Πέμπτη, 28 Μαρ.
23oC Αθήνα

Σανίδα σωτηρίας αναζητά η ΕΛΒΟ – Κινδυνεύουν να μείνουν απλήρωτοι 550 εργαζόμενοι

Διέξοδο στην εταιρία θα μπορούσε να δώσει το άνοιγμα νέας πιστωτικής γραμμής, συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ, με την εγγύηση του δημοσίου.

Σανίδα σωτηρίας ψάχνει επειγόντως η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), η οποία από 1ης Φεβρουαρίου ενδέχεται να αδυνατεί να καταβάλει τους μισθούς των 550 εργαζομένων, ενώ είναι πιθανόν να μη μπορεί να λάβει ούτε φορολογική ενημερότητα, λόγω οφειλής προς τη ΦΑΕ Θεσσαλονίκης.

Διέξοδο στην εταιρία θα μπορούσε να δώσει το άνοιγμα νέας πιστωτικής γραμμής, συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ, με την εγγύηση του δημοσίου, για την οποία βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με τις τράπεζες Εθνική και Πειραιώς.

Ωστόσο, το δημόσιο έχει συναινέσει μόνο καταρχήν για την παροχή εγγύησης στη νέα χρηματοδότηση, η οποία αναμένεται από την ΕΛΒΟ σαν μάννα εξ ουρανού, ιδίως μετά τη ματαίωση της σημερινής γενικής συνέλευσης, με αντικείμενο την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά περίπου 24 εκατ. ευρώ.

Η γενική συνέλευση αναβλήθηκε για τρίτη φορά και, άρα, ματαιώθηκε οριστικά, λόγω μη προσέλευσης του μεγαλομετόχου (ελληνικό δημόσιο με 51%), αλλά και μη συμμετοχής των πλευρών Μυτιληναίου (43%) και Λαϊνόπουλου (6%). Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας, η οποία σημειωτέον έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια, θα πρέπει να συγκαλέσει νέα γενική συνέλευση και μάλιστα άμεσα.

Κι αυτό γιατί, η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, εφόσον εγκριθεί, θα επιτρέψει στην ΕΛΒΟ να μετοχοποιήσει δάνειο, που χρονολογείται από το 1997 -του οποίου εξυπηρετήθηκαν μόνο οι τόκοι- ώστε να μπορέσει να λάβει φορολογική ενημερότητα από τη ΦΑΕ και να δανειοδοτείται κανονικά (η πρώτη δόση των οφειλόμενων πρέπει να καταβληθεί μέχρι 31/1).

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Δημήτρης Παπακώστας, γνωστοποίησε ότι «είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει την ΕΛΒΟ», αν και δεν έχει αποφασιστεί το ποσοστό που θα διατεθεί.

Βάσει πρόσφατων πληροφοριών, το δημόσιο αναζητά ιδιώτη επενδυτή του χώρου των οχημάτων, με σκοπό τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρίας. Ο κ.Παπακώστας διεμήνυσε, πάντως, ότι προτάσεις μνηστήρων, που ζητούν “προίκα” από την ΕΛΒΟ, δεν γίνονται αποδεκτές. Κατά τον ίδιο, υπάρχει ενδιαφέρον από πολλές χώρες για ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση της εταιρίας.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε