Πέμπτη, 18 Απρ.
22oC Αθήνα

Στα χέρια του Βορίδη η “καυτή πατάτα” για την απελευθέρωση των φορτηγών

Όπως όλα δείχνουν για όσο διαρκέσουν αυτές οι διαπραγματεύσεις δεν θα ισχύσει η πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Σήμερα το απόγευμα ξεκινάει ο διάλογος εκπροσώπων των μεταφορέων και των διευθυντικών στελεχών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το σημείο αιχμής να είναι το κόστος για την απόκτηση μιας άδειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο δεν θέλει αυτό το ειδικό παράβολο να ξεπερνά σε κόστος τα 2.000 ευρώ, ενώ οι ιδιοκτήτες φορτηγών είχαν ζητήσει στη τελευταία συνάντηση με τον Μάκη Βορίδη το κόστος για την απόκτηση μιας άδειας να ξεκινάει από τις 5.000 ευρώ και να ανεβαίνει κατά 500 ευρώ ανά τόνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς το κόστος για την απόκτηση της άδειας ενός φορτηγού ξεκινά από τις 10.000 ευρώ, ενώ για τα βυτιοφόρα ξεκινά από τις 27.000 ευρώ και φυσικά ανεβαίνει ανάλογα τους τόνους.

Πλέον με την απελευθέρωση των φορτηγών πρόκειται να υπάρξει μία μεγάλη μείωση του κόστους της άδειας και οι ιδιοκτήτες φορτηγών ψάχνουν ένα σημείο σύγκλισης με το υπουργείο.

Ένα άλλο αγκάθι για την απελευθέρωση του επαγγέλματος είναι η μεταβατική περίοδος και η κατάργησή της, καθώς σύμφωνα με το νομοσχέδιο που έχει ήδη περάσει από τη Βουλή η απελευθέρωση των μικτών φορτηγών θα ερχόταν τον Ιούλιο του 2013, ενώ με την τροπολογία που κατατέθηκε πρόσφατα το υπουργείο ζητάει η απελευθέρωση να ξεκινάει από την Πρωτοχρονιά του 2012, ενάμιση δηλαδή χρόνο νωρίτερα.

Όπως όλα δείχνουν για όσο διαρκέσουν αυτές οι διαπραγματεύσεις δεν θα ισχύσει η πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Πάντως, οι ιδιοκτήτες φορτηγών στην τελευταία τους συνάντηση έχουν διαμηνύσει πως θα αφήσουν τις απεργίες ως το τελευταίο χαρτί αφού εξαντληθεί ο διάλογος με το υπουργείο.

Οι αλλαγές που επέρχονται με την πλήρη απελευθέρωση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων είναι καταρχήν πως όλες οι νέες άδειες θα δίνονται από το κράτος, θα είναι αμεταβίβαστες, θα αποκτώνται έναντι ενός ειδικού παραβόλου, που θα είναι πολύ μειωμένης αξίας και τέλος καταργείται η άδεια μεταξύ εθνικού και διεθνούς μεταφορέα.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε