Πέμπτη, 28 Μαρ.
23oC Αθήνα

Καλύτερα στο εξωτερικό παρά στην…περιφέρεια!

REUTERS
Αρνητικοί εμφανίζονται οι περισσότεροι Έλληνες απέναντι στις ελληνικές επιχειρήσεις. Το 71% των εργαζομένων αν ήταν εκτός αγοράς εργασίας θα προτιμούσε να μετακινηθεί στο εξωτερικό και όχι να εργαστεί σε μία ελληνική επιχείρηση στην περιφέρεια
 

Ψήφο εμπιστοσύνης στις πολυεθνικές εξακολουθούν να δίνουν, εν μέσω κρίσης, οι Έλληνες, παρόλο που έχουν προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές και απολύσεις προσωπικού. Την ίδια στιγμή, εμφανίζονται διστακτικοί να μετακινηθούν στην περιφέρεια και να εργαστούν σε μία ελληνική επιχείρηση.
 
Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την έρευνα του familybusiness.gr και της People for Business με θέμα «Επιλογή καριέρας εν μέσω κρίσης – Πολυεθνική vs Ελληνική εταιρία» που πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από 15 Απριλίου έως 15 Ιουνίου 2011 σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1126 εργαζομένων και στελεχών.
 
Ειδικότερα, το ενδιαφέρον των Ελλήνων, ακόμη και στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία, εξακολουθούν να κερδίζουν οι πολυεθνικές. Έτσι, το 69% των ερωτηθέντων θα επέλεγε να εργαστεί σε μία πολυεθνική εταιρία, το 16% θα προτιμούσε να αποδεχτεί μία θέση εργασίας σε μία ελληνική εταιρία, ενώ μόνο για το 15% το μέγεθος της επιχείρησης δεν παίζει κανένα ρόλο, αλλά πρωταρχικός στόχος είναι η εύρεση εργασίας.
 
Η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα που νοιώθουν οι Έλληνες για την αστάθεια των οικονομικών των ελληνικών επιχειρήσεων εκφράζεται και μέσα από τα υπόλοιπα ευρήματα της έρευνας. Ειδικότερα, το 71% των εργαζομένων δηλώνει ότι αν έχανε τη δουλειά του θα αναζητούσε, χωρίς δεύτερη σκέψη, εργασία στο εξωτερικό. Μόνο το 29% θα αποδεχόταν μία θέση εργασίας σε ελληνική εταιρία η οποία δραστηριοποιείται στην περιφέρεια
 
Όσον αφορά τώρα τα στελέχη που λένε ναι σε μία θέση εργασίας σε ελληνική επιχείρηση το μεγαλύτερο ποσοστό 79% θα προτιμούσε να εργαστεί σε ελληνική πολυεθνική, που έχει εξωστρέφεια και εκτός συνόρων, το 9% θα επέλεγε επιχείρηση που μόλις ξεκίνησε ή ξεκινάει τώρα (start up), το 7% θα αποδεχόταν μία θέση σε μικρομεσαία μη οικογενειακή και μόλις το 6% θα απασχολούνταν σε μικρομεσαία οικογενειακή.
 
«Οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι το μέγεθος και η εξωστρέφεια μία επιχείρησης τους προσφέρει ένα πιο σταθερό εργασιακό περιβάλλον, παραβλέποντας το γεγονός ότι οι πολυεθνικές ήταν από τα πρώτα θύματα της κρίσης: προχώρησαν αμέσως σε περικοπές δαπανών και προσωπικού και περιόρισαν σε σημαντικό βαθμό τις δραστηριότητές τους. Με λίγα λόγια, οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να βλέπουν τη glamorous εικόνα των πολυεθνικών, χωρίς αν λαμβάνουν υπόψη ότι ένα μεγάλο ποσοστό έχει φύγει από τη Ελλάδα αλλά και την αστάθεια του οικονομικού περιβάλλοντος που εξακολουθεί να συντηρεί αυτή την πολιτική συρρίκνωσης που ξεκίνησε το 2008», επισημαίνει η Ρεβέκκα Πιτσίκα Γενική Διευθύντρια της People for Business.
 
«Πολλά στελέχη με προσόντα θα μπορούσαν να πλαισιώσουν μία ελληνική επιχείρηση –μικρή, μεσαία, μεγάλη ή οικογενειακή – που έχει ανάγκη τις τεχνικές τους γνώσεις για να αναπτυχθεί περαιτέρω. Από την έρευνά μας βλέπουμε όμως ότι οι Έλληνες εξακολουθούν ακόμη και κάτω από αυτές τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες να επιμένουν σε πιο ασφαλείς παραδοσιακά λύσεις όπως είναι ένα πολυεθνικό περιβάλλον. Με αυτόν τον τρόπο αγνοούν τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα και παράλληλα αποφεύγουν να πάρουν το ρίσκο να γίνουν μέλη μιας ομάδας που μπορεί να αναδείξει μια νέα δυναμική επιχειρηματική προσπάθεια. Μια προσπάθεια που για να αναπτύσσεται σήμερα, σημαίνει ότι αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα προβλήματα των ημερών», σχολιάζει ο Αλέξης Κομσέλης ιδρυτής του familybusiness.gr.
 
Αρνητικοί ακόμη και στις οικογενειακές επιχειρήσεις
 
Από όλες σχεδόν τις απαντήσεις προκύπτει ότι οι Έλληνες είναι αρνητικοί στην προοπτική να απασχοληθούν σε μία οικογενειακή εταιρία. Οι βασικοί λόγοι για το μεγαλύτερο ποσοστό (35,6%) είναι η εμπλοκή μελών της οικογένειας στην καθημερινότητα και οι περιορισμένες ευκαιρίες καριέρας για το 32,2%. Άλλοι λόγοι που καθιστούν τις οικογενειακές επιχειρήσεις μη ελκυστικές είναι οι δυσδιάκριτοι ρόλοι – καθήκοντα και οι περιορισμένες ευκαιρίες εκπαίδευσης-ανάπτυξης σε ποσοστό 12,2%, το συνολικό πακέτο αποδοχών σε ποσοστό 4,4% και οι προσωπικές σχέσεις για το 2%.
 
Την ίδια στιγμή, ανασταλτικοί παράγοντες για την απασχόληση στις πολυεθνικές σύμφωνα με τις απαντήσεις των εργαζομένων είναι η έλλειψη κατανόησης προσωπικών αναγκών σε ποσοστό 34,4%, οι απρόσωπες σχέσεις σε ποσοστό 23,3%, το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον σε ποσοστό 17,4%, η πιθανότητα μετακίνησης εκτός έδρας για λόγους δουλειάς σε ποσοστό 16,7% και το δομημένο περιβάλλον (7,8%).
 
 
 
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε