Παρασκευή, 19 Απρ.
17oC Αθήνα

Ναι στην επέκταση του μετρό στον Πειραιά από το ΚΑΣ

EUROKINISSI
Το έργο σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς θα ξεπεράσει τα 515 εκατομμύρια ευρώ. Άγνωστο φυσικά πότε θα… ολοκληρωθεί.
Εγκρίθηκε ομόφωνα η μελέτη για τη χωροθέτηση του έργου «Επέκταση της Γραμμής 3, τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς», από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), κατά τη συνεδρίαση της Τρίτης 29 Μαρτίου.
 
Η Γραμμή 3 θα είναι προέκταση της σημερινής που φτάνει μέχρι το Αιγάλεω και θα καλύπτει τις περιοχές Αγία Βαρβάρα, Χαϊδάρι, Νίκαια, Κορυδαλλό και Πειραιά. Θα έχει μήκος 7,6 χλμ. και έξι νέους σταθμούς: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο. Στον Πειραιά θα υπάρχουν δύο σταθμοί, ο πρώτος στον τερματικό του ΗΣΑΠ και ο δεύτερος στο πάρκο απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο.
 
Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 10 φρεάτια εξαερισμού, από τα οποία τα 8 θα λειτουργούν και ως έξοδοι κινδύνου για τους εργαζόμενους του μετρό, ενώ τα άλλα δύο θα είναι προσωρινά, θα βρίσκονται στην αρχή και στο τέλος της γραμμής και θα εξυπηρετούν την εκκίνηση και την απόσυρση του μετροπόντικα.
 
Σύμφωνα με τις αρμόδιες Εφορείες και την εισήγηση της Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, αρχαία κατάλοιπα έχουν βρεθεί σε πολλές από τις περιοχές αυτές. Στην Αγία Βαρβάρα έχουν εντοπιστεί τάφοι κλασικών χρόνων, οι οποίοι όμως δεν βρίσκονται στην πορεία του έργου, ενώ στον Πειραιά ο μετροπόντικας είναι πιθανόν να συναντήσει αρχαία νεκροταφεία, τμήματα του τείχους της πόλης, εμπορικής αποβάθρας, καθώς και στοών που βρίσκονταν στον αρχαίο λιμένα του Κανθάρου, που ήταν το μεγαλύτερο και συμπίπτει με το σύγχρονο κεντρικό λιμάνι.
 
Η νέα σήραγγα πιθανότατα θα συναντήσει τη Μακρά Στοά η οποία, όπως υποδηλώνει και το όνομά της, ήταν ιδιαίτερα μεγάλη (έφτανε περίπου τα 200 μ. μήκος) και εξυπηρετούσε τη στέγαση, την αποθήκευση και τη διάθεση του σίτου. Γι’ αυτό ονομαζόταν και «αλφιτόπολις», από τα άλφιτα, δηλαδή τα άλευρα.
 
Στο τμήμα του Δημοτικού Θεάτρου έχουν βρεθεί διάφορα μνημεία, μεταξύ των οποίων τείχη και πηγάδια, ενώ η πιθανότητα να βρεθούν κι άλλα είναι μεγάλη. Γι’ αυτό και η Γενική Γραμματέα κ. Λίνα Μενδώνη ζήτησε από τους εκπροσώπους της εταιρείας, που παραβρέθηκαν στη συνάντηση, να σκεφτούν τη μικρή μετακίνηση του σταθμού, ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά προβλήματα.
 
Τέλος, στο τερματικό μόνιμο φρέαρ, που θα κατασκευαστεί στο οικόπεδο του Πανεπιστημίου του Πειραιά, έχει ανευρεθεί οικοδομικό τετράγωνο, προσωρινά καταχωμένο και διατηρημένο, σύμφωνα με παλιότερη απόφαση του ΚΑΣ. Για την περιοχή, το Πανεπιστήμιο έχει προτείνει τη διαμόρφωση του χώρου και την ανάδειξη του πολεοδομικού τετραγώνου, όπου πιθανότατα βρίσκεται και ο αρχαίος ναός του Διονύσου.
 
Η έγκριση του ΚΑΣ έγινε με την παρατήρηση να ζητηθεί ειδική μελέτη κραδασμών για τον Ιερό Ναό Ταξιαρχών στον Κορυδαλλό, το Δημοτικό Θέατρο, τη Μακρά Στοά και όσα μνημεία το απαιτούν ώστε να προστατευθούν κατάλληλα κατά τις εργασίες και τη λειτουργία του νέου μετρό.
 
Το έργο θα ξεκινήσει μετά τον ορισμό του αναδόχου, που προβλέπεται για το καλοκαίρι και αναμένεται να διαρκέσει πέντε χρόνια. Ο προϋπολογισμός του -όχι ο τελικός- ανέρχεται στα 515.000.000 ευρώ.
 
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε