Παρασκευή, 29 Μαρ.
23oC Αθήνα

Θεσσαλονίκη: Μαθήματα για υποψήφιους δημάρχους!

Θα καθίσουν ξανά στα “θρανία” για να παρακολουθήσουν σεμινάρια σωστής πολιτικής συμπεριφοράς, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Ο προεκλογικός αγώνας του Γκόρτζου και του Μαυρογυαλούρου στο παλιό ελληνικό σινεμά, φαίνεται πως αποτελλεί για τις μέρες μας παράδειγμα προς αποφυγή. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν σύγχρονοι επικοινωνιολόγοι…
Μια χειραψία στο δρόμο, ο εναγκαλισμός, η φυσική παρουσία σε κάποια αθλητική ή πολιτιστική εκδήλωση δεν είναι πια αρκετά λένε, για να εγγυηθούν την εκλογή ενός υποψήφιου Βουλευτή, Δημάρχου ή περιφερειάρχη.

Σε μία προσπάθεια λοπόν, να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι  για το τι πρέπει να κάνουν και τι πρέπει να αποφύγουν -ενόψει και των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών του Νοεμβρίου-  διοργανώνονται τα συγκεκριμένα σεμινάρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, από τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου.
Εκεί, θα μάθουν ποια είναι η σωστή πολιτική επικοινωνία καθώς και για το σχεδιασμό και την ανάλυση των δημοσκοπήσεων.

«Οι άνθρωποι που ασχολούνται πρακτικά με την πολιτική, μπορεί να μην έχουν τη θεωρητική γνώση γύρω από τους παράγοντες που επηρεάζουν την εκλογή τους σε μία τοπική αναμέτρηση. Για παράδειγμα, θα πρέπει να ξεχωρίζουν το εκλογικό τους σώμα ανά ηλικίες. Να μην φέρονται σε όλους το ίδιο. Για κάποιους υποψηφίους, η χειραψία ή η παρουσίαση του βιογραφικού τους και μία φωτογραφία σε ένα φυλλάδιο ίσως είναι αρκετά. Όμως, συνήθως οι πολίτες που ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 24 – 44 δεν επιθυμούν τις φιλοφρονήσεις. Θέλουν να ενημερωθούν για το πρόγραμμα και τις σκέψεις των υποψηφίων», αναφέρει ο Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Γιάννης Κωνσταντινίδης,
ο οποίος έχει την επιστημονική ευθύνη των προγραμμάτων, σε συνεργασία με τον επίσης επίκουρο καθηγητή, Κώστα Ζαφειρόπουλο.

Και οι «παγίδες» που θα πρέπει να αποφύγουν οι νεότεροι υποψήφιοι θα ειπωθούν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου: «Οι νεότεροι- σημειώνει ο κ. Κωνσταντινίδης- έχουν το πλεονέκτημα πως είναι πιο κοντά χρήση νέων εργαλείων. Όμως κι αυτό είναι ζήτημα σωστής χρήσης. Ορισμένες φορές υπέρχρησιμοποιείται η χρήση γραπτών μηνυμάτων στα κινητά ή η επικοινωνία σε διαδικτυακούς τόπους, με αποτέλεσμα να φέρνει αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα».

Ένα επιπλέον πρόβλημα, όπως εντοπίζεται και από τις δημοσκοπήσεις, το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσουν φέτος οι υποψήφιοι είναι η αποχή των πολιτών από τις εκλογές. «Πλέον, οι υποψήφιοι θα πρέπει να σηκώσουν τον πολίτη από τη θέση του και να τον οδηγήσουν στην κάλπη. Δεν φτάνει απλά να πουν ότι είναι καλύτεροι από τους συνυποψηφίους τους, αλλά θα πρέπει να πείσουν τους πολίτες πως είναι διαφορετικοί. Δεν είναι καλό το αίσθημα των πολιτών απέναντι στους πολιτικούς, γι’ αυτό θα πρέπει να τους πείσουν πως θα κάνουν έργο», τονίζει ο κ.Κωνσταντινίδης.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε