Ειδήσεις SURVIVOR· ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΚΑΙΡΟΣ Συννεφιά 20 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Μάζευαν και πωλούσαν προσωπικά δεδομένα

Μάζευαν και πωλούσαν προσωπικά δεδομένα
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 23.12.2009 | 12:41
Πρώτη δημοσίευση: 23.12.2009 | 12:41

«Φρένο» στην ανεξέλεγκτη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων πολιτών, στη δημιουργία «χρυσών πελατολογίων»

 
και στον συνεχή ενοχλητικό «βομβαρδισμό» καταναλωτών και επιχειρήσεων με διαφημιστικά μηνύματα, βάζει η Aρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (AΠΠΔ).
 
Mε απόφαση - σταθμό η Αρχή βάζει αυστηρούς περιορισμούς σταματώντας τη συλλογή στοιχείων και το διαφημιστικό «βομβαρδισμό» των πολιτών με e-mail, fax, sms κ.α χωρίς τη συγκατάθεσή τους, επιβάλλοντας «τσουχτερό» πρόστιμο 65.000 ευρώ σε εταιρεία που χρησιμοποίησε προηγμένο λογισμικό για να φτιάξει «χρυσά πελατολόγια», με στοιχεία κατοίκων, επιχειρήσεων και επαγγελματιών και μάλιστα σε ψηφιακό χάρτη ανά γεωγραφική περιοχή, στοιχεία για τα οποία εκδήλωσε ενδιαφέρον η αμερικανική κυβέρνηση, αγοράζοντας τα τον Ιανουάριο 2004 έναντι 170.000 δολαρίων!
 
H AΠΠΔ υπό τον πρόεδρό της Xρ. Γεραρή παρενέβη μετά από καταγγελίες πολιτών και ύστερα από έλεγχο διαπίστωσε σωρεία παραβάσεων της νομοθεσίας για τα προσωπικά δεδομένα επιβάλλοντας όχι μόνο πρόστιμο για την παράνομη επεξεργασία, αλλά και την καταστροφή αρχείου διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούσε η εταιρεία, αλλά και οι πελάτες της.
 
Στη σχετική απόφαση αναφέρεται ότι η εταιρεία είχε συγκεντρώσει με λογισμικό - αράχνη στοιχεία τουλάχιστον 900.000 επιχειρήσεων και επαγγελματιών και 5,5 εκατ. κατοίκων.
 
Δημιουργώντας εξειδικευμένο λογισμικό, η εταιρεία πέτυχε τη γεωγραφική απεικόνιση σε ψηφιακό χάρτη όλων των διευθύνσεων και έτσι μπορούσε να σχεδιάσει μια γεωγραφική περιοχή βρίσκοντας τα στοιχεία των κατοίκων και των επαγγελματιών. Tο λογισμικό της επέτρεπε να βρει μέσω ενός ονόματος το τηλέφωνο, διεύθυνση, κ.λπ. ή να κάνει αντίστροφη αναζήτηση (από το τηλέφωνο στο όνομα) και να αναζητεί σειριακά όλους τους πιθανούς τηλεφωνικούς αριθμούς μιας περιοχής. Tο πρόγραμμα αυτό βοηθούσε στη στοχευμένη διαφήμιση.
 
H εταιρεία έστελνε μηνύματα χωρίς την προηγούμενη συγκατάθεση των συνδρομητών, την οποία δεν είχε ούτε κατά τη συλλογή των στοιχείων τους, ενώ δεν δόθηκε δικαίωμα υποβολής αντιρρήσεων.


   Διαδώστε αυτό το άρθρο