weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

Μετωπική σύγκρουση στον ΟΣΕ – ‘Ετοιμοι για απεργία διαρκείας οι εργαζόμενοι

Μετωπική σύγκρουση στον ΟΣΕ – ‘Ετοιμοι για απεργία διαρκείας οι εργαζόμενοι

Σε «θέσεις μάχης» βρίσκονται οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ. Την ώρα που η κυβέρνηση προχωρά με γοργούς ρυθμούς το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του οι συνδικαλιστές προειδοποιούν πως μόλις το σχέδιο νόμου περάσει το κατώφλι της Βουλής εκείνοι θα τραβήξουν το χειρόφρενο στα τρένα δηλώνοντας αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν «την επιστροφή των εργασιακών σχέσεων στον μεσαίωνα».

Ανάμεσα στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να μεταταγούν περισσότεροι από 2.500 εργαζόμενοι στα τρένα σε άλλες δημόσιες επιχειρήσεις.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ υποστηρίζει πως η κυβέρνηση καταργεί τις υπάρχουσες συλλογικές συμβάσεις και καλεί τους εργαζόμενους σε διάλογο από την αρχή «η κυβέρνηση δεν έχει κάνει κανέναν διάλογο με τους εργαζόμενους. Ο κ. Ρέππας συζήτησε  με τον εαυτό του και αποφάσισε να καταργήσει όλες τις συλλογικές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από το 1993  μέχρι σήμερα και το μισθολόγιο με το σχέδιο αυτό. Καταργούνται επίσης όλες οι συνθήκες εργασίας.  Χωρίς να καν να κληθούμε σε διάλογο όλα αυτά. Αυτό που σχεδιάζει ο υπουργός Μεταφορών είναι να μας δώσει να υπογράψουμε ένα χαρτί στο οποίο θα προβλέπετε η μείωση των αποδοχών μας κατά 40%. Δεν υπάρχει εργαζόμενος που θα δεχτεί κάτι τέτοιο. Προφανώς η κυβέρνηση έχει πάρει τις αποφάσεις της».

Στόχος λένε οι εργαζομενοι είναι να πέσει το κόστος ώστε να κάνουν τον ΟΣΕ πιο δελεαστικό για τους υποψήφους επενδυτές. Ωστόσο όπως λένε  δεν περισσεύουν εργαζόμενοι καθώς όπως υποστηρίζουν η εταιρία τους χρωστά 20.000 ημέρες άδειας και άλλα τόσα ρεπό.

Βραχνά για την κυβέρνηση θα αποτελέσει και η ρύθμιση για την μετάταξη όσων κριθεί ότι περισσεύουν από τον οργανισμό. Οι συνδικαλιστές καταγγέλλουν πως στο προσχέδιο δεν υπάρχει η λέξη μετάταξη αλλά η λέξη μεταφορά η οποία σύμφωνα με νομικούς σημαίνει πως ο εργαζόμενος μπορεί να απολυθεί χωρίς αποζημίωση.


«Ο κόσμος δεν θα κερδίσει κάτι. Τα εισιτήρια θα αυξηθούν φθάνοντας έως και 80% σε σχέση με τα υπεραστικά λεωφορεία. Μέχρι σήμερα η πολιτική στα εισιτήρια γίνεται από το κράτος. Στόχος είναι να αυξηθούν τα έσοδα κατά 55 εκ. ευρώ. Σε ποιόν θα πάνε όμως αυτά τα χρήματα; Προφανώς στον ιδιώτη που θα αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ποιά ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αγοράσει ο ιδιώτης αφού το μόνο περιουσιακό στοιχείο που έχει είναι η ταμπέλα; Θα του δώσουν το τροχαίο υλικό προίκα. Άρα ο ιδιώτης θα αγοράσει ακίνητη και κινητή περιουσία. Σε ποια τιμή θα αγοραστεί όταν ακόμα υπάρχει δάνειο ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ στην EUROFIBA για την αγορά τροχαίου υλικού; Γιατί πρέπει το δημόσιο να προνοήσει ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει επιπλέον 55 εκατομμυρια ευρώ έσοδα πέρα από τα 180 εκατομμύρια που έχει ήδη;»
σημείωσε με νόημα ο πρόεδρος των εργαζομένων.

Βολές και κατά του προέδρου της ΓΣΕΕ ρίχνουν οι συνδικαλιστές καταγγέλλοντας πως παραμένουν αμέτοχοι στις δραματικές εξελίξεις που συμβαίνουν στα εργασιακά.» Έχετε δει καμια αντίδραση από την ΓΣΣΕ όλο αυτό τον καιρό που η ΓΣΕΕ έχει πάρει φωτιά; Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ κρύβεται. Είναι ο δούρειος ίππος των εργαζομένων. Αυτός και η παράταξη του έχουν ξεπουλήσει τα πάντα. Σε μια επιστολή μου είχα γράψει ότι πρέπει η ΓΣΕΕ να ξυπνήσει από τον λήθαργο. Δυστηχώς η ΓΣΣΕ έχει περιέλθει σε λήθαργο συνειδητά.»

Σε λίγες ημέρες η ηγεσία των εργαζομένων του ΟΣΕ αλλάζει χέρια καθώς η ΠΑΣΚΕ κέρδισε τις εκλογές.

Διαβάστε επίσης
ΟΣΕ: Σε ιδιώτη το 49% της ΤΡΕΝΟΣΕ

 

#TAGS MM