Παρασκευή, 19 Απρ.
19oC Αθήνα

Νέα μέτρα για προστασία πεζών, δικυκλιστών και ποδηλατών

ΦΩΤΟ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ EUROKINISSI
 

Διαπλάτυνση πεζοδρομίων, οριζόντια σήμανση στο οδόστρωμα και ασφαλείς στάσεις των μέσων μαζικής μεταφοράς μερικά από τα μέτρα.

 

Νέα μέτρα για την προστασία των πεζών, των δικυκλιστών και τον ποδηλατών μελετά το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
 
Σύμφωνα με το «Έθνος», ήδη μελετώνται συγκεκριμένες παρεμβάσεις για την εφαρμογή των μέτρων για την οδική ασφάλεια.Αυτές θα έχουν ως βασικό στόχο την προστασία των πεζών αλλά και των επιβατών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ενώ θα κινούνται στους άξονες της βελτίωσης οδών και πεζοδρομίων αλλά και αλλαγών στη διαδικασία εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών.
 
Στο υπουργείο υπάρχουν αρκετές εισηγήσεις συγκοινωνιολόγων, στις οποίες αναφέρεται ότι οι δρόμοι της Aθήνας ακόμα και σε πολύ κεντρικά σημεία είναι φτιαγμένοι προκειμένου να εξυπηρετούν την κυκλοφορία οχημάτων και όχι πολιτών:
 
«O πεζός για να βρεθεί από τη μία στην άλλη άκρη της πλατείας Συντάγματος, πρέπει να περάσει από 3-4 φανάρια, γεγονός το οποίο αποδεικνύει πού έχει δοθεί προτεραιότητα τόσα χρόνια», εξηγούν.
 
Συγκεκριμένα, προτεραιότητα αναμένεται να δοθεί:
 
Προώθηση της οριζόντιας σήμανσης στο οδόστρωμα: Οι εισηγήσεις στο υπουργείο αναφέρουν ότι πρόκειται για τον μοναδικό τρόπο να είναι απολύτως ορατή η σήμανση (και ειδικά το STOP), καθώς η πλειονότητα των πινακίδων κάθετης σήμανσης στις διασταυρώσεις είναι καλυμμένη από δέντρα ή άλλα εμπόδια.
 
Εφαρμογή προγράμματος ασφαλούς πρόσβασης στα σχολεία: Αυτό θα επιτευχθεί με τη δημιουργία διαβάσεων σε κεντρικές οδούς, αλλά και με την εφαρμογή πεζοδρομήσεων και την κατασκευή πεζογεφυρών όπου αυτό κριθεί απαραίτητο.
 
Διαπλάτυνση των πεζοδρομίων: Tο ελάχιστο πλάτος τους θα αυξηθεί από τα 2,10 στα 3 μέτρα, ενώ άμεσα θα ξεκινήσει η πιλοτική συνεργασία με τις δημοτικές αρχές προκειμένου να καθαριστούν από πινακίδες και άλλα εμπόδια.
 
Δημιουργία ασφαλών στάσεων: Θα επανελεγχθεί το σύνολο στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ, καθώς πολλές εξ αυτών έχουν δημιουργηθεί χωρίς να πληρούν προϋποθέσεις ασφαλείας κυρίως για τους αποβιβαζόμενους επιβάτες.
Αρκετές από αυτές βρίσκονται στο μέσο και όχι στην άκρη τετραγώνων, ακόμα και ύστερα από στροφές αναγκάζοντας πολλές φορές τους επιβάτες να βγαίνουν στη μέση μιας λεωφόρου χωρίς διάβαση προκειμένου να βρεθούν στο απέναντι πεζοδρόμιο
 
Αναμόρφωση του συστήματος εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών: Μελετάτε το ενδεχόμενο η πρακτική εξέταση να γίνεται χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή του υποψηφίου ώστε να αποφεύγονται κρούσματα διαφθοράς και χρηματισμού.
 
Επίσης, αναμένεται να θεσμοθετηθεί επανάληψη των ιατρικών εξετάσεων των οδηγών και ιδιαίτερα των οφθαλμολογικών, με τρόπο ουσιαστικό, σε συγκεκριμένα προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα.
 
Δεν εξετάζονται επί του παρόντος σκέψεις σχετικά με τη μείωση του ορίου ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. 
 
 
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε