weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

Οι εκπτώσεις τελείωσαν οι προσφορές έρχονται!

Οι εκπτώσεις τελείωσαν οι προσφορές έρχονται! | Newsit.gr
Oι θερινές εκπτώσεις οδηγούν πλέον στις… φθινοπωρινές προσφορές. Με εμφανή τα σημάδια της απόγνωσης σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εμπορικές επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους για να φέρουν «ζεστό χρήμα» στα ταμεία τους. Για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια η χειμερινή περίοδος ξεκινά με προσφορές.
 
Γεγονός που, όπως εξηγούν πηγές της αγοράς, οφείλεται κατ΄ αρχήν στην πτωτική πορεία που είχαν οι θερινές εκπτώσεις- εκτιμάται ότι οι πωλήσεις των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων μειώθηκαν κατά 12% με 13% κατά μέσον όρο- στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του μέσου καταναλωτή και στις απαισιόδοξες προβλέψεις της οικονομίας στο τελευταίο τετράμηνο του χρόνου.
 
Οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις σχεδιάζουν νέο κύμα φθινοπωρινών προσφορών με πρωταγωνιστές τα μεγάλα καταστήματα. Οι μεγάλες αυτές αλυσίδες συνδυάζουν τις προσφορές προϊόντων με χαμηλές τιμές, με τις προσφορές που γίνονται προς τους καταναλωτές από τις πιστωτικές κάρτες, δηλαδή τις άτοκες δόσεις και την επιστροφή χρημάτων (δωροεπιταγές) για μεγαλύτερες αγορές. Όμως καλό θα ήταν οι καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε αυτού του είδους προσφορών.
 
Οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό προβάλλουν μιαν άλλη πολιτική, χαμηλών τιμών. Το χαρακτηριστικό παράδειγμα και τη «γραμμή» στους εμπόρους έδωσε ο Εμπορικός Σύλλογος του Πειραιά για «μία τιμή, φθηνή τιμή» στα προϊόντα. Ο σύλλογος κάλεσε τους εμπόρους της πόλης να προχωρήσουν σε μια ιδιότυπη «προσφορά» με χαμηλές, «κόκκινες» τιμές στις συσκευασίες των προϊόντων.
 
Σύμφωνα με “Το Βήμα” πηγές της αγοράς έλεγαν ότι οι προσφορές των μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων αναμένεται να αρχίσουν δειλά-δειλά να «ξετυλίγονται» από τις επόμενες ημέρες, αλλά στην πλήρη τους εξέλιξη θα βρεθούν μετά τις 20 Σεπτεμβρίου, δεδομένου ότι οι πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου είναι «αφιερωμένες» στην αγορά των σχολικών ειδών και σε ό,τι αφορά τους μικρούς καταναλωτές, ενώ παράλληλα η κάθε επιχείρηση για να «ξεδιπλώσει» πλήρως τον σχεδιασμό της θέλει να δει και τις διαθέσεις της υπόλοιπης αγοράς.
 
Ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που προεξοφλούν ότι ο Σεπτέμβριος, ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος θα είναι οι χειρότεροι ίσως μήνες του 2010- και όχι μόνο.
 
Εκτιμούν ακόμη ότι ο Δεκέμβριος ίσως παρουσιάσει μια μικρή κίνηση, δεδομένου ότι οι περικοπές των μισθών και των συντάξεων θα επηρεάσουν αποφασιστικά τον πάλαι ποτέ καλύτερο μήνα του έτους.
 
Σημαντική μείωση του τζίρου
 
Από τον Ιούνιο έγινε αισθητή η μείωση της κατανάλωσης στην αγορά. Οπως ανακοίνωσε χθες η Στατιστική Υπηρεσία ο δείκτης όγκου πωλήσεων (ο τζίρος) στο λιανικό εμπόριο υποχώρησε τον Ιούνιο κατά 4,9% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2009 έναντι μείωσης 14,5%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008.
 
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία ο δείκτης κύκλου εργασιών χωρίς τα καύσιμα μειώθηκε κατά 2,7% τον Ιούνιο σε ετήσια βάση. Η μεγάλη βουτιά του λιανεμπορίου τον Ιούνιο γίνεται περισσότεροι αντιληπτή από τα στοιχεία ανά κλάδο, όπου κατά περίπτωση παρατηρείται υποχώρηση πάνω από 10%, όπως επί παραδείγματι στα πολυκαταστήματα, στον κλάδο των επίπλων, της ένδυσης και της υπόδησης. Στον αντίποδα, αυξητικές τάσεις εμφάνισε ο δείκτης όγκου στην κατηγορία των βιβλίων, χαρτικών και λοιπών ειδών (3,8%) και στην κατηγορία των φαρμακευτικών και καλλυντικών (2,7%).
 
 
Η βουτιά του λιανεμπορίου τον Ιούνιο
 
Πολυκαταστήματα-11,5%
Ενδυση- Υπόδηση-11,5%
Επιπλα- Ηλεκτρικά είδη- Οικιακός εξοπλισμός-10,8%
Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων-8,8%
Τρόφιμα- Ποτά- Καπνός -5,4%
Μεγάλα καταστήματα τροφίμων-2,9%
 

#TAGS MM