Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΜΠΑΜΑ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Συννεφιά 11 Αθήνα Αναλυτικά

Οι Βούλγαροι "τρελαίνονται" για τα ελληνικά φαγητά

Οι Βούλγαροι `τρελαίνονται` για τα ελληνικά φαγητά
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 27.09.2012 | 23:29

 Το πορτοκάλι, η ελιά και το λάδι θεωρούνταν κάποτε είδη πολυτελείας, τα οποία ο μέσος Βούλγαρος έβαζε στο τραπέζι του, μόνο όταν κατάφερνε να τα βρει. Αυτό γινόταν, π.χ. παραμονές του Νέου Έτους, όταν τα μισοάδεια, συνήθως, ράφια των καταστημάτων γέμιζαν διάφορες λιχουδιές και οι καταναλωτές σχημάτιζαν πελώριες ουρές για να τα προμηθευθούν.

Η κατάσταση αυτή έχει αλλάξει ριζικά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, στη διάρκεια των οποίων ο Βούλγαρος καταναλωτής έμαθε να εκτιμά και να προτιμά τα παραδοσιακά προϊόντα της Ελλάδας. Κι όχι μόνο! Έχει εξοικειωθεί μαζί τους.

Εξάλλου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τοπικών ειδημόνων, μαζί με τα γαλάζια νερά του Αιγαίου, τα κάλλη της Χαλκιδικής, την αμίμητη ατμόσφαιρα του Αγίου Όρους, τον Παρθενώνα, τους Δελφούς, τη Βεργίνα και τον Δίον, την αρχαία Ολυμπία με τα ξακουστά μνημεία του ελληνικού αλλά και παγκόσμιου πολιτισμού, οι νόστιμες γεύσεις της μεσογειακής κουζίνας έχουν γίνει ένας από τους κύριους «πόλους έλξης» για τους εκατοντάδες χιλιάδες Βούλγαρους που επιλέγουν, παραδοσιακά πια, την Ελλάδα σαν αγαπημένο προορισμό τόσο για τις διακοπές τους, όσο και για «city break», όπως είναι η αγγλόφωνη ορολογία που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες του τουρισμού για τα σύντομα ταξίδια αναψυχής το Σαββατοκύριακο ή στις αργίες των εορτών.

Ευκαιρία για άλλη μια επαφή με ορισμένα από τα παραδοσιακά αυτά προϊόντα, αλλά και με την ελληνική κουζίνα, προσφέρει η έκθεση «Tastes of Europe 2012 στη Σόφια», όπου η Ελλάδα συμμετέχει με δικό της περίπτερο μαζί με άλλες οχτώ χώρες.

Στο χαιρετισμό του στα εγκαίνια της έκθεσης, ο Έλληνας πρέσβης στη Σόφια Θρασύβουλος Σταματόπουλος απηύθυνε πρόσκληση στο βουλγαρικό κοινό να δοκιμάσει τα ελληνικά προϊόντα, τρόφιμα και ποτά σημειώνοντας ότι οι Βούλγαροι πολίτες διαθέτουν, λόγω γειτνίασης και εξοικείωσης την εμπειρία να συγκρίνουν και να εκτιμήσουν την ποιότητα των ελληνικών εδεσμάτων και ποτών. Ευχαρίστησε επίσης τις ελληνικές επιχειρήσεις για την πρόθυμη συμμετοχή τους, η οποία συντέλεσε στη σημαντική προβολή της Ελλάδας στην έκθεση αυτή.

«Είμαστε εξαιρετικά ικανοποιημένοι από το ενδιαφέρον του βουλγαρικού κοινού και την προσέλευσή του, καθώς μόνο την ημέρα των εγκαινίων της Έκθεσης το ελληνικό περίπτερο επισκέφτηκαν περίπου 700 άτομα και αναμένουμε πολύ μεγαλύτερη προσέλευση κατά το τριήμερο Παρασκευής- Κυριακής (28 - 30 Σεπτεμβρίου)» είπε στο ΑΠΕ -ΜΠΕ η Θεολογία Βούλγαρη, εκπρόσωπος του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Σόφια, το οποίο ανέλαβε τη διοργάνωση της ελληνικής συμμετοχής.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την υποστήριξη της ελληνικής συμμετοχής με την αφιλοκερδή προσφορά υπηρεσιών και προϊόντων τους εκδήλωσαν μια σειρά από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία.

Το ερχόμενο Σάββατο, η Ελλάδα θα βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της εκδήλωσης καθώς, παράλληλα με τη λειτουργία του ελληνικού περιπτέρου, η σκηνή θα γεμίσει με ελληνικές νότες και μελωδίες: η ΔΟΜΕ (Δημοκρατική Οργάνωση Μόρφωσης και Πολιτισμού) θα χορέψει παραδοσιακούς χορούς, ενώ στη σκηνή θα ανέβει και συγκρότημα λαϊκής μουσικής με μπουζούκι.

Η ελληνική πρεσβεία στη Σόφια και οι Έλληνες επιχειρηματίες ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την προβολή της χώρας. Και όλα αυτά εν μέσω κρίσης, που φυσικά πλήττει και τις συμμετέχουσες στην εκδήλωση επιχειρήσεις.

«Δεν το κρύβω, είχαμε και εμείς μια πτώση στις πωλήσεις μας τώρα τελευταία, που νομίζω, ότι οφείλεται στη μείωση της αγοραστικής δύναμης του κόσμου εξαιτίας της κρίσης. Ωστόσο, είμαι αισιόδοξος ότι θα ξεπεράσουμε γρήγορα τόσο εδώ όσο και στην Ελλάδα τα δύσκολα» δήλωσε ο Γιάννης Πηγαδάς, γενικός διευθυντής εταιρείας, τα προϊόντα της οποίας είναι γνωστά και αγαπημένα στους Βούλγαρους καταναλωτές εδώ και 20 χρόνια.

«Ποτέ δεν είχαμε εμείς πρόβλημα στη βουλγαρική αγορά. Επειδή ο Βούλγαρος καταναλωτής είναι απαιτητικός και ξέρει να ξεχωρίζει το σωστό προϊόν από εκείνα που 'παίζουν' με την ποιότητα. Εξάλλου, είμαστε τόσο κοντά σαν λαοί και σαν νοοτροπία, οπότε δεν μπορεί ο Βούλγαρος να μην εκτιμάει το καλό ελληνικό προϊόν, που ταιριάζει στη γεύση του. Γι' αυτό και πιστευτώ ακράδαντα, ότι θα πάμε καλά και στο μέλλον» πρόσθεσε ο Έλληνας επιχειρηματίας.

Σε κάθε περίπτωση, η κοινή προσπάθεια δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στο πλαίσιο της Έκθεσης «Tastes of Europe» αποτελεί θετική ένδειξη και καλό οιωνό για το τι μπορεί να πετύχει «το ελληνικό δαιμόνιο» με ενωμένη και συντονισμένη προσπάθεια.



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook