Τρίτη, 19 Μαρ.
13oC Αθήνα

Παρέμβαση συγκοινωνιολόγων για την εξυγίανση του ΟΣΕ

Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση που εξέδωσε, ο ΣΕΣ σε γενικές γραμμές συμφωνεί με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο.

Την ανάγκη ύπαρξης ενός αναλυτικού και απολύτως συγκεκριμένου “επιχειρησιακού Σχεδίου” για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επισημαίνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ΣΕΣ, με αφορμή το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη βουλή για τον ΟΣΕ.

Ο ΣΕΣ σημειώνει επίσης ότι η εξυγίανση και ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι και δεν πρέπει να είναι στυγνή οικονομική επιταγή του Μνημονίου, αλλά αναγκαιότητα της εθνικής οικονομίας και της ορθολογικής λειτουργίας της χώρας και κατά συνέπεια δεν έχει ανάγκη μόνο έκτακτα και πυροσβεστικά μέτρα, αλλά και βιώσιμη και αναπτυξιακή στρατηγική.

Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση που εξέδωσε, ο ΣΕΣ σε γενικές γραμμές συμφωνεί με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και δίνει έμφαση σε ορισμένα θέματα, που περιέχονται στο νομοσχέδιο και τα οποία χαρακτηρίζει σημαντικά για να πετύχει το πείραμα που επιχειρείται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Κατά τον ΣΕΣ πρέπει:

– Να οριστικοποιηθεί άμεσα η οργανωτική δομή του ομίλου ΟΣΕ, προτείνοντας να υπάρξουν δύο φορείς. Ο ΟΣΕ, ως φορέας διαχείρισης σιδηροδρομικής υποδομής, ο οποίος θα απορροφήσει τον ΕΔΙΣΥ και θα ενταχθούν ως θυγατρικές η ΓΑΙΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως φορέας εκμετάλλευσης θα έχει δυνατότητα να ιδρύει θυγατρικές εταιρίες ή να συμμετέχει σε άλλες.

– ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να εφαρμόσουν τη σχετική νομοθεσία της Ε.Ε., στο σύνολό της.

– Ο σιδηρόδρομος να εξετάζεται με κριτήρια αναπτυξιακής πολιτικής.

– Ο ΟΣΕ πρέπει να βελτιώσει τις παραμέτρους του επιπέδου εξυπηρέτησης που εξαρτώνται από την υποδομή, δίνοντας έμφαση στην στη ολοκλήρωση του έργου Αθηνών- Θεσσαλονίκης, καθώς διακινεί το 50% των επιβατών..

– Ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να συνεργάζεται και να συμπληρώνει τα οδικά και θαλάσσια μέσα, ενώ κρίνεται απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του management και των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον επιβατικό κοινό, καθώς και η ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου.

– Ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να αποτελεί κοινωνικό αγαθό και να μην κρίνεται μόνο με βάση τη “βιωσιμότητα”. Απαραίτητη κρίνεται η ορθολογική διαχείριση του ποσού των 50 εκατ. ευρώ ετησίως, για τα έτη 2011,2012 και 2013, που προβλέπει το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου, για τη συνέχιση της λειτουργίας επιλεγμένων συνδέσεων.

Κατά τον ΣΕΣ, το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου παρουσιάζεται ιδιαίτερα συγκεκριμένο στα θέματα αναπροσαρμογής εταιρικών στοιχείων π.χ. για τον αριθμό προσωπικού, αλλά και σε λειτουργίες και ειδικότητες αυτού, που θα πρέπει να τεκμηριωθούν και αναλυθούν και χαρακτηρίζει επιτακτική την ανάγκη ενός “Επιχειρησιακού Σχεδίου”, που θα συνηγορεί στην αναγκαιότητα για την βιωσιμότητα των ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ των συγκεκριμένων ενεργειών.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε