Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΚΑΙΡΟΣ ΑΘΗΝΑ· ΟΑΕΔ Μερικά Σύννεφα 9 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Πως θα περάσετε το τεστ της συνέντευξης και να πάρετε τη δουλειά!

Πως θα περάσετε το τεστ της συνέντευξης και να πάρετε τη δουλειά!
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 25.09.2010 | 09:05
Πρώτη δημοσίευση: 25.09.2010 | 09:05

Ένα από τα δύσκολα σημεία για να πάρει κάποιος την δουλειά είναι -ως γνωστό- η προσωπική συνέντευξη. Ποια τρικ υπάρχουν για να την κερδίσετε;

Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και όπως αργά ή γρήγορα ανακαλύπτουν όσοι αναζητούν δουλειά δεν επαρ ούν μόνο τα προσόντα. Πρέπει κάποιος να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος για να αντιμετωπίσει μια σειρά από δύσκολες διαδικασίες. Το πιο απαιτητικό ίσως στάδιο είναι η προσωπική συνέντευξη με τον υποψήφιο εργοδότη, όπου κρίνεται όχι μόνο το βιογραφικό σας, αλλά και η προετοιμασία σας, η ικανότητα να κρατάτε την ψυχραιμία σας κάτω από
πιεστικές καταστάσεις, η προσωπική σας γοητεία, ακόμα και ο τρόπος που είστε ντυμένοι ή τα μικρά τικ που, χωρίς να το θέλετε, μπορούν να αποκαλύψουν κάποιες αδυναμίες σας.
 
Οπως σημειώνει στην εφημερίδα “Το Βήμα” η κυρία Μάρω Μπανάκου , πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Creme de la Creme Ηuman Resources ΑΕ: «Η συνέντευξη πρόσληψης αποτελεί την πιο κρίσιμη μάχη στον αγώνα για την εξασφάλιση μιας θέσης εργασίας» και οι εντυπώσεις που θα αφήσει αυτός που αναζητεί εργασία είναι σίγουρα καθοριστικές. Η κυρία Μπανάκου εξηγεί ότι η διαδικασία της προσωπικής παρουσίασης των υποψηφίων είναι σαν την τέχνη του ηθοποιού, να παίξει έναν ρόλο χωρίς όμως να δείχνει ότι υποκρίνεται. «Οι εργοδότες, καθώς και τα στελέχη διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού, όπως και τα στελέχη των συμβουλευτικών εταιρειών,είτε έχουν συνηθίσει να λαμβάνουν συνεντεύξειςείτε έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα. Κατά συνέπεια, δεν έχει κανένα νόημα το να προσπαθήσει κάποιος υποψήφιος να τους ξεγελάσει» επισημαίνει.
 
 
Το άγχος της προετοιμασίας
 
Οι σύμβουλοι εργασίας τονίζουν ότι η προσωπική προετοιμασία των υποψηφίων για τη συνέντευξη θα πρέπει να είναι πλήρης και οργανωμένη. Οπως εξηγεί η κυρία Βενετία Κουσία, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Μanpower: «Συμβαίνει να εξετάζουμε ένα πολλά υποσχόμενο βιογραφικό και η προσωπική επαφή με τον υποψήφιο να είναι απογοητευτική. Κάθε υποψήφιος θα πρέπει να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος,ώστε να δείξει τον καλύτερό του εαυτό στη φάση της συνέντευξης, αφού από αυτή θα κριθεί, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, η πρόσληψή του». Οπως σημειώνει η κυρία Μπανάκου, πριν έρθει η ώρα να δώσετε τη συνέντευξη καλό θα είναι να έχετε ανιχνεύσει την αγορά και να έχετε συλλέξει μια σειρά στοιχείων που αφορούν την εταιρεία που φιλοδοξείτε να προσληφθείτε. Πολλοί εργοδότες θεωρούν ότι αυτή η προετοιμασία προδίδει υψηλή ικανότητα οργάνωσης εκ μέρους των υποψηφίων.
 
 
Πως θα τους κερδίσετε
 
Φροντίστε να είστε συνεπείς στο ραντεβού σας ή ακόμα καλύτερα να φτάσετε εκεί το λιγότερο πέντε λεπτά πριν. Καθώς πολλές επιχειρήσεις εφαρμόζουν αυστηρούς κανόνες ασφαλείας, έχετε πάντοτε πρόχειρη την αστυνομική σας ταυτότητα. Κατά την αναμονή έξω από το γραφείο του νέου εργοδότη, δεν είναι ανάγκη να μιλάτε στο κινητό σας τηλέφωνο.
 
Μπείτε στο γραφείο με σταθερά βήματα, μη σπεύδετε, αλλά και μην είστε νωχελικοί. Μην αρπάξετε το χέρι του εργοδότη, μη δώσετε όμως και την πιο υποτονική χειραψία. Και κυρίως, αφήστε να σας προτείνει πρώτος το χέρι. Αν όχι, περιοριστείτε να ακούσετε το έναυσμα «καθίστε».
 
Δώστε σημασία στην εμφάνισή σας. Για παράδειγμα, σε ένα επάγγελμα όπως του διευθυντή ενός τραπεζικού υποκαταστήματος η εξωτερική εμφάνιση θα πρέπει να περιλαμβάνει κοστούμι με γραβάτα για τους άνδρες ή ταγέρ για τις γυναίκες. Αποφύγετε τα τζιν παντελόνια και το αξύριστο πρόσωπο οι άνδρες, ή τα επιμελημένα ατημέλητα μαλλιά, ιδίως αν η συνάντησή σας θα διεξαχθεί με κάποιον υψηλόβαθμο.
 
Εκτός από την εξωτερική εμφάνιση, η συμπεριφορά θα πρέπει να είναι σοβαρή, όχι όμως και «παγωμένη». Αποφύγετε το κάθισμα του τύπου «σταυροπόδι» με τα πόδια σχετικώς ανοικτά. Μην απλώνετε τα προσωπικά σας αντικείμενα επάνω στο γραφείο του ανθρώπου που σας παίρνει τη συνέντευξη επειδή τέτοιες «χαλαρές» συμπεριφορές μπορεί να τις εκλάβει σαν «απειλή» ή και ασέβεια. Προσπαθήστε να αποφύγετε τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις των χεριών. Το να πιάνουμε συνέχεια τη μύτη μας, ίσως το εκλάβει ο λήπτης ότι είναι μία σύσταση πως η δική του μύτη είναι μουτζουρωμένη. Εκτός αυτού, οι ψυχολόγοι έχουν αποδείξει ότι όταν λέμε κάποιο ψέμα πιάνουμε τη μύτη μας.
 
Πολλοί εργοδότες, ιδίως της παλιάς σχολής, συνηθίζουν να προκαλούν αιφνιδιασμό στους εργαζομένους, ο οποίος κάποιες φορές μπορεί να αγγίζει και τα όρια της προσβολής. Κάποιοι ίσως προχωρήσουν σε προσωπικού περιεχομένου ερωτήσεις. Αλλοι ίσως απαιτήσουν να προβείτε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα στον υπολογισμό μιας σύνθετης μαθηματικής πράξης. Κάποιοι άλλοι συνηθίζουν να χρησιμοποιούν την ειρωνεία, ενώ κάποιοι ίσως να επιχειρήσουν να προσβάλουν και να απαξιώσουν την επιχείρηση στην οποία προηγουμένως εργαστήκατε. Κρατήστε την ψυχραιμία σας μέχρι να δείτε προς τα πού οδεύει το γενικό πλαίσιο της συζήτησης.
 
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης οι υποψήφιοι καλό είναι να κοιτούν στα μάτια τον άνθρωπο ο οποίος στέκεται απέναντί τους. Αποφύγετε να κοιτάτε ψηλά όταν προσπαθείτε να θυμηθείτε ή να υπολογίσετε κάτι, κίνηση που υποδηλώνει αμηχανία.
 
Μη δείχνετε συνοφρυωμένοι, μη λοξοκοιτάτε, μη σφίγγετε υπερβολικά τα χέρια, μην κουνάτε υπερβολικά τα χέρια με θεαματικές κινήσεις ή το σώμα σας σπασμωδικά. Το να έχουν μαζί τους οι υποψήφιοι μια μικρή τσάντα, ένα σημειωματάριο και ένα μολύβι για να σημειώνουν είναι επίσης θεμιτό.
 



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook