Παρασκευή, 26 Απρ.
14oC Αθήνα

Στον “αέρα” ακόμη τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Δεν σώθηκαν ακόμη τα ναυπηγεία. Εκκρεμότητες παρά την οριστική συμφωνία για πώληση του Σκαραμαγκά, καθώς και σχέδιο για ενοποίηση των τριών μονάδων της χώρας

Oι υπογραφές έπεσαν για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Αbu Dhabi Μar (ΑDΜ). Από εδώ και πέρα όμως αρχίζει η μάχη για την επιβίωση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με “Το Βήμα” το Πολεμικό Ναυτικό ήρε, τις επιφυλάξεις του για τη συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με τη ΤhyssenΚrupp Μarine Systems (ΤΚΜS) και την ΑDΜ που αφορούσαν τα υποβρύχια και τις ρήτρες που τα συνοδεύουν σε περίπτωση που δεν τηρηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές.
 
Η συμφωνία θα πάρει τον δρόμο της για το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, όπου όπως έχει πει ο υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Ευ. Βενιζέλος απαιτείται ευρεία συναίνεση για να υιοθετηθεί.
 
Προβλήματα όμως εξακολουθούν να υπάρχουν. Η κυβέρνηση θα πρέπει να καταβάλει στους Γερμανούς της ΤΚΜS περίπου 300 εκατ. ευρώ ως το τέλος του 2010. Στη συνέχεια, πρέπει να επιλυθεί το θέμα των υποβρυχίων. Ο «Παπανικολής» φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να έχει περάσει επιτυχώς τις νέες δοκιμές εν πλω και θα περάσει στην ιδιοκτησία του Πολεμικού Ναυτικού. Ωστόσο, το βεβαρημένο ιστορικό τού υποβρυχίου «που γέρνει» καθιστά υποχρεωτική την πώλησή του.

Πηγές αναφέρουν ότι υπάρχουν χώρες οι οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά του, μεταξύ των οποίων το Πακιστάν, αλλά και τουλάχιστον μία ευρωπαϊκή χώρα. Το θέμα του «Παπανικολή» απασχόλησε τον κ. Βενιζέλο και κατά το ταξίδι του στο Αμπου Ντάμπι, όπου οι Αραβες φέρονται να υποσχέθηκαν να βοηθήσουν να βρεθεί αγοραστής. Ο Σκαραμαγκάς έχει εξασφαλίσει δουλειά για τα προσεχή χρόνια λόγω τόσο της ολοκλήρωσης της κατασκευής των τριών υποβρυχίων τύπου 214 που ήδη βρίσκονται εκεί όσο και της παραγγελίας άλλων δύο ως αποτέλεσμα της πώλησής του από τους Γερμανούς στην ΑDΜ.

 
Τι θα συμβεί όμως με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου; Είναι γνωστό ότι ο ισχυρός άνδρας της ΑDΜ, ο γαλλολιβανέζος επιχειρηματίας κ. Ισκαντάρ Σάφα, είχε το τελευταίο διάστημα τουλάχιστον δύο συναντήσεις με τον ιδιοκτήτη τους κ. Ν. Ταβουλάρη σχετικά με την ενοποίηση των τριών ναυπηγικών μονάδων της χώρας.
 
Η δημιουργία ενιαίου ναυπηγικού φορέα ήταν μια ιδέα που προωθούσε με επιμέλεια ο κ. Βενιζέλος από τότε που παρέλαβε την «καυτή πατάτα» του Σκαραμαγκά. Το σκεπτικό του αφορούσε μια συνεργασία Γερμανών και Γάλλων ώστε ένα μεγάλο ναυπηγείο να αναλάβει όλες τις προμήθειες- μεταξύ των οποίων και τις γαλλικές φρεγάτες FRΕΜΜ. Το σχέδιο αυτό φάνηκε να αναβάλλεται μετά το ταξίδι του κ. Χ. Παμπούκη και της πρώην υπουργού Οικονομίας κυρίας Λούκας Κατσέλη στο Αμπου Ντάμπι. Τώρα έχει επανέλθει στο προσκήνιο.
 
Ο Σκαραμαγκάς θεωρείται πλέον στρατιωτικό ναυπηγείο μετά τον συμβιβασμό με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη διαγραφή του προστίμου λόγω των παράνομων κρατικών ενισχύσεων. Λογικά, οι όποιες μελλοντικές προμήθειες του Πολεμικού Ναυτικού θα έπρεπε να κατευθυνθούν εκεί. Τι θα γίνει όμως αν έρθει η στιγμή αγοράς των γαλλικών φρεγατών, όπου θα θέλει να έχει λόγο ο κ. Ταβουλάρης; Αντέχει η Ελλάδα δύο στρατιωτικά ναυπηγεία; Αν τα τρία ναυπηγεία όμως ενοποιηθούν, η Ελευσίνα και η Σύρος θα μπορούσαν να ασχοληθούν με μη αμυντικές προμήθειες, όπως τα mega yachts που έχουν υποσχεθεί να φέρουν οι Αραβες.
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε