Αξιωματούχος που έχει παρακολουθήσει από πολύ κοντά όλη την υπόθεση και τις διαπραγματεύσεις πληροφόρησε το Onalert για όλη την εξέλιξη της υπόθεσης με χρονολογική σειρά.
Παρά το γεγονός ότι η ενημέρωση ήταν “στρατιωτικού” χαρακτήρα με αποφυγή οποιουδήποτε σχολιασμού ή αιχμής,προκύπτει το συμπέρασμα ότι ο προηγούμενος ΥΕΘΑ Ε.Βενιζέλος ,απέφυγε να κλείσει την υπόθεση του εκσυγχρονισμού των ελικοπτέρων,αν και στις συναντήσεις που είχε με δύο αμερικανούς πρέσβεις (Σπέκχαρντ-Σμίθ) δεν είχε εκφράσει κάποια ουσιαστική διαφωνία.
Πως εξελίχθηκαν τα πράγματα στην υπόθεση του εκσυγχρονισμού που τελικά δεν προχώρησε,σύμφωνα με τη πηγή του Onalert:
• Δεκέμβριος 2009
Πρόταση ΓΕΣ για αναβάθμιση 20 Ε/Π με κόστος 830 εκ. $ περίπου (τιμές 2008. Τα Ε/Π είχαν κόστος αγοράς το 2003 671 εκ. $). Τιμή αγοράς 20 νέων περίπου 1,2 δις $. Δεν υπήρχε καμία ένταξη στο ΕΜΠΑΕ και καμία πρόβλεψη πιστώσεων. Υποχρέωση του ΥΠΕΘΑ να υποβάλει αίτημα LOR για σύναψη σύμβασης μέσω FMS μέχρι Μάρτιο 2010. Ο Μπεγλίτης ,τότε ΑΝΥΕΘΑ πρότεινε να γίνει σύσκεψη με την ηγεσία του ΓΕΣ για να εξεταστεί το θέμα.
• Απρίλιος 2010
Νέα πρόταση ΓΕΣ. Συνολικό κόστος αναβάθμισης 19 Ε/Π (απώλεια ενός σε ατύχημα) σε τιμές 2010 930,5 εκ. $. Εναλλακτική πρόταση για βασική αναβάθμιση με κόστος 448 εκ. $ ή αναβάθμιση 12 Ε/Π με κόστος 282,5 εκ. $ (οι προτάσεις δεν συμπεριλάμβαναν σημαντικές παραμέτρους, όπως ραντάρ ελέγχου πυρών, σύστημα αυτοπροστασίας, υποστήριξη κ.λ.π).
Η πρόταση φθάνει στο γραφείο του Μπεγλίτη ,ο οποίος ζητά (Μάιος 2010) επακριβή προσδιορισμό επιχειρησιακής απαίτησης, αξιολόγηση κόστους προς αποτέλεσμα, ιεράρχηση απαίτησης, αξιολόγηση δυνατότητας νέας προμήθειας από το 2016 κλ.π.