Πέμπτη, 18 Απρ.
22oC Αθήνα

Κατάθεση για το μοιραίο Boeing της Helios

ΦΩΤΟ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ EUROKINISSI

Ο Έλληνας επισμηναγός, επικεφαλής των F16 που αναχαίτισαν το μοιραίο αεροσκάφος τον Αύγουστο του 2005, κατέθεσε την Τετάρτη στο Κακουργιοδικείο Λευκωσίας.

Ο Παναγιώτης Αθανασόπουλος ήταν επικεφαλής του σχηματισμού των δυο F16 που απογειώθηκαν από τη βάση της Τανάγρας για να αναχαιτίσουν το μοιραίο αεροσκάφος, καθώς δεν απαντούσε στις κλήσεις του Κέντρου Ελέγχου Πτήσεων και έκανε πτήσεις πάνω από την Κέα. Στην κατάθεσή του, ο επισμηναγός της Πολεμικής Αεροπορίας περιέγραψε στις τελευταίες στιγμές του Boeing 737-300 της κυπριακής εταιρείας Helios, πριν αυτό συντριβεί στο Γραμματικό στις 15 Αυγούστου του 2005. 

Ο Έλληνας πιλότος δήλωσε ότι είναι εκπαιδευμένος στις αναχαιτίσεις και στη συνοδεία πολιτικών αεροσκαφών και ανέλυσε το οπτικογραφημένο υλικό που καταγράφηκε από τις κάμερες των δύο μαχητικών, καθώς και τις επικοινωνίες που έκανε ο ίδιος ως επικεφαλής με τα ραντάρ της πολεμικής αεροπορίας, με το ΚΕΠΑΘ, αλλά και τις προσπάθειες να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με το πιλοτήριο του μοιραίου αεροσκάφους. 

Ο επισμηναγός ανέφερε ότι από τη στιγμή που ήρθε σε οπτική επαφή με το μοιραίο αεροσκάφος, προσπάθησε επανειλημμένως με ταλαντεύσεις των πτερύγων του F16 να ειδοποιήσει τον πιλότο του Boeing. Σύμφωνα με την κατάθεσή του, ενώ το αεροσκάφος ξεκίνησε να χάνει ύψος, κάποια στιγμή είδε ένα άτομο που δεν φορούσε στολή πιλότου, αλλά μπλε γιλέκο και γαλάζιο πουκάμισο, να εισέρχεται στο πιλοτήριο, να κάθεται στη θέση του κυβερνήτη, να φορά τα ακουστικά και να βάζει τα χέρια στο τιμόνι. 

Όταν το Boeing ξεκίνησε να χάνει συνεχώς ύψος, τα μαχητικά αναγκάστηκαν να σπάσουν το σχηματισμό. Ο επισμηναγός Αθανασόπουλος επεσήμανε ότι η πτώση συνεχίστηκε μέχρι την πρόσκρουση του αεροσκάφους σε κορφή βουνού. Η πρόσκρουση έγινε πρώτα με την κοιλιά και όχι με το ρύγχος του Boeing, ενώ το πιλοτήριο αποσπάστηκε από το υπόλοιπο τμήμα και έφυγε σαν μετεωρίτης, πρόσθεσε.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε