Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΜΠΑΜΑ· ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2017 15 Αθήνα Αναλυτικά

Τι θα ισχύει με τον Νέο Δακτύλιο

Τι θα ισχύει με τον Νέο Δακτύλιο
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 14.12.2011 | 23:00
Πρώτη δημοσίευση: 14.12.2011 | 21:07

Νέος Δακτύλιος με έμφαση στην πετρελαιοκίνηση. Απαγόρευση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων άνω των 22 ετών

Σημαντική μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορεί να επιτευχθεί με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτό υποστήριξε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γ. Παπακωνσταντίνου μιλώντας στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής.
 
«Εφόσον η άρση απαγόρευσης για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα προδιαγραφών euro-5 και euro-6 συνδυαστεί με συμπληρωματικά μέτρα όπως, η δημιουργία ενός πράσινου δακτυλίου και περιορισμό της κίνησης βαρέων οχημάτων μεγάλης ηλικίας με την ανανέωση του στόλου τους, μαζί με εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων, τότε είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να επιτευχθεί μείωση των ρύπων αλλά και των εκπομπών αιωρούμενων σωματιδίων», είπε ο υπουργός.
 
Σύμφωνα με το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που έχει συνταχθεί η άρση απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα Αθηνών-Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει τροποποίηση του σημερινού συστήματος του δακτυλίου στην Αττική με τον περιορισμό της κυκλοφορίας των παλιών ΙΧ αυτοκινήτων στο κέντρο της πρωτεύουσας καθώς και θέσπιση μέτρων αποτροπής της κυκλοφορίας των παλαιών φορτηγών στην Αθήνα.
 
 
Εκτός δακτυλίου τα γερασμένα λεωφορεία άνω των 2,2 τόνων
Τα βασικά σημεία του νέου δακτυλίου, τα οποία είχε παρουσιάσει στην ίδια Επιτροπή ο υπουργός Περιβάλλοντος και πριν από έναν μήνα, είναι:
 
 
1) Για τα ΙΧ αυτοκίνητα και τα φορτηγά οχήματα κάτω των 2,2 τόνων, για το μικρό δακτύλιο
• Όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, θα κυκλοφορούν ελεύθερα εντός του μικρού δακτυλίου εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, με άδεια πρώτης κυκλοφορίας από 1-1-2011 και μετά, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.
• Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα _ επιτρέπονται και αυτά που είναι Euro 4.
• Η κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 θα επιτρέπεται μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.
• Τα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών - ζυγών».
 
 
2) Απαγορεύεται η κυκλοφορία των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, στο μεγάλο δακτύλιο.
 
 
3) Απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, στην Αττική πλην των Εθνικών Οδού Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
 
 
Η ημερομηνία κατασκευής θα πιστοποιείται από τα εργοστάσια ή τους επίσημους αντιπροσώπους με βάση τον αριθμό πλαισίου του οχήματος. «Η ημερομηνία της 1-1-1990 θα επικαιροποιείται αυτόματα, κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών», επεσήμανε ο κ. Παπακωνσταντίνου.
 
 
Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Ο νέος «πράσινος δακτύλιος» προτείνεται να ισχύσει από 1ης Μαίου 2012.
 
 
Σαν σήμερα το …2015
 
Σε μια εικονική πραγματικότητα μετέφερε τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής ο κ. Παπακωνσταντίνου. Όπως υποστήριξε, η εφαρμογή του νέου Δακτυλίου θα οδηγούσε σε αναμενόμενες μειώσεις για μία τυπική ημέρα του 2015 κατά:
 
 
54% στις εκπομπές CO (μονοξειδίου του άνθρακα),
45% στις εκπομπές NMVOC (υδρογονανθράκων),
13% στις εκπομπές NOx (οξείδια αζώτου),
10% στις εκπομπές N2O (διοξείδιο αζώτου),
28% στις εκπομπές CH4 (μεθανίου) και
10% της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CΟ2 (διοξειδίου του άνθρακα)
 
 
Η απαγόρευση κίνησης των φορτηγών μεγάλης ηλικίας το ΥΠΕΚΑ εκτιμά ότι θα οδηγήσει σε μειώσεις για μία τυπική ημέρα του 2015 κατά περίπου:
56 % στις εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων,
60 % στις εκπομπές NMVOC (υδρογονανθράκων),
37 % στις εκπομπές NOx (οξείδια αζώτου), και
9 % της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CΟ2 (διοξειδίου του άνθρακα)
 

 
 
 
 
 



   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook