Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Bροχή 11 Αθήνα Αναλυτικά

Μειώνουν τα διόδια έως και 30% σε τρία χρόνια - Στο 50% η πρόταση μείωσης για τους υπό κατασκευή δρόμους

Μειώνουν τα διόδια έως και 30% σε τρία χρόνια - Στο 50% η πρόταση μείωσης για τους υπό κατασκευή δρόμους
ΦΩΤΟ EUROKINISSI
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 14.04.2011 | 19:17
Πρώτη δημοσίευση: 14.04.2011 | 16:11

Τη μείωση των διοδίων κατά 25% - 30% για τρία χρόνια προτείνει η κυβέρνηση.

Η μείωση των τιμών των διοδίων κατά 25-30% αφορά στα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που έχουν ολοκληρωθεί. Όσον αφορά στα υπό κατασκευή τμήματα, η πρόταση του υπουργείου Υποδομών προς τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητοδρόμων είναι να φτάσει η μείωση το 50%.

Ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, διευκρίνισε ότι η μείωση μπορεί να γίνει και έως το τέλος του τρέχοντος μηνός αν συμφωνήσουν οι κοινοπραξίες και θα την επιβαρυνθεί το δημόσιο έναντι των μελλοντικών του εσόδων.

Επίσης, κάλεσε τις εταιρείες να προβούν σε αναλογικές χρεώσεις, μέσω ηλεκτρονικών διοδίων, και στην καθιέρωση εκπτωτικών πολιτικών. Παράλληλα, επιβάλλεται, όπως είπε, να ολοκληρωθεί η κατασκευή του παράπλευρου δικτύου για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των γειτονικών περιοχών.

Εξάλλου, οι υπουργοί Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, ανακοίνωσαν τη δημιουργία ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500 εκατ. ευρώ, ως εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιριών, που κατασκευάζουν τα έργα, αλλά και τη δημιουργία μίας ειδικής εταιρείας του Δημοσίου, με κεφάλαιο την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια.

Το ποσό που θα συγκεντρωθεί θα χρησιμοποιηθεί και για τη μείωση του δημόσιου χρέους, δηλαδή, όπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, από τα κεφάλαια αυτά μπορούν να εξαγοραστούν ομόλογα που λήγουν, είτε ομόλογα από την τραπεζική αγορά.

Με τη δημιουργία του ειδικού εγγυητικού λογαριασμού των 500 εκατομμυρίων το ελληνικό δημόσιο παρέχει εγγύηση προς τις τράπεζες, ελληνικές και ξένες, για να συνεχίσουν τη δανειοδότηση των κατασκευαστριών εταιρειών.

Η πρόταση του ελληνικού δημοσίου, όπως εξήγησε ο υπουργός Υποδομών, περιλαμβάνει μία ενδιάμεση συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για μία περίοδο έως τον Οκτώβριο, ή και έως το τέλος του 2011 και αυτό, επειδή τα προβλήματα, που πρέπει να επιλυθούν, είναι πολλά και η συνολική λύση απαιτεί χρόνο.

Η ενδιάμεση αυτή συμφωνία θα έχει τη μορφή ενός μνημονίου, που αν συμφωνήσουν οι κοινοπραξίες, θα υπογραφεί και θα πάρει τη μορφή νόμου, που θα έρθει προς κύρωση στη Βουλή. Ακολούθως, θα γίνουν νέες συζητήσεις για μία μακροχρόνια συμφωνία στο πνεύμα των υφισταμένων συμβάσεων παραχώρησης.

Ορισμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων θα καθυστερήσουν να ολοκληρωθούν, λόγω των προσφυγών στο ΣτΕ και των αποφάσεων, που έχουν εκδοθεί, σύμφωνα με τον Δ. Ρέππα. Ένα από αυτά είναι στην Ολυμπία Οδό από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, μήκους 31 χιλιομέτρων, επίσης στα Βραχνέικα Αχαϊας, μήκους 18 χιλιομέτρων, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο Ε65 Λαμία - Εγνατία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Έρχονται πριν το Πάσχα οι μειώσεις στα διόδια - Πόσο θα επωφεληθούν οι πολίτες



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook