Τετάρτη, 24 Απρ.
25oC Αθήνα

Τα τελευταία δευτερόλεπτα της ζωής του Παναγιώτη Μαυρίκου – Τα 358 μέτρα που διήνυσε η Porsche μέχρι να τυλιχθεί στις φλόγες

Τα τελευταία δευτερόλεπτα της ζωής του Παναγιώτη Μαυρίκου – Τα 358 μέτρα που διήνυσε η Porsche μέχρι να τυλιχθεί στις φλόγες

Μέτρο μέτρο και σπιθαμή προς σπιθαμή έλεγξαν οι πραγματογνώμονες που όρισε η οικογένεια του Παναγιώτη Μαυρίκου το σημείο όπου ο 42χρονος εκδότης της Ακρόπολης κάηκε ζωντανός, μέσα στην Porsche Kayenn που οδηγούσε. Μετά από 2,5 ώρες ενδελεχούς έρευνας, οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογένειας Μαυρίκου βρήκαν ίχνη από λάδια και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το αυτοκίνητο είχε προσέκρουσε τουλάχιστον πέντε φορές στο διαχωριστικό τοιχίο!

Από τα στοιχεία που βρήκαν οι εμπειρογνώμονες δεν μπορούν, όπως είπαν, να αποκλείσουν ακόμα το ενδεχόμενο της δολιοφθοράς. «Εντοπίσαμε διάφορα σημαντικά στοιχεία τα οποία θα πρέπει να συνδεθούν με το όχημα και να αναλυθούν για να δώσουμε την οποιαδήποτε περαιτέρω προσέγγιση και διαπίστωση. Σταματήσαμε σε όλα εκείνα τα σημεία όπου είχαμε ενδείξεις επαφής του οχήματος με το διαχωριστικό τοιχίο. Δεν ήταν πέντε, εκτιμώ ότι ήταν περισσότερα», είπε ο Γιώργος Ραφτογιάννης και πρόσθεσε πως «τα σημεία αυτά δεν ήταν ικανά να δημιουργήσουν μεγάλη παραμόρφωση, καθώς είχαμε ομαλή τριβή σε μερικά σημεία».

Τα στοιχεία που εξέτασαν οι εμπειρογνώμονες ήταν δυο ειδών: εκείνα που σχετίζονται με την πορεία του αυτοκινήτου και εκείνα που αφορούν στη φωτιά που ξέσπασε και κόστισε τη ζωή στον Παναγιώτη Μαυρίκο.

Σε σχέση με τον εντοπισμό των λαδιών στην άσφαλτο της Αττικής Οδού, ο κ. Ραφτογιάννης είπε πως “βρέθηκαν ίχνη λαδιού πιο κοντά στο σημείο όπου το όχημα έχει προσκρούσει πάνω στο τοιχίο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε, τα αλαρμ άναψαν αφού το αυτοκίνητο σταμάτησε. Το αυτοκίνητο σταμάτησε και για 30 δευτερόλεπτα δεν υπήρξε ούτε πυρκαγιά ούτε καμιά άλλη κίνηση του οδηγού να εξέλθει. Στη συνέχεια έχουμε την ανάφλεξη. Έκανε ένα σχετικό ζιγκ ζαγκ. Δεν είχε εντελώς άτακτη κίνηση».

Όσον αφορά την πόρτα του οδηγού, ο κ. Ραφτόπουλος τόνισε πως «βρέθηκε να είναι ανοιχτή 8 με 10 πόντους. Είχε έρθει σε επαφή με το τοιχίο. Δεν μπορούσε να ανοίξει λόγω του τοιχίου. Δεν σχετίζεται η πόρτα ή η παραμόρφωση της με το μη άνοιγμα της».

Ερωτηθείς γιατί η φωτιά ξέσπασε από την πλευρά του οδηγού, ο έτερος εκ των εμπειρογνωμόνων Νίκος Διαμαντής τόνισε πως «το γεγονός πως είχαμε 30 δευτερόλεπτα πριν χωρίς εμφανή ίχνη πυρκαγιάς στην κάμερα της Αττικής οδού (σ.σ. υπάρχει “τυφλό” σημείο), αυτό δε σημαίνει πως δεν είχε πυρκαγιά το όχημα. Ήταν ενδεχομένως σε σημείο που δεν φαινόταν ή ήταν στο εσωτερικό της μηχανής. Σε κάθε περίπτωση όμως, η πυρκαγιά κατά την εξέλιξη της είχε εμπλοκή και υγρών καυσίμων γιατί καιγόταν στο οδόστρωμα. Είχαμε διαρροή είτε υγρών καυσίμων είτε λιπαντικών και λαδιών».

Όπως τόνισαν, το αυτοκίνητο διήνυσε 358 μέτρα ακριβώς μέχρι τη στιγμή που τυλίχθηκε στις φλόγες. «Κάναμε την κίνηση του αυτοκινήτου από την είσοδο στην Κηφισίας, όπως προέκυπτε από τις κάμερες της Αττικής οδού. Δεν υπάρχει αποτύπωση όλης αυτής της απόστασης γιατί υπάρχει ένα τυφλό σημείο κάτω από τη γέφυρα που δεν αποτυπώνεται στην κάμερα. Θα πρέπει να επισημάνουμε πως οι κάμερες ακολουθούν την κίνηση, δεν βλέπουν πίσω. Γι’ αυτό λοιπόν υπάρχει το τυφλό σημείο», υπογράμμισε ο κ. Διαμαντής.

Παράλληλα, ο κ. Ραφτογιάννης επεσήμανε πως είναι παρακινδυνευμένο να γίνει οποιαδήποτε αναφορά σε ενδεχόμενο πρόβλημα υγείας του Παναγιώτη Μαυρίκου. «Εκείνο που μπορούμε να πούμε είναι πως από εκείνο το σημείο υπήρξε κάποιο πρόβλημα στο αυτοκίνητο. Τα ευρήματα είναι τμήματα οχήματος και τμήματα από σημεία που έχει αναπτυχθεί η φωτιά που υπάρχει έντονη καύση ή ίχνη καύσης. Βρήκαμε και τρία μεταλλικά καπάκια. Βρέθηκαν σε πολύ μεγάλη απόσταση”, πρόσθεσε ο κ. Ραφτογιάννης.

Από την πλευρά του, μιλώντας στο Mega, ο δικηγόρος της οικογένειας Μαυρίκου, Αλέξης Κούγιας, δήλωσε μετά την αυτοψία στο σημείο όπου έχασε τη ζωή του ο γνωστός εκδότης: “Όσο περνούν οι ώρες αναδεικνεύονται και σημαντικότερα ευρήματα. Ξεκίνησε η έρευνα 352 μέτρα πριν”.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε