Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Bροχή 12 Αθήνα Αναλυτικά

Ναυτιλία, Πειραιάς, και Σούδα πρώτοι στόχοι τρομοκρατών σύμφωνα με ΗΠΑ - Τι θα γίνει εάν δεχτούν επίθεση;

Ναυτιλία, Πειραιάς, και Σούδα πρώτοι στόχοι τρομοκρατών σύμφωνα με ΗΠΑ - Τι θα γίνει εάν δεχτούν επίθεση;
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 23.05.2011 | 11:39
Πρώτη δημοσίευση: 23.05.2011 | 11:37

Τους τρεις μεγάλους στόχους τρομοκρατών που εάν δεχτούν επίθεση θα βλάψουν τα συμφέροντα και των ΗΠΑ αποκαλύπτει τηλεγράφημα της Αμερικάνικης πρεσβείας στην Αθήνα προς το Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Η απόρρητη έκθεση συντάχτηκε κατόπιν αιτήματος της Αμερικάνικης κυβέρνησης, και αφορά ελληνικές κρίσιμες υποδομές και πόρους που αν δεχθούν επίθεση τρομοκρατών, θίγονται σοβαρά τα αμερικανικά συμφέροντα.

Το τηλεγράφημα από την πρεσβεία των ΗΠΑ προς το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, συντάχθηκε και εστάλη πριν από 3 χρόνια, το 2008. Σε αυτό αναφέρονται μια λίστα από εν δυνάμει Ελληνικούς στόχους, οι οποίοι θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικοί και τους οποίους εάν χτυπούσαν τρομοκράτες ή ακόμη και κάποια φυσική καταστροφή θα είχε επιπτώσεις στην οικονομία των ΗΠΑ.

Στην πρώτη θέση της αναφοράς για τις κρίσιμες υποδομές που καταγράφονται στο τηλεγράφημα με κωδικό 08Athens216 βρίσκεται η ελληνική ναυτιλία. Ο εμπορικός στόλος της χώρας μας θεωρείται ο Νο1 στον κόσμο τόσο σε αριθμό σκαφών (3400 πλοία που μεταφράζεται στο 8,4% του συνολικού αριθμού εμπορικών πλοίων στον κόσμο)όσος και στο τονάζ (το 13,7% όλου του κόσμου).
“Μία επίθεση ή φυσική καταστροφή που θα αχρηστεύσει τη συγκεκριμένη βιομηχανία θα έχει άμεση και αρνητική επίπτωση στις εμπορικές δραστηριότητες των ΗΠΑ, αφού το 25% των Αμερικανικών προϊόντων μεταφέρονται από ελληνικά πλοία σε όλο τον κόσμο”, ανέφερε ο πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Ντάνιελ Σπέκχαρντ.

Αμέσως μετά στη λίστα βρίσκεται ο Πειραιάς, που συγκαταλέγεται στα 10 λιμάνια της Ευρώπης με τη μεγαλύτερη κίνηση κοντέινερ και αποτελεί το πιο δραστήριο στην Ανατολική Μεσόγειο: «Είναι επίσης το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Εκτιμούμε ότι μία επίθεση ή φυσική καταστροφή στο λιμάνι, ανάλογα με τη φύση και τη δριμύτητα της, μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις όσον αφορά τις απώλειες ζωών και τις τοπικές μεταφορές, και θα μπορούσε να έχει άμεσο αντίκτυπο στα εμπορικά συμφέροντα των ΗΠΑ». Συνεχίζει ο κ. Σέπχαρντ, ο προκάτοχος του οποίου το 2005, Τσάρλ Ρις, είχε επισημάνει στις 12 Αυγούστου με το υπαρθμ 05Athens2134 τηλεγράφημα του, ότι : “Αν και η Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας Συνόρων εκπαίδευσε 25 µε 30 αξιωµατούχους της Αστυνοµίας και των τελωνείων για την ορθή χρήση συσκευών µη επεµβατικής απεικόνισης (σ.σ.: σαν ακτίνες Χ που απεικονίζουν τα περιεχόµενα των κοντέινερ) πριν από τους Ολυµπιακούς, η στελέχωση από τότε έχει µειωθεί δραστικά σε δύο µόλις υπαλλήλους. Οι περισσότεροι εκπαιδευµένοι αξιωµατικοί διορίστηκαν να βοηθήσουν στον Πειραιά µόνο κατά την περίοδο των Ολυµπιακών Αγώνων (σηµείωση: απαιτούνται δύο υπάλληλοι για να χειριστούν τη συσκευή µη επεµβατικής απεικόνισης). Ετσι, µε την απουσία ενός έλληνα υπαλλήλου, λόγω άδειας ή ασθένειας, ο έλεγχος είναι αδύνατος”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ www.onalert.gr




   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook