Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΡΑΜΠ· ΙΤΑΛΙΑ Λίγα Σύννεφα 7 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Τι να κάνετε αν πάνε όλα στραβά στις διακοπές σας - Χρήσιμος οδηγός

Τι να κάνετε αν πάνε όλα στραβά στις διακοπές σας - Χρήσιμος οδηγός
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 16.07.2011 | 12:35
Πρώτη δημοσίευση: 16.07.2011 | 12:31

Οι διακοπές ξεκίνησαν και με καράβια αεροπλάνα και τρένα θα φύγετε για να ξεκουραστείτε μερικές μέρες. 'Ομως την τελευταία στιγμή κάτι πήγε στραβά. Ένας πλήρης οδηγός για τα δικαιώματα σας.

 Ένας φορτηγατζής έκλεισε τον δρόμο ένας λιμενεργάτης κάνει κατάληψη στο καταπέλτη του πλοίου σας ή κάποιοι στο αεροδρόμιο αποφασίζουν να μην πραγματοποιηθούν οι πτήσεις. Και όμως τελικά δεν είμαστε τόσο απροστάτευτοι σε αυτή την χώρα. Το ρεπορτάζ του NewsIt θα σας βοηθήσει για να ξέρετε τι πρέπει να κάνετε και τι δικαιούστε σε περίπτωσή που σας συμβεί κάποιο από τα παραπάνω ατυχή γεγονότα και μετατρέψει τις διακοπές σας σε εφιάλτη.

Με αεροπλάνο :

Τι κάνω σε περίπτωση που ακυρωθεί ή ματαιωθεί η πτήση μου και η εταιρεία δεν με έχει ενημερώσει;

Στις περιπτώσεις που η πτήση ακυρώνεται/ματαιώνεται για άλλους λόγους που δεν θεωρούνται έκτακτοι ή ανωτέρα βία (π.χ. δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζομένων), ο αερομεταφορέας οφείλει να σας ενημερώσει τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν. Εφόσον το πράξει αυτό, δεν δικαιούστε καμία αποζημίωση. Εάν σας ενημερώσει σε διάστημα μικρότερο των δύο εβδομάδων, τότε οφείλει να σας προτείνει εναλλακτικές πτήσεις που είναι προγραμματισμένες σε πολύ κοντινές ώρες (1-2 ώρες) από την ακυρωθείσα/ματαιωθείσα πτήση. Εάν δεν κάνει τίποτε από τα παραπάνω, οφείλει να σας παρέχει δωρεάν διαμονή στον τόπο όπου ματαιώθηκε η πτήση, καθώς και δωρεάν μεταφορά στον προορισμό σας ή, εάν προτιμάτε, μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφή ολόκληρης της αξίας του εισιτηρίου σας. Ό,τι κι αν επιλέξετε, η εταιρεία σε κάθε περίπτωση οφείλει να σας αποζημιώσει με 250, 400 ή 600 ευρώ για πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ., 1.500-3.000 χλμ. ή άνω των 3.000 χλμ. αντίστοιχα.

Με πλοίο :

Τι κάνω σε περίπτωση που καθυστερήσει ή ακυρωθεί ο απόπλους ;

Εφόσον το πλοίο έχει καθυστερήσει τον απόπλου του και αυτό οφείλεται στην εταιρεία και όχι σε άλλους παράγοντες (π.χ. απεργία λιμενεργατών ή κακοκαιρία), μπορείτε να ζητήσετε την ακύρωση του εισιτηρίου και επιστροφή των χρημάτων σας. Το ίδιο ισχύει και για το εισιτήριο του οχήματός σας. Εναλλακτικά, μπορείτε να διαμείνετε στο πλοίο όσο παραμένει στο λιμάνι και με έξοδα της εταιρείας να ταξιδέψετε με το πρώτο διαθέσιμο πλοίο στον προορισμό σας. Κατά τη διάρκεια της αναμονής και αν αυτή ξεπερνά τις 4 ώρες, δικαιούστε να ζητήσετε δωρεάν φαγητό και αναψυκτικά από την εταιρεία. Εφόσον η αναμονή ξεπερνά τις 6 ώρες ή προβλέπεται να αναχωρήσετε με το πλοίο την επόμενη μέρα, δικαιούστε διαμονή με έξοδα της εταιρείας.

Με τρένο :


Τι δικαιώματα έχω σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης δρομολογίου του τρένου;

Στα ταξίδια με τρένο και σε περίπτωση που υπάρξει καθυστέρηση της αμαξοστοιχίας ή ακόμη και κατάργησή της (δηλαδή καθυστέρηση άνω των τριών ωρών), δικαιούστε να ζητήσετε επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου σας για τη διαδρομή που δεν έγινε, διακόπτοντας το ταξίδι σας, ή να ταξιδέψετε με το επόμενο τρένο, ακόμη και ανώτερης κατηγορίας. Επίσης, εφόσον επιθυμείτε να μη συνεχίσετε το ταξίδι εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης, δικαιούστε να επιστρέψετε στην αφετηρία ατελώς και να ζητήσετε επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου σας.

Με υπεραστικό λεωφορείο :

 Ισχύει ότι χάνεις τα λεφτά σου όταν ακυρώνεις εισιτήριο ΚΤΕΛ;

Όχι, αναλόγως με το πόσο έγκαιρα κάνατε την ακύρωση δικαιούστε και τα αντίστοιχα χρήματα. Όταν η ακύρωση σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής γίνει τουλάχιστον οχτώ (8) ώρες πριν την ώρα αναχώρησης, δικαιούστε επιστροφή στο 70% της τιμής του εισιτηρίου. Ενώ όταν η ακύρωση σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής γίνει εντός των τελευταίων οχτώ (8) ωρών πριν την ώρα αναχώρησης, δικαιούστε επιστροφή στο 50% της τιμής του εισιτηρίου.

    * Για τη μη παραλαβή σας από αφετηρία ή προκαθορισμένη στάση, που οφείλεται σε υπαιτιότητα του υπεραστικού συγκοινωνιακού φορέα (λεωφορείου), δικαιούστε το τριπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου σας.
    * Για απώλεια αποσκευής σας από υπεραστικό λεωφορείο δικαιούστε τουλάχιστον 30 ευρώ αποζημίωση





   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook