Ειδήσεις ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· SURVIVOR· ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ Λιακάδα 30 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Μπαλάκι οι ευθύνες για τα τρένα της ταλαιπωρίας

Μπαλάκι οι ευθύνες για τα τρένα της ταλαιπωρίας
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI
Διαδώστε αυτό το άρθρο
Τελευταία ενημέρωση: 12.01.2017 | 17:56
Πρώτη δημοσίευση: 12.01.2017 | 17:56

Η κακοκαιρία που “χτύπησε” τις τελευταίες μέρες την Ελλάδα “ξέβρασε” και προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας. Εκατοντάδες επιβάτες έζησαν μια απίστευτη ταλαιπωρία, εγκλωβίστηκαν για ώρες μέσα σε τρένα που ακινητοποιήθηκαν λόγω του χιονιού και ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνουν… μπαλάκι τις ευθύνες.

Ο ένας τα ρίχνει στον άλλο... και πάλι από την αρχή, μέχρι να υπάρξει επόμενο «αλαλούμ». Η αποσύνθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ), που αναμένουν την ιδιωτικοποίηση τους, χωρίς όμως να προχωρούν, αφού η πρώτη περιμένει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και στη συνέχεια θα προχωρήσει ο διαγωνισμός της δεύτερης, έφερε στο φως τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τα οποία όμως δεν είναι μόνο τα χθεσινά...

Πολλές φορές, επιβάτες που προτιμούν το τρένο για τη μετακίνησή τους, εγκλωβίζονται σε αυτό, είτε λόγω κακοκαιρίας, είτε λόγω προβλημάτων στις μηχανές.

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μετά το «ντόμινο» των ακινητοποιήσεων των βαγονιών και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες, αποφάσισε το απόγευμα της Τετάρτης (11-01-2017) να ματαιώσει τα δρομολόγιά της, ζητώντας την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την ταλαιπωρία που έχει υποστεί, δηλώνει πως «δεν έχει ευθύνη η ίδια» αφήνοντας αιχμές για το «αλαλούμ» σε ΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ κάνει μόνο χρήση της σιδηροδρομικής υποδοµής, ενώ η εύρυθμη λειτουργία της υποδοµής είναι αρμοδιότητα και ευθύνη άλλου φορέα (βλέπε ΟΣΕ) , η δε συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η εταιρεία μας, αποτελεί αντικείμενο τρίτου φορέα (βλέπε ΕΕΣΣΤΥ)» επισημαίνουν στελέχη της.

Μάλιστα, τονίζουν πως η πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2006-2010 από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οδήγησε στη δημιουργία επιμέρους εταιριών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΓΑΙΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) που ανέλαβαν τμήματα του σιδηροδρομικού αντικειμένου, «σήμερα δείχνει ότι έχει φτάσει στα όρια της».

Τα αποτελέσματα της διάσπασης αυτής, υποστηρίζει η διοίκηση της εταιρείας, όπως εκ του αποτελέσματος προκύπτει, οδήγησαν σε μείωση των διαθέσιμων πόρων για συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής και του τροχαίου υλικού, καθώς και στην απομείωση των διαθέσιμων εξειδικευμένων ανθρώπινων πόρων, στο σύνολο των επιμέρους σιδηροδρομικών λειτουργιών.

«Για παράδειγμα, αποχώρησαν πάνω από 150 μηχανοδηγοί και πάνω από 250 προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών, ενώ εκατοντάδες ήταν οι αποχωρήσεις από τις λοιπές ειδικότητες του ΟΣΕ. Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι αποχωρήσεις αυτές δεν ακολούθησαν ένα ορθολογικό σχέδιο λελογισμένου περιορισμού πιθανού γιγαντισμού του Οργανισμού, αλλά κινήθηκαν στη λογική της εφαρμογής της αρχής της αναλογίας. Αποτέλεσμα είναι η ελλιπής στελέχωση σε κρίσιμες ειδικότητες, που σχετίζονται µε τη συντήρηση της υποδομής και του τροχαίου υλικού, τη λειτουργία της κυκλοφορίας, καθώς και των υποδοµών εξυπηρέτησης των επιβατών».

Τέλος, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ανακοινώνει ότι προτίθεται να αναλάβει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες τόσο στο εσωτερικό του σιδηροδρόμου, όσο και στην πολιτική ηγεσία για την ανάληψη των απαιτούμενων ενεργειών που θα κατατείνουν στη μεσοπρόθεσμη αναβάθμιση της κατάστασης του σιδηροδρόμου συνολικά.

Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών δηλώνει «πως η κατάργηση επιβατικών δρομολογίων λόγω των καιρικών συνθηκών, αποτελεί μαύρη σελίδα στην ιστορία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Αποτελεί το επιστέγασμα και την τελειωτική πράξη επιβεβαίωσης της απαξίωσης σε όλα τα επίπεδα, αποτέλεσμα των διαχρονικών πολιτικών που ασκήθηκαν και σαν κύριο στόχο είχαν και έχουν την ιδιωτικοποίηση του».

Και προσθέτει πως οι αγωνιώδεις προσπάθειες των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, δεν στάθηκαν δυστυχώς ικανές από μόνες τους για να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία του σιδηροδρόμου.

Εν τέλει για να δοθεί λοιπόν απάντηση στο ποιος φταίει και όλος αυτός ο κόσμος, ανάμεσά τους και ένα βρέφος που το έφερναν οι γονείς του στην Αθήνα για να υποβληθεί σε επέμβαση, ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, ζήτησε τη διενέργεια κατεπείγουσας Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ


   Διαδώστε αυτό το άρθρο