weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

“Ράμπο” κατά των καρτέλ

“Ράμπο” κατά των καρτέλ | Newsit.gr
(ΦΩΤΟ EUROKINISSI)

Οικονομίας, που ρίχνει στο κυνήγι των τιμών ένα νέο σώμα, την Αντιμονοπωλιακή Υπηρεσία, που θα ανήκει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και θα δρα προληπτικά ώστε να εντοπίζει τους κλάδους και τις αγορές όπου κυριαρχεί ο νόμος των καρτέλ και δεν λειτουργεί σωστά ο ανταγωνισμός.

 

Οι ελεγκτές – επιστήμονες που θα στελεχώνουν την Αντιμονοπωλιακή Υπηρεσία θα αναλύουν συνεχώς τη δομή των αγορών, τη συγκέντρωση σε κάθε κλάδο και των συνθηκών του ανταγωνισμού προκειμένου να εντοπίζουν εναρμονισμένες πρακτικές. Στις έρευνές τους θα αξιοποιούν ως εργαλεία το Παρατηρητήριο Τιμών, καθώς και τα κοστολογικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η αρμόδια Διεύθυνση της Υπηρεσίας Εποπτείας της Αγοράς.

 

Η Αντιμονοπωλιακή Υπηρεσία θα έχει τη δυνατότητα να παρεμβαίνει άμεσα με τη λήψη μέτρων όταν εντοπίζει προβλήματα στον ανταγωνισμό, ενώ θα λειτουργεί σε συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το νομοθετικό πλαίσιο της οποίας αναμένεται σύντομα να αναμορφωθεί. Ανάλογες αρχές λειτουργούν ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία και η Βρετανία.

 

Ήδη, στο υπουργείο επεξεργάζονται και ρύθμιση για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τους θιγόμενους από παραβιάσεις της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας η οποία θα είναι έτοιμη έως τον ερχόμενο Ιούνιο. Σύμφωνα με τη ρύθμιση αυτή, οι καταναλωτικές οργανώσεις όπως επίσης επιμελητήρια, επιχειρήσεις και όποιος άλλος θεωρεί ότι θίγεται από αντι-ανταγωνιστικές συμπεριφορές θα μπορούν να υποβάλλουν αγωγές.

 

Στο μικροσκόπιο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου μπαίνουν τα περιθώρια κέρδους με τα οποία δουλεύουν βιομηχανίες, προμηθευτές αλλά και αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν εντοπίσει περιπτώσεις κλάδων όπου τα μεικτά περιθώρια κέρδους ξεπερνούν ακόμα και το 50%.

 

Επιπλέον, στις προθέσεις του υπουργείου είναι μέχρι τον ερχόμενο Ιούλιο η θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων στις παροχές των σούπερ μάρκετ με την ύπαρξη ενός ειδικού τιμοκαταλόγου στον οποίο θα καταγράφονται κόστη που ενδεχομένως επιβαρύνουν την τιμή ενός προϊόντος όπως είναι η παρουσία στο ράφι, οι προβολές, οι υπηρεσίες logistics, οι επιστροφές, ο χρόνος πίστωσης κ.ά.

 

Από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο, προκύπτει ότι σε κλάδους όπως τα καθαριστικά το μεικτό περιθώριο κέρδους φτάνει έως 65%, τα αλλαντικά έως 50%, τα αρτοσκευάσματα έως 45%, τα όσπρια και τα ρύζι έως 40%, τα τυροκομικά έως 30%, προϊόντα προσωπικής υγιεινής έως 40%, τα ζυμαρικά έως 30%, τα αναψυκτικά έως 45%.

 

Το ενδεχόμενο ειδικού τιμοκαταλόγου, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει τεθεί από την πλευρά της βιομηχανίας ενώ από την πλευρά των αλυσίδων υπάρχουν επιχειρηματίες που έχουν ζητήσει να μην περνούν καμία παροχή, να μην υπάρχουν πιστωτικά σημειώματα στο τέλος της χρονιάς, αλλά όλα να φαίνονται στα τιμολόγια.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Οι πολυεθνικές «ξεζουμίζουν» τους Έλληνες καταναλωτές

#TAGS MM