weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

Λουκέτο σε 50 τμήματα ΤΕΙ – Έρχεται ο “Καλλικράτης” της Παιδείας

Λουκέτο σε 50 τμήματα ΤΕΙ – Έρχεται ο “Καλλικράτης” της Παιδείας
Σαράντα με πενήντα Τμήματα ΤΕΙ σε ολόκληρη τη χώρα αναμένεται ότι θα κλείσουν, θα συγχωνευθούν ή θα αλλάξουν επιστημονικό αντικείμενο πριν ολοκληρωθούν οι αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα της χώρας το 2013-2014. Η κυβέρνηση ανακοινώνει τις βασικές αρχές του νέου νόμου-πλαισίου για τα πανεπιστήμια στο τέλος Σεπτεμβρίου και αμέσως μετά ξεκινούν οι διαδικασίες χωροταξικού ελέγχου της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, που θα καταλήξουν σε δραστική μείωση των Τμημάτων της.
 
Μεταξύ των Τμημάτων που τα ερχόμενα χρόνια θα αλλάξουν τρόπο λειτουργίας είναι και πανεπιστημιακά, καθώς τρεις ξενόγλωσσες φιλολογίες της χώρας (Ιταλική, Ισπανική, Γαλλική) είχαν εφέτος κενές θέσεις ή εισακτέους με βαθμολογία λίγο πάνω ή λίγο κάτω από το 5. Για τις περιπτώσεις αυτές μελετάται η λύση των συγχωνεύσεων και η δημιουργία π.χ. Τμήματος Λατινογενών Σπουδών.
 
« Και πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα κλείσουν ή θα συγχωνευθούν» δήλωσε χθες η υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου σε συνέντευξή της στον τηλεοπτικό σταθμό ΜΕGΑ, στην οποία και ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα επαναφοράς της βάσης του δέκα. «Τοπική κοινωνία με λίγους φοιτητές δεν συντηρείται. Προχωράμε σε πολύ μεγάλες αλλαγές στην εκπαίδευση. Νέο μοντέλο διοίκησης με δυνάμεις της κοινωνίας και της επιστήμης, νέο πρόγραμμα σπουδών για να μην είναι τα ΑΕΙ εξεταστικά κέντρα, αλλαγές για την αυτοτέλεια των ΑΕΙ, αλλαγές για τη διεθνοποίησή τους και αλλαγές για την αξιολόγηση, που θα είναι προϋπόθεση για τη χρηματοδότησή τους. Ολα οδηγούν σε “Καλλικράτη” στην Παιδεία » δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο κατάλογος των ΤΕΙ που κινδυνέουν όπως δημοσιεύεται σήμερα στην εφημερίδα "Το Βήμα"
Η υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «εγκληματική» τη συζήτηση που ξεκίνησε με τις «λευκές κόλλες» των εφετινών εισακτέων. « Δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα » πρόσθεσε. « Τα παιδιά που μπήκαν έχουν απολυτήριο Λυκείου. Αποτυπώνεται μόνο η βαθιά κρίση στην Παιδεία » κατέληξε.
 
Η προχθεσινή ανακοίνωση των βάσεων για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ αποκάλυψε ότι η κατάργηση της βάσης τού δέκα δεν κάλυψε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλά τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας. Μπορεί να καλύφθηκαν οι κενές θέσεις τους, αλλά πολλοί από τους πρωτοετείς φοιτητές τους δεν ξεπέρασαν τα 2.000 μόρια. Υπήρξαν όμως και 25 Τμήματα ΤΕΙ σε ολόκληρη τη χώρα τα οποία είχαν κενές θέσεις, παρά την απόλυτη απουσία βαθμολογικής αξιολόγησης. Κι αυτό γιατί δεν τα συμπλήρωσε κανένας υποψήφιος στο μηχανογραφικό του! Τμήματα στο Αργοστόλι, στην Κοζάνη, στα Τρίκαλα, στην Πρέβεζα, στην Καλαμάτα, στην Ηγουμενίτσα αναμένεται ότι σύντομα θα σταματήσουν να δέχονται πρωτοετείς φοιτητές. Κι αυτό γιατί βρίσκονται σε πορεία πτώσης από το 2006 και ουσιαστικά τα τέσσερα τελευταία χρόνια υπολειτουργούν.
 
 
Οι αλλαγές στο σύστημα μετεγγραφών
 
Οι βελτιώσεις που γίνονται στο σύστημα μετεγγραφών μεταξύ των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ της χώρας περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε χθες στη Βουλή και το οποίο ρυθμίζει τα θέματα Διά Βίου Εκπαίδευσης.
 
Συγκεκριμένα, οι αλλαγές που εισάγει το υπουργείο Παιδείας στον θεσμό των μετεγγραφών είναι οι εξής: Επιτρέπεται η μετεγγραφή νεοεισαχθέντων φοιτητών σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ για οικονομικούς λόγους, εφόσον ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος των τριών τελευταίων οικονομικών ετών δεν υπερβαίνει το ποσό των 45.000 ευρώ, σε ποσοστό θέσεων 4% επί του αριθμού των εισακτέων, με βάση το σύνολο των μορίων που πέτυχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις.
 
Δίνεται η δυνατότητα αδελφών να μετεγγράφονται ελεύθερα προς τα αντίστοιχα τμήματα πανεπιστημίων ή ΤΕΙ εκτός λεκανοπεδίου Αττικής και νομού Θεσσαλονίκης ώστε οι οικογένειές τους να απαλλαγούν από το βάρος της συντήρησης τριών νοικοκυριών.
 
Στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ θα γίνεται ισοκατανομή των μετεγγραφομένων, βάσει του συνολικού αριθμού μορίων που πέτυχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, όταν υπάρχουν αντίστοιχα Τμήματα στην ίδια γεωγραφική περιοχή (περίπτωση τριτέκνων).
 
 
Διαβάστε επίσης:
 

Ενότητες
#TAGS MM