Ειδήσεις SURVIVOR· ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017· ΚΑΙΡΟΣ Συννεφιά 20 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

ΘΕΜΑ NEWSIT: Με περικοπές σε εξόδους, αγορές και διακοπές ξεπληρώνουν τα χρέη τους οι Έλληνες

Χρήστος Μαζάνης |
ΘΕΜΑ NEWSIT: Με περικοπές σε εξόδους, αγορές και διακοπές ξεπληρώνουν τα χρέη τους οι Έλληνες
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 04.06.2010 | 07:25
Πρώτη δημοσίευση: 03.06.2010 | 17:55

Το 80% των ελλήνων πολιτών έχουν κόψει μαχαίρι τα περιττά έξοδα, ενώ έχουν περιορίσει κατά 50% περίπου τις αγορές τους.

Σε αδιέξοδο βρίσκεται πια το 40% των Ελλήνων, κόβοντας από διασκέδαση, ρούχα και αγορές για να μπορέσουν να ξοφλήσουν τα χρέη τους. Το ίδιο έρχεται να επιβεβαιώσει η πρόσφατη έρευνα της Nielsen που πραγματοποιήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2010 και αφορά τον τρόπο που ξοδεύει ο Έλληνας τα χρήματά του εν μέσω κρίσης. Το 39% δηλώνει πως με τα χρήματα που του περισσεύουν ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη ενώ η συντριπτική πλειονότητα κόβει τα περιττά έξοδα .

 

Κόβουν από ρούχα και διακοπές για να πληρώσουν το ενοίκιο, τις κάρτες και τα δάνεια

" Φέτος δεν θα πάμε διακοπές διότι διαφορετικά δεν θα μπορέσουμε να πληρώσουμε τις κάρτες και το δάνειο'' λέει στο Newsit η κ. Μαρία Ναβροζίδου, ιδιωτική υπάλληλος και μητέρα. "Εδώ και έξι μήνες έχουμε καταργήσει τις εξόδους, δεν ψωνίζω δεύτερα ρούχα στα παιδιά και φυσικά δεν αγοράζω πια μάρκες.''προσθέτει

 Ακούστε την κ. Ναβροζίδου


 

''Πλέον είμαι πολύ προσεκτικός στο που θα ξοδέψω'' λέει στο Newsit ο Νίκος Παπαδόπουλος, φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. "Για να μπορέσω να πληρώσω το ενοίκιο μου στο τέλος του μήνα δεν αγοράζω πια ρούχα αλλά ούτε διακοπές θα πάω φέτος'' τονίζει χαρακτηριστικά.

Ψωνίζουν τα φθηνότερα για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν.

Η έρευνα δείχνει ότι η συντριπτική πλειονότητα φαίνεται να κόβει τα περιττά έξοδα από τη διασκέδαση εκτός σπιτιού και ξοδεύει λιγότερα σε καινούργια ρούχα, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό εξακολουθεί να επιλέγει φθηνότερες μάρκες για να αντεπεξέλθει στην κρίση, επηρεάζοντας σημαντικά τον εμπορικό κόσμο και ιδίως το λιανεμπόριο.

 

''Το φθηνό δεν είναι πάντα και ποιοτικό αλλά πρέπει να επιλέξω'' ,λέει στο Newsit ο Κυριάκος Αναστασόπουλος, ιδιωτικός υπάλληλος.'' Αν ξοδέψω 100 ευρώ για ένα ρούχο τότε δεν θα μπορέσω να ξεπληρώσω την μηνιαία δόση της πιστωτικής μου κάρτας'' αναφέρει. '' Κοιτάω πια τις πιο χαμηλές τιμές''

Από πού κόβουν πια οι Έλληνες καταναλωτές

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας :

-το 82% κόβει από την διασκέδαση
-το 68% τα εκτός σπιτιού γεύματα
-το 64% τις διακοπές
-το 61% τις ακριβές μάρκες
-το 56% τις τηλεφωνικές δαπάνες

Ανήσυχοι οι καταστηματάρχες,έως και 50% η πτώση του τζίρου 

Καταπέλτη για τον εμπορικό κόσμο και για τους επιχειρηματίες αποτελεί η έρευνα της Nielsen αφού κάνουν λόγο για πτώση του τζίρου τους έως και 50% το πρώτο εξάμηνο του 2010.

"Ψωνίζουν πια μόνο τα απαραίτητα για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους'' λέει στο Newsit ο κ. Ανδρέας Τριανταφυλλίδης, ιδιοκτήτης καταστήματος στο κέντρο του Πειραιά. "Ένα ρούχο μάρκας δεν μπορώ πια να το πουλήσω διότι δεν το παίρνουν επειδή τους φαίνεται ακριβό. Όσον αφορά τις τιμές , συνεχώς τις ρίχνω για να μπορέσει να ψωνίσει ο κόσμος αλλά δεν βλέπω ανταπόκριση αφού συνεχώς αναβάλλουν τελευταία στιγμή την αγορά'' τονίζει χαρακτηριστικά.

 

Ακούστε τον κ. Τριανταφυλλίδη


  
30 ευρώ είναι ακριβή τιμή πια

Η κ. Ευγενία Κούμενου, ιδιοκτήτρια καταστήματος στον Πειραιά, μιλώντας στο Newsit αναφέρει πως οι καταναλωτές αλλάζουν δρόμο στο άκουσμα των τιμών. "30 ευρώ τους φαίνεται πια ακριβή τιμή και φεύγουν'' αναφέρει. '' Ψάχνουν το ακριβό να το αγοράσουν φθηνά και γι αυτό δεν υπάρχει κατανάλωση'' προσθέτει.

 Ακούστε την κ. Κούμενου 

 


Χρήστος Μαζάνης


   Διαδώστε αυτό το άρθρο