Πέμπτη, 25 Απρ.
17oC Αθήνα

«Σκοτώνουν» πράγματα αξίας για λίγα μετρητά

(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI)

«Χρυσές» δουλειές κάνουν τα ενεχυροδανειστήρια αυτοκινήτων και σκαφών, που έχουν ανοίξει στην Ελλάδα, παρέχοντας δάνειο έως και 50.000 ευρώ, χωρίς ελέγχους και εκκαθαριστικά σημειώματα, με ενέχυρο αυτοκίνητο ή σκάφος.

Κατ΄αυτόν τον τρόπο αποτελούν «σωσίβιο» για επιχειρηματίες και ιδιώτες, που αναζητούν άμεσα μετρητά, αλλά βρίσκονται στη μαύρη λίστα του «Τειρεσία» ή δεν μπορούν να δανειοδοτηθούν για άλλους λόγους.

Όπως επισημαίνουν άνθρωποι της αγοράς, το τελευταίο πεντάμηνο παρατηρείται αύξηση εκείνων που καταφεύγουν στα ενεχυροδανειστήρια αυτοκινήτων, οι οποίοι μάλιστα -όπως τονίζεται- είναι άτομα με υψηλό κάποτε εισόδημα.

Με ενέχυρο το όχημα, η «ανάσα» είναι δεδομένη για ένα τρίμηνο, με δικαίωμα ανανέωσης, βάσει σύμβασης που υπογράφεται αμέσως για να εκτελεστεί η εκταμίευση.

Ως εκ τούτου, Πόρσε, Λαμποργκίνι, πολυτελή γιότ, αλλά και «FIATάκια», μοτοσικλέτες, καθώς και φορτηγά, ενεχυριάζονται δίνοντας τη δυνατότητα, ανάλογα με την αξία και την κατάστασή τους, για άμεση ρευστότητα από 3.000, ποσά τα οποία, μαζί με μία επιβάρυνση, όταν παρέλθει ο συμφωνημένος χρόνος επιστρέφονται, όπως και το όχημα, στον ιδιοκτήτη.

«Οι περισσότεροι πελάτες μας είναι ελεύθεροι επαγγελματίες που θέλουν να καλύψουν επιταγές και δεν έχουν δυνατότητα δανείου από τις τράπεζες», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της πρώτης εταιρείας ενεχυρίασης αυτοκινήτων στην Ελλάδα, Χρήστος Ιωάννου. «Το τελευταίο πεντάμηνο οι επαγγελματίες που έχουν αποταθεί σε εμάς έχουν αυξηθεί τουλάχιστον κατά 25%», προσθέτει και επισημαίνει ότι πολλοί είναι αυτοί που αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να αποπληρώσουν το δάνειο. «Ποσοστό 10% αυτών δεν μπορούν να επιστρέψουν τα χρήματα και να πάρουν πίσω το όχημα τους».

Βασική προστιθέμενη αξία είναι η ασφάλεια στη φύλαξη του οχήματος και η εχεμύθεια, που προσφέρουν οι εταιρείες που ενεχυριάζουν αυτοκίνητα. Τα προσωπικά στοιχεία του πελάτη, όπως επισημαίνει ο κ. Ιωάννου, δεν τίθενται σε επεξεργασία και δεν γνωστοποιούνται σε τρίτους, ενώ εάν κριθεί απαραίτητο, το όχημα ή το σκάφος καλύπτονται και αφαιρούνται τα διακριτικά στοιχεία τους, όπως π.χ. οι πινακίδες.

Προϋπόθεση από την πλευρά του πελάτη είναι, αυτός να είναι άνω των 18 χρόνων και ο κύριος κάτοχος του οχήματος. Εκτός από το όχημα πρέπει να προσκομίσει την άδεια κυκλοφορίας, χωρίς παρακράτηση κυριότητας, ταυτότητα ή διαβατήριο, καθώς και όλα τα κλειδιά.

Η αξιολόγηση του οχήματος, ή του σκάφους, γίνεται σύμφωνα με την αντικειμενική του αξία στη δεδομένη χρονική στιγμή της συναλλαγής. Αμέσως μετά, εγκρίνονται τα μετρητά. Το ποσό δεν μπορεί να είναι μικρότερο των τριών χιλιάδων ευρώ, το μηνιαίο επιτόκιο είναι 0,75% και το ετήσιο 9%. Η διάρκεια της σύμβασης για το όχημα είναι έως τρεις μήνες, ενώ μετά την αποπληρωμή της υπάρχει η δυνατότητα ανανέωσης. Η διάρκεια της σύμβασης για σκάφος είναι έως έξι μήνες.

Βέβαια, εκτός από τον τόκο των χρημάτων, όπως εξηγεί ο κ. Ιωάννου, ο πελάτης καλείται να πληρώσει και το κόστος φύλαξης του οχήματός του, πάρκινγκ και ασφάλιστρα με ΦΠΑ. Για κάθε 1.000 ευρώ τον μήνα η ασφαλιστική κάλυψη κοστίζει 15 ευρώ, το ίδιο και η φύλαξη του οχήματος. Όσο για το πάρκινγκ τα ποσά επιβάρυνσης ανά ημέρα, βάσει του καταλόγου, είναι για τις μοτοσικλέτες 4 ευρώ, τα επιβατικά αυτοκίνητα 7 ευρώ και τα φορτηγά και τα σκάφη 12 ευρώ. Κόστος έχει και η σύμβαση, καθώς τα έξοδα φακέλου ανέρχονται σε 150 ευρώ, τα οποία εξοφλούνται προκαταβολικά.

Για ένα μέσο επιβατικό όχημα τρέχουσας αξίας 20.000 ευρώ η εταιρεία δίνει μέχρι το 50% της αξίας του, δηλαδή 10.000 ευρώ, τα οποία με βάση τα παραπάνω έξοδα στην αποπληρωμή τους έπειτα από έναν μήνα γίνονται 10.585, από δύο μήνες 11.170 κι ύστερα από τρεις μήνες 11.755.

Όταν παρέλθει ο χρόνος της αρχικής σύμβασης ο πελάτης επιστρέφει το ποσό του δανεισμού μαζί με τον τόκο και τα έξοδα φύλαξης και παίρνει πίσω το όχημά του. Αν έχει πρόβλημα αποπληρωμής του ποσού η ανανέωση της σύμβασης είναι η πρώτη λύση.

Δεύτερη λύση, όταν δεν υπάρχει στον άμεσο ορίζοντα η δυνατότητα αποπληρωμής, είναι η πώληση του αυτοκινήτου, του σκάφους ή της μοτοσικλέτας. Την πώληση αναλαμβάνουν οι εταιρείες, οι οποίες κρατούν το ποσό της οφειλής και επιστρέφουν το υπόλοιπο ποσό στον ιδιοκτήτη.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε