weather-icon °C AΘΗΝΑ
,

Στα ύψη ο πληθωρισμός – Τσακίζεται το εισόδημα του μέσου καταναλωτή

Στα ύψη ο πληθωρισμός – Τσακίζεται το εισόδημα του μέσου καταναλωτή
(ΦΩΤΟ EUROKINISSI)

Η διαφορά σε σχέση με τον περασμένο Ιούνιο είναι τεράστια, αφού τον Ιούνιο του 2009 ήταν στο 0,5% και τώρα έκλεισε στο 5,2%! 

Πάντως, σε σύγκριση με το Μάιο, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε μείωση 0,3%, έναντι μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουλίου 09 – Ιουνίου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 08 – Ιουνίου 09, ενισχύθηκε κατά 2,7%, έναντι αύξησης 2,4% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,2% το μήνα Ιούνιο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 18,9% της ομάδας ‘’Αλκοολούχα ποτά και καπνός‘’,  λόγω αύξησης  των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.

β) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 7,9% της ομάδας ‘’Στέγαση‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, του ηλεκτρισμού και των υπηρεσιών κοινοχρήστων.

δ) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης και στις οικιακές υπηρεσίες.

ε) Κατά 18,2% της ομάδας ‘’Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη:αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη), ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή  αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών.

στ) Κατά 3,7% της ομάδας ‘’Επικοινωνίες‘’, λόγω αύξησης  των τιμών της κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της σταθερής τηλεφωνίας.

ζ) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

η) Κατά 3,0% της ομάδας ‘’Εκπαίδευση‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

θ) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.

ι) Κατά 5,1% της ομάδας ‘’Άλλα αγαθά και υπηρεσίες‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων – κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων-ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τη μείωση του δείκτη:

Κατά 0,8% της ομάδας ‘’Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά‘’, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη : γιαούρτι, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη: ψάρια νωπά, κρέατα γενικά, γάλα νωπό παστεριωμένο, τυρί φέτα, γλυκά ζαχαρωτά

 

 

#TAGS MM