της εφαρμογής του «Πράσινου Δακτυλίου», τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση.
 
 
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε