Πέμπτη, 25 Απρ.
22oC Αθήνα

Αποχωρούν οι ταξιτζήδες από τη Μεσογείων

Μετά από μια 4ωρη ταλαιπωρία την οποία επιφύλαξαν σε χιλιάδες Αθηναίους οι ιδιοκτήτες ταξί αφού είδαν ότι σήμερα δεν θα συναντηθούν με τον υπουργό άρχισαν σιγά, σιγά να αποχωρούν.
Αυτή την ώρα από 300 ταξί που είχαν προκαλέσει “έμφραγμα στη Μεσογείων” έχουν απομείνει περίπου 50 χωρίς να δημιουργούν ιδιαίτερο πρόβλημα.
Ευτυχώς οι απειλές για κλείσιμο δρόμων, έμειναν στα λόγια, μέχρι στιγμής…

ΩΡΑ 09:40 ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ!

Επιτροπή των ιδιοκτητών ταξί θα πάει στη Βουλή να επιδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας. Οι επικεφαλής έδωσαν “εντολή¨να παραμείνουν όλοι στις θέσεις τους, ωστόσο φαίνεται ότι η σημερινή τουλάχιστον κινητοποίηση φυλλορροεί.

Απέναντι σε μια κοινωνία που ζητά επιτέλους εξυπηρέτηση γιατί πληρώνει και μάλιστα ακριβά τη μετακίνηση οι ιδιοκτήτες ταξί εμμένουν στις πρακτικές του παρελθόντος. Εμμένουν στο “πάω … εκεί κι αν θέλεις έλα” ή στο “δεν ανοίγω το air condition γιατί ακρίβυνε το πετρέλαιο” εμμένουν στην ομηρία μιας ολόκληρης κοινωνίας μέσω συγκεκριμένου (μικρού) αριθμού ταξί. Κρατούν παράλληλα ομήρους χιλιάδες εργαζόμενους οδηγούς ταξί στερώντας τους τη δυνατότητα σε αξιοπρεπές μεροκάματο.

Παραδείγματα μεγάλων Μητροπόλεων, απ’ τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο μέχρι την Κωνσταντινούπολη με πληθυσμούς πολλαπλάσιους αυτούς της Αθήνας, αν όχι ολόκληρης της Ελλάδας δείχνουν ότι οι αγκυλώσεις ενός “κλειστού” επαγγέλματος στρέφονται εναντίον όλων.

Μόνο το πλαφόν στον αριθμό των ταξί στέλνει στα σκουπίδια οποιαδήποτε ελπίδα για καλύτερη εξυπηρέτηση. Χωρίς αυξημένο ανταγωνισμό οι τιμές παραμένουν ψηλά για όλους.

Κάπως έτσι φτάνει μια άδεια ως και 200.000. Φτάνει σε αυτά τα ύψη γιατί κάποιοι σε βάρος των πολιτών που ανέχονται αναγκαστικά διπλή και τριπλή θησαυρίζουν. Αυτοί θησαυρίζουν και οι πολίτες χάνουν χρόνο και χρήμα.

Παράλληλα οι οδηγοί με τις τιμές στα ύψη δεν μπορούν να αγοράσουν άδεια και να βγάλουν στο δρόμο δικό τους ταξί, ούτε οι πολίτες μπορούν να έχουν περισσότερες επιλογές.

Ο αντίλογος

Κάθε νόμισμα βέβαια έχει δυο όψεις. Την άλλη τη δείχνει ο Δημήτρης, ιδιοκτήτης μισού ταξί που λόγω των στρεβλώσεων δεκαετιών αναγκάστηκε να χρεωθεί 85.000 ευρώ για χρόνια για να πάρει αυτή τη μισή άδεια.
Αναρωτιέται λέει στο newsit πόσα ταξί θα κυκλοφορήσουν σε μια Αθήνα που ήδη οι ταξιτζήδες δεν βρίσκουν πελάτη και πως θα αποζημιωθεί ο ίδιος για το υπέρογκο ποσό που κατέβαλε για την άδεια.
Θα μπορεί ο γείτονάς μου να πάρει μια άδεια τσάμπα, λέει ο Δημήτρης και εγώ θα χρωστάω μια ζωή στις τράπεζες;
Αυτά τα ερωτήματα δεν τα έχει απαντήσει ακόμη κανείς.

Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο είναι έτοιμο για μετωπική σύγκρουση ο Υπουργός έχει ξεκαθαρίσει ότι το επάγγελμα θα ανοίξει.

Πάντως, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών , λένε ότι το άνοιγμα της αγοράς των ταξί θα γίνει με κανόνες, οι οποίοι δεν θα επιτρέπουν στον οποιονδήποτε να χρησιμοποιεί το επάγγελμα του ταξιτζή ως ευκαιριακή απασχόληση. Μεταξύ άλλων, εξετάζεται η θέσπιση ακόμα και χρηματικής εγγύησης για την παραμονή του ενδιαφερομένου στο επάγγελμα, για συγκεκριμένο ελάχιστο χρονικό διάστημα (π.χ. 3-5 χρόνια). Σε κάθε περίπτωση, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι εγγυήσεις θα είναι τέτοιες που δεν θα εμποδίζουν όποιον πραγματικά θέλει να ασκήσει το επάγγελμα του ταξιτζή, να το κάνει. Στις προϋποθέσεις που θα τεθούν, θα είναι και η είσοδος στον κλάδο με καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.

 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε