Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 Μερικά Σύννεφα 3 Αθήνα Αναλυτικά

Ποιες επιχειρήσεις έχουν προοπτικές παρά την οικονομική κρίση

Ποιες επιχειρήσεις έχουν προοπτικές παρά την οικονομική κρίση
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 02.11.2011 | 17:58
Πρώτη δημοσίευση: 02.11.2011 | 17:55

Πού δείχνουν να ποντάρουν για την ανάπτυξη και ανάκαμψη της οικονομίας οι επιχειρηματίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; 

Στις εξαγωγές, αλλά και σε εγχώριους κλάδους όπως ο τουρισμός, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα νέα μέσα ενημέρωσης βλέπουν μέλλον οι επιχειρηματίες σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

Μάλιστα, φαίνεται ότι αναπτύσσουν σταδιακά μια πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα ...αποστροφή στις κρατικές επιχορηγήσεις, ως μέσο για την έξοδο από την κρίση.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2009, το 27% των επιχειρηματιών στις δύο πόλεις δήλωνε ότι επιδιώκει τη λήψη επιχορηγήσεων για ν’ αντιμετωπίσει την κρίση, το αντίστοιχο ποσοστό έπεσε φέτος στο 16%.

Ένας στους δύο αντιμετωπίζει την κρίση με μείωση προσωπικού

Στην ερώτηση για το πώς αντιμετωπίζουν την κρίση, οι επιχειρηματίες ανέφεραν ως βασικά μέτρα τα εξής: περικοπή εξόδων (ποσοστό 88%), νέα προϊόντα (63%), μείωση προσωπικού (ένα διόλου ευκαταφρόνητο 49%) και μισθών (44%), αποτελεσματικότερη παραγωγή (35%) και εμπορική στροφή στις αγορές του εξωτερικού (ποσοστό 33%, έναντι μόλις 16% το 2009).

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι οι επιχειρηματίες δείχνουν πλέον να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις (είτε ηθελημένα είτε αναγκαστικά λόγω περιορισμού χρηματοδοτήσεων από τις τράπεζες), αφού μείωση στο 21% παρουσίασε το ποσοστό όσων προχωρούν σε δανειοδοτήσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Άσχετα με τον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι την κρίση, το 85% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η μοναδική διέξοδος για το μέλλον είναι η καινοτομία στα προϊόντα και τις υπηρεσίες, το 70% ότι η λύση βρίσκεται στην αποτελεσματικότερη παραγωγή και το 68% στην εμπορική επέκταση στις ξένες αγορές.

Σε ποιους κλάδους ποντάρουν για το μέλλον

Οι επιχειρηματίες ιεραρχούν κατά σειρά ως πιο ελπιδοφόρους τούς εξής: τουρισμός (πρώτος με ποσοστό 89%), ηλεκτρονικό εμπόριο (82%), new media (51%), πληροφορική (43%), τρόφιμα-ποτά (32%), τηλεπικοινωνίες (25%), διαφήμιση (23%) και υγεία (22%).

Αντίθετα, στο ναδίρ τείνουν, από άποψη προοπτικών και ισχύος, οι κλάδοι λιανεμπορίου και παραδοσιακών μέσων μαζικής ενημέρωσης, σύμφωνα με την έρευνα.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους της οικονομίας, οι οποίοι παρουσιάζουν σχετικά ικανοποιητικές αντοχές-επιδόσεις εν μέσω κρίσης, η έρευνα ανέδειξε ως πιο ανθεκτικούς τους εξής: ασφάλειες (το 13% των επιχειρήσεων δεν είχε καμία επίπτωση), βιομηχανία (12%) και τουρισμό (33% δεν είχε καμία επίπτωση).

Πάντως, αν κάποιοι αντέχουν, η πλειοψηφία (οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις στο σύνολο του δείγματος και εννέα στις 10 εμπορικές) έχει επηρεαστεί από την κρίση.

Τα σημαντικότερα προβλήματα για τους επιχειρηματίες είναι (πολλαπλές απαντήσεις): έλλειψη ρευστότητας (92%) και κεφαλαίων κίνησης (78%), ασταθές φορολογικό και εργασιακό περιβάλλον (73%), μειωμένοι τζίροι και ζήτηση (56%) και συνεχιζόμενες απεργίες (33% και ειδικά στην Αθήνα 36%).

Οι επιχειρηματίες τόσο της Αθήνας, όσο και της Θεσσαλονίκης -για την ακρίβεια οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες- θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις της περιφέρειας είναι αρκετά ως πολύ σημαντικές για την ανάκαμψη της οικονομίας.

Έξι στους δέκα πιστεύουν ότι η περιφέρεια κρύβει πολύ μεγάλες (αλλά αναξιοποίητες) δυνατότητες και ικανά στελέχη (που επίσης δεν αξιοποιεί ικανοποιητικά).

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα της εταιρείας Focus Bari, για λογαριασμό του πόρταλ ka-business.gr και του περιοδικού "Καινοτομία και Ανάπτυξη". Η έρευνα, που βασίστηκε σε ερωτηματολόγιο του ka-business.gr, με δεδομένα άρθρα και σχόλια επιχειρηματιών στο site, πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 5-20 Οκτωβρίου. Το δείγμα περιλάμβανε 100 επιχειρήσεις από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προερχόμενες από τους χώρους εμπορίου, ηλεκτρονικού επιχειρείν και ασφαλίσεων.


   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook