Τρίτη, 23 Απρ.
21oC Αθήνα

“Κίτρινος” πόλεμος ταξιτζήδων και υπουργείου

NEWSIT.GR
Αντιδρούν γιατί απελευθερώθηκε, επιτέλους, το επάγγελμα τους, μαζί με άλλα 400 περίπου που θα απελευθερωθούν, για να σταματήσει η χώρα μας να είναι…παράνομη.

Την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί και τη χορήγηση νέων αδειών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη Ελλάδα, ανακοίνωσε χθες ο νέος υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης, αποσύροντας το Προεδρικό Διάταγμα για τη ρύθμιση του κλάδου που είχε ετοιμάσει ο προκάτοχός του Δ. Ρέππας. Ο κ. Ραγκούσης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι δεν επρόκειτο σε καμιά περίπτωση να προωθήσει με τη δική του υπογραφή ένα Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο είχε συνταχθεί από άλλον υπουργό και περιείχε ιδιαίτερα «σφικτούς» κανόνες για την απελευθέρωση των ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Πολιτική της κυβέρνησης είναι το άνοιγμα όλων των κλειστών επαγγελμάτων κι αυτό θα κάνουμε», σημείωσε ο κ. Ραγκούσης και πρόσθεσε ότι η απελευθέρωση των αδειών ταξί ισχύει από τις 2 Ιουλίου.
 
Ωστόσο, οι λεπτομέρειες για τη διαδικασία χορήγησης των νέων αδειών θα ανακοινωθούν από το υπουργείο μέσα σε διάστημα τριών μηνών (έως τον Σεπτέμβριο), με την έκδοση της υπουργικής απόφασης, που θα θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τον σκοπό αυτό.
 
Ο κ. Ραγκούσης ξεκαθάρισε χθες, ότι «είναι έξω από τις προθέσεις του υπουργείου να καθορίσει τον αριθμό των ταξί που θα κυκλοφορούν σε κάθε περιοχή» αφού, όπως σημείωσε, «η αγορά, με αυτορρύθμιση, θα κρίνει πόσα ταξί αντέχει η κάθε περιοχή». Η χορήγηση των νέων αδειών θα ακολουθήσει τη διοικητική διάρθρωση της χώρας, δηλαδή τους καλλικράτειους δήμους και τις Περιφέρειες Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Ειδική μέριμνα θα υπάρξει μόνο για ορισμένες απομονωμένες ή με έντονη εποχικότητα περιοχές.
 
Πάντως, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών διευκρίνιζαν χθες, ότι το άνοιγμα της αγοράς των ταξί θα γίνει με κανόνες, οι οποίοι δεν θα επιτρέπουν στον οποιονδήποτε να χρησιμοποιεί το επάγγελμα του ταξιτζή ως ευκαιριακή απασχόληση. Μεταξύ άλλων, εξετάζεται η θέσπιση ακόμα και χρηματικής εγγύησης για την παραμονή του ενδιαφερομένου στο επάγγελμα, για συγκεκριμένο ελάχιστο χρονικό διάστημα (π.χ. 3-5 χρόνια). Σε κάθε περίπτωση, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι εγγυήσεις θα είναι τέτοιες που δεν θα εμποδίζουν όποιον πραγματικά θέλει να ασκήσει το επάγγελμα του ταξιτζή, να το κάνει. Στις προϋποθέσεις που θα τεθούν, θα είναι και η είσοδος στον κλάδο με καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.
 
Όμως η κόντρα φαίνεται πως τώρα ξεκίνησε με τους αυτοκινητιστές να ετοιμάζονται για να περάσουν στην αντεπίθεση. Μιλώντας στο Newsit ο Κώστας Δήμου, Γραμματέας του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής είπε ότι περίμενουν από την αυριανή συνάντηση τους με τον υπουργό Μεταφορών για να καθορίσουν την στάση τους. “Το άνοιγμα του επαγγέλματος στα ταξί θα βάλει ταφόπλακα στην ήδη κορεσμένη αγορά”, υποστηρίζει ο κ. Δήμου.

 

 
Το ΣΑΤΑ είχε χαιρετίσει με ανακοίνωση του στις 10 Ιουνίου τη δημοσιοποίηση του προσχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τη λειτουργία των επιβατικών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων, κάνοντας λόγο για «σχέση ειλικρινούς διαλόγου και συνεργασίας» με την τότε ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.
 
Σύμφωνα με το συνδικάτο, το Διάταγμα Ρέππα πετύχαινε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για όλους τους ιδιοκτήτες ταξί, υψηλής ποιότητας μεταφορικές υπηρεσίες για τους πολίτες, αναβάθμιση του κύρους του επαγγέλματός και εξίσωση των υπηρεσιών με αυτές των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών. Ωστόσο, η μη κύρωση του Προεδρικού Διατάγματος για την απελευθέρωση των ταξί από τον κ. Ραγκούση, αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις και κινητοποιήσεις εκ μέρους των επαγγελματιών του κλάδου.
 
Πάντως αρκετοί πολίτες υποστηρίζουν ότι είναι καιρός να ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα που τόσα χρόνια λειτουργούσαν εις βάρος των πολιτών!
 
 
 

Ποια “κλειστά” επαγγέλματα “ανοίγουν”  – Όλη η λίστα – Ελλάδα

 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε