Πέμπτη, 18 Απρ.
19oC Αθήνα

Πλεονασματικός για πρώτη φορά ο ΟΣΕ – Ιντερνετ και σήμα στα κινητά σε όλες τις διαδρομές

Στα τρία εκατ. ευρώ διαμορφώνεται στο εξάμηνο φέτος το λειτουργικό πλεόνασμα του ομίλου ΟΣΕ, για πρώτη φορά από την ημέρα ίδρυσής του, ενώ το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο, από 20 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο.

Τα στοιχεία ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας.

Ο κ. Τσιόκας επισήμανε ότι ο ΟΣΕ το 2009 μετρούσε χρέη ύψους 11 δισ. ευρώ, ενώ σε ετήσια βάση παρήγαγε έλλειμμα 1,2 δισ. ευρώ, κι ενώ προβλεπόταν, βάσει μνημονίου, το πέρασμά του στην κερδοφορία να γίνει στο τέλος του τρέχοντος έτους, με την εφαρμογή του σκληρού δημοσιονομικού προγράμματος εξυγίανσης που εφαρμόζεται εδώ και έξι μήνες, επιτεύχθηκε “αυτό που κάποτε φάνταζε ακατόρθωτο”, όπως χαρακτηριστικά είπε.

Σε ό,τι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που σε ετήσια βάση παρήγαγε έλλειμμα 300 εκατ. ευρώ, υπογράμμισε ότι στο τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει επιτευχθεί ο μηδενισμός του, γεγονός που, όπως εκτίμησε, θα την κάνει πιο θελκτική απέναντι σε “μνηστήρες” που αναζητούν τη σύναψη στρατηγικών συμμαχιών. Υπενθύμισε δε πως παλαιότερα είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από Γερμανούς και Γάλλους υποψηφίους, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο στο διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί να συμμετάσχουν και Κινέζοι, εκτιμώντας πως εντός του 2012 θα έχει βρεθεί στρατηγικός σύμμαχος, εφόσον προχωρήσει η διαδικασία.

Aπό την επόμενη εβδομάδα, ξεκινά μέσω του διαδικτύου το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων

Αφορά στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με την ισχύ του εισιτηρίου από την 21η Αυγούστου και μετά.
Κάθε μήνα, 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες έναντι αντίτιμου 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχος αριθμός έναντι 29 ευρώ. Δηλαδή, σε σύνολο 210.000 θέσεων σε μηνιαία βάση, οι 45.000 θέσεις θα βγαίνουν σε προσφορά.

Επίσης θα εφαρμοστεί, για πρώτη φορά στα σιδηροδρομικά χρονικά στη χώρα μας, μια πολιτική αποζημίωσης επιβατών, λόγω καθυστερήσεων που ενδεχομένως να υπάρξουν στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής υποδομής, ανάλογη αυτής που εφαρμόζεται στις ΗΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό, θα παρέχεται έκπτωση στο επόμενο εισιτήριο για κάθε επιβάτη κατά 25% για μισή ώρα καθυστέρηση, 50% για πάνω από 60 λεπτά, 75% πάνω από 90 λεπτά, ενώ για καθυστέρηση άνω των 120 λεπτών, θα δίνεται ένα δωρεάν εισιτήριο.

Internet και σήμα στα κινητά από 01/09 σε όλη την διαδρομή

H ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρέχει μέσα στα τρένα τη δυνατότητα χρήσης ίντερνετ και συνεχές σήμα στα κινητά τηλέφωνα όλων των εταιρειών, ενώ για τους επιβάτες που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη θα δίνεται η δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας μεταφοράς επιβατών πόρτα-πόρτα, με την επωνυμία “τραίνο-ταξί”. ‘Ενας επιβάτης ξεκινώντας το ταξίδι του από Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κατερίνη ή Βόλο, θα έχει τη δυνατότητα με ένα ενιαίο μειωμένο εισιτήριο να ζητήσει να τον περιμένει ταξί και να τον μεταφέρει στον τελικό του προορισμό. Το συνολικό κόστος τρένου και ταξί θα ξεκινά από 69 ευρώ μετ’ επιστροφής για όσους διαμένουν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Εμπορευματικές μεταφορές με συνδυασμό φορτηγού-τρένου

Από τον Οκτώβριο θα ισχύσει το πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού-τρένου από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
Βάση θα αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, στο οποίο ήδη λειτουργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τέλος Ιουλίου, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον παλιό σταθμό εμπορευμάτων.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε